A társasági létet hiányolják a legjobban a home office-ban dolgozók
Az otthonról dolgozók negyven százaléka érzi kevésbé hatékonynak a munkavégzését, és legtöbben a kollégákkal való interakciót, a rendezett munkaidőt, valamint a normális öltözködést hiányolják a kényszerű home office-ból – derül ki a Huawei Technologies Hungary online felméréséből. A mintegy 850 válaszadó fele örül annak, hogy a bejáráson megspórolt utazási idejét magára fordíthatja, és többet lehet a gyermekeivel, vagy a házi kedvencével. Szinte minden otthonról dolgozó vet be eddig jellemzően nem használt digitális eszközöket – notebook, headset, webkamera stb. – a munkájához, a válaszadók 38 százalékát azonban a döcögő internetkapcsolat hátráltatja feladatai ellátásban.
Közel nyolcszázötvenen válaszoltak a Huawei Technologies Hungary legfrissebb kérdőívére* , amely a járványhelyzet kapcsán kényszerű otthoni munkavégzési szokásokat tárta fel. Az online felmérés többek között arra volt kíváncsi, mennyire tudnak hatékonyan dolgozni otthoni körülmények között a válaszadók, milyen alkalmazásokon és eszközökön tartják fenn munkahelyi kommunikációjukat, mit hiányolnak a munkahelyi környezetből, illetve mire jut több idejük home office alatt?
70 százaléknak újdonság a home office
A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók több mint 55 százaléka otthonról is teljes mértékben el tudja látni munkáját, 39 százalékuk nem, valamint számottevő (6 százalék) azok aránya, akik a veszélyhelyzet kezdete óta már elvesztették az állásukat. Noha a többség boldogul, mégis nagy változásokat hozott a home office terén a veszélyhelyzet kihirdetése: a válaszadók közel 70 százaléka korábban ugyanis egyáltalán nem élt, vagy nem élhetett az otthoni munkavégzés lehetőségével, míg további 17 százalékuk is csupán havi 1-3 napot volt otthon, míg dolgozott.
Az eszközhasználat is részben átalakult, a válaszadók közel harmada kezdett el mikrofont, vagy headsetet használni, míg webkamerát negyedük alkalmaz az új időszaktól kezdve. Alkalmazásaik közül legtöbben – 36 százalék – a Skype-ot, míg 26,3 százalékuk MS team-et használ online munkahelyi kommunikációjához, megbeszélésekhez, 26,2 százalékuknak pedig egyáltalán nincs szüksége appra munkavégzéséhez.
Az emberek ötöde többet dolgozik, mint korábban
A válaszadók legnagyobb része – 34,9 százalékuk – pontosan annyi időt tölt munkavégzéssel otthonról, mint korábban munkahelyéről, míg 30,7 százalékuk lényegesen kevesebbet dolgozik otthonról, azonban közel 21 százalékuk még többet is dolgozik home office-ból, mint eddig tette irodájából. A résztvevők 13,7 százalék nyilatkozta azt, hogy nincs milyen feladatot végeznie otthonról, felük ugyanakkor még nem vesztette el az állását.
Külön érdekesség, hogy a válaszadók legnagyobb aránya – 42,3 százaléka – kevésbé érzi magát hatékonynak otthoni munkavégzése során, mintha munkahelyéről tenné azt. Legtöbben problémaként azt emelték ki, hogy lassú az internetkapcsolatuk, ezt a válaszadók 38,3 százaléka nyilatkozta, míg 27,9 százalékuk a videochat-alkalmazás akadozására panaszkodott. A felmérésben résztvevők 34,3 százaléka azonban problémamentesen végzi otthonról munkáját.
Csúcs, hogy többet látjuk a blökit
A megkérdezettek válaszaiból arra lehet következtetni, hogy legjobban a társas interakciók hiányoznak nekik a munkahelyükről. A válaszadók több mint fele – 53,1 százalék – azt nyilatkozta, hogy a kollégákkal való beszélgetés hiányzik nekik legjobban. Örömforrásként legtöbben – 51,3 százalék – az utazási idő megspórolására tekintenek, 44,1 százalékuk azért, mert így több időt fordíthatnak önmagukra, többet láthatják gyermekeiket, kisállataikat (31,8 százalék), míg hasonló arányban, 31,7 százalék a házimunka napközbeni elvégzését is új lehetőségként éli meg jelen helyzetben.
„A Huawei Work from Home kutatás azért jött létre, mert kíváncsiak voltunk rá, hogy hogyan boldogulnak a digitális térben zajló munkavégzéssel a felhasználóink” – mondta el Trubek Zsuzsa. A Huawei Technologies Hungary pr-menedzsere hozzátette, úgy látják, hogy az emberek többsége számos új eszközt kezdett el használni a minél hatékonyabb munkavégzéshez, előtérbe került a multitasking és a készülékek közötti együttműködés is. A fájlok gyors megosztását, a többképernyős munkát a Huawei eszközei többféle módon segítik, a Huawei Share funkcióval egyszerűen kapcsolhatók össze a különféle készülékek, amely lényegesen megkönnyíti a munkavégzést – tette hozzá.
________________
* A felmérés 2020 áprilisában online kérdőíves módszerrel készült. N=848. A válaszadók 46 százaléka férfi, 54 százaléka nő. 30 százalékuk 25 és 31 év, 28 százalékuk 18-24, illetve 19,9 százalékuk 32-38 éves korcsoportból került ki. A megkérdezettek több mint fele városban vagy megyeszékhelyen lakik (összesen 52,3 százalék), a fővárosiak a válaszadók 28,4 százalékát adták, míg falun tizedük (10,7 százalék) él.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális eszközökkel segíti a leginkább rászorulók oktatását a Huawei
- Öt tévhit az otthonról végzett munkával kapcsolatban
- Vállalati stratégiává vált a digitális munkahelyek kialakítása
- A Huawei P40-széria készülékei a legjobb fotós telefonok a TIPA szerint
- A Zyxel technikai segítséget nyújt az otthonról dolgozóknak
- Többet és többször rendelünk online
- Az informatikusok 30%-a egyáltalán nem fél attól, hogy elveszíti munkáját
- A Huawei új okoshangszórója 360 fokos hangzást biztosít
- VIP Service szolgáltatást kínál az új P40-széria készülékeihez a Huawei
- Home office egészségesen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.