A járvány idején az e-sport nyújt lehetőséget a versenyzésre és a szurkolásra
Nehéz helyzetbe került a sportvilág a koronavírus-járvány miatt. Gyakorlatilag az összes verseny és felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas teher a sportolóknak, és szomorúság a szurkolóknak. Az e-sport, és így a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság azonban a sportágak közül egyedüliként viszi tovább a fáklyát, a lángot. Az offline versenyek a játékosok biztonsága érdekében természetesen online lesznek megrendezve mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint. Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.
A járvány okozta rendkívüli helyzet a sportvilágot sem kímélte, gyakorlatilag minden esemény, verseny, felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas kihívást jelent a sportolóknak. „Az e-sport, amelynek hazai fejlődésében a K&H aktív szerepet vállalt, az elmúlt évben is tovább növekedett. Ma már több mint 540 000 főre tehető a hazai e-sport közösség, azaz az e-sportolók és szurkolók együttes száma, a piac mérete pedig 42 milliárd forintra nőtt az eNET legfrissebb kutatási adatai szerint, főként a hardver és szoftverköltéseknek köszönhetően. Emellett a 21. század leginnovatívabb sportjaként a sport területén szinte egyedüliként, abban a szerencsés helyzetben van, hogy a jelenlegi körülmények között fennakadás nélkül, töretlenül folytatódhatnak a megmérettetések, ami a sportolók és a szurkolók számára is nagy öröm. Természetesen az e-sportolók is aktívan kiveszik részüket vírusjárvány kezelésében: segítenek az otthonmaradásra buzdításban, és hasznos tanácsokat adnak a fiataloknak az online tanuláshoz és közösségépítéshez is, mely számukra természetes lételem. A versengés területén a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legizgalmasabb, rájátszás és döntő szakaszában az elhivatott és eltökélt versenyzők ismét megmutathatják, milyen kiváló teljesítményt tudnak elérni. A tét pedig nem csekély, hiszen a verseny összdíjazása 15 millió forint. Örülünk, hogy több évre visszanyúló támogatásunk révén most részese lehetünk a sportszeretőknek jelenleg egyedüliként nyújtható versenyszerű sportélmény, az e-sport támogatásában” – mondta el Lesti Mónika, a K&H Csoport szenior kommunikációs menedzsere.
A vírusjárvány persze átírta a K&H MNEB menetét és lebonyolítását is. „Az elmúlt hetekben gyakorlatilag az egész bajnokság átköltözött az online felületekre, és az eredetileg tervezett offline döntők is az online térben lesznek megrendezve. A 2020-as bajnokságban hét játékban – League of Legends (LoL), Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), Rainbow Six Siege (R6S), PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) és Hearthstone, FIFA 20 és autószimulátor e-sportban – mérhetik össze tudásukat az e-sportolók. A rájátszás és a döntők április és július között zajlanak majd, a mérkőzéseket pedig folyamatosan nyomon lehet követni az online közvetítéseken keresztül. Az idei bajnokság azonban a kibővült játékok mellett még egy újdonsággal szolgál, ugyanis a LoL verseny része lett a dél-kelet európai nemzetközi bajnokságnak, az Esports Balkan League-nek” – tájékoztatott Biró Balázs, a HUNESZ elnöke a verseny kapcsán.
A League of Legends játékkal veszi kezdetét a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőinek sora. “Az alapszakaszt megnyerő Wonder Stag Esports várja ellenfelét a vasárnapi döntőben, a végső győzelem sorsa pedig ezúttal egy még nagyobb online show keretében, három győzelemig tartó párharcban dől el 2020. április 26-án 16 órától, melyet a rajongók élőben követhetnek majd az Esport1.hu oldalán. A LoL bajnokság első három helyezettje között 2 millió forint pénznyeremény oszlik el” – mondta Hodozsán Dániel, a K&H MNEB főszervezője.
A bajnokságról további információk: https://esport1.hu/news/mneb
Kapcsolódó cikkek
- Rekord stream nézőszámmal zárt a SEA Games 2019
- Gyorsuló pályán az e-sport
- A Razer és az x-kom AGO új korszakot nyit a játékosok edzésében és fejlesztésében
- A Razer és a versenyzők is készen állnak a 2019-es Southeast Asian Games-re
- Karácsonyi ajándék gamereknek
- KPMG: Karácsonyra elérheti a félmilliót a magyar esport rajongók száma
- Szombaton volt a K&H e-kupa FIFA20 verseny
- A Samsung a PUBG Európa Liga hivatalos 2019-es monitorszponzora
- Rekord nézőszámot hozott az idei V4 Future Sports Festival
- A V4 Future Sports Festival döntőjének mezőnye
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.