Már a fotelből is aláírhatja: teljesen papírmentessé vált a biztosításkötés
A SIGNAL IDUNA Biztosító – gyorsan és innovatívan reagálva az új kihívásokra - az elsők között jelent meg a piacon azzal a digitális fejlesztéssel, amely lehetővé teszi a teljesen papírmentes, az ügyfél személyes jelenlétet nem igénylő, biztonságos szerződéskötést, még a teljes körű átvilágítást igénylő befektetéshez kötött (unit linked) életbiztosítások területén is.
Az elmúlt hetekben azon dolgoztak, hogy megkönnyítsék ügyfeleik és partnereik életét ebben a mostani helyzetben. A biztosítási területen egy új korszakot nyitó fejlesztésüket indították útjára, melyet a piacon az elsők között vezettek be: a valós idejű hang- és videó alapú ügyfél-azonosítást.
Ezáltal lehetővé válik, hogy ügyfeleik és értékesítő partnereik teljes biztonságban, személyes találkozás nélkül végezhessék munkájukat, a telefonos tanácsadástól a szerződéskötésig. Mindezt abszolút papírok nélkül, digitálisan, a unit-linked típusú életbiztosításoknál előírt teljes körű ügyfél-azonosítással.
A szerződés digitális aláírásának folyamata
Az egyes élet- és nem-életbiztosítási szerződéseik elektronikus aláírása – a biztosítás típusától függően - az alábbi új módokon történhet.
1. Digitális aláírás ügyfélkapun történő hitelesítéssel
Ez a szolgáltatás már a legtöbb nem-életbiztosítási és kockázati életbiztosítási termékük esetében elérhető, ahol elegendő az úgynevezett egyszerűsített átvilágítás, mind magán-, mind jogi személyek számára. Az aláírás folyamata gyors és biztonságos. Feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfélkapu regisztrációval. Az ügyfél a biztosítótól kapott dokumentumokat, valamint a személyes okmányairól készült másolatot feltölti a hitelesítési felületre, majd a hitelesített és digitális aláírással ellátott dokumentumokat letölti és megküldi a biztosítónak.
2. Valós idejű ügyfél-átvilágítással (hang- és videó alapú azonosítás)
Másik újdonságuk hang- és videó alapú ügyfél-azonosítási folyamat, amely alkalmas a teljes körű átvilágítást igénylő, nagyobb összegű unit-linked élet- és nyugdíjbiztosítások kötésére is.
A folyamathoz nincs szükség előzetes regisztrációra, csupán egy internetkapcsolattal, videó- kamerával, mikrofonnal, hangszóróval rendelkező személyi számítógépre, tabletre vagy okostelefonra. Okoseszközök tekintetében a szolgáltatás Android és iOS készülékekről érhető el.
Operátoruk telefonon felveszi a kapcsolatot az ügyféllel és időpontot egyeztet vele. A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges egyedi hivatkozási linket és a gyakorlati tudnivalókat e-mailben vagy sms-ben kapja meg az ügyfél. Az operátor a teljes folyamaton, élő videó chat formájában vezeti végig az ügyfelet, melynek végén elkészülnek a digitálisan hitelesített, ügyfél által aláírt dokumentumok.
A fentiek kizárólag a szerződés aláírásának folyamatára szolgálnak, ezt természetesen megelőzi egy – napjainkban telefonon vagy online zajló – tanácsadás.
„Társaságunk portfóliójában kiemelt szerepet töltenek be a unit linked élet- és nyugdíjbizto-sítások. 2019-ben összesen 24 ezer db új unit linked élet- és nyugdíjbiztosítást értékesítettünk, s ez új szerzésben a legnagyobb teljesítmények közé számít. Az életbiztosításoknál a digitális szerződéskötési folyamatot már két évvel ezelőtt bevezettük, de egyetlen ügyfélnyilatkozatot mostanáig papíron kellett aláírni. A Facekom technológiájára épült legújabb online megoldásunk azonban teljes körűen megoldja az életbiztosítások esetében – az ügyfél személyes jelenléte nélkül - a kötelező ügyfél-átvilágítást.” – nyilatkozta Daniel Kempchen vezérigazgató-helyettes.
Napjainkban létszükséglet, hogy értékesítő tanácsadóik számára olyan távértékesítési lehetőségeket biztosítsanak, amelyek révén az ügyfeleikkel személyes találkozó nélkül is tartani tudják a kapcsolatot és technikai akadályok nélkül tudjanak életbiztosítási szerződéseket kötni. Már nincs iroda, nincs papír, nincs postázás.
Kapcsolódó cikkek
- Így lehet minden nap a Föld Napja
- A HONOR az okoseszközök használatát vizsgálta
- A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől
- Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon
- Hétfőtől kapható a Honor legújabb okosórája
- A HONOR három díjban is részesült a CES 2020 során
- A Samsung és a Star Wars együttes Erővel készülnek az ünnepekre
- Néhány éven belül mindenkinek lehet digitális identitása?
- EU-s tanúsítványt kapott az InfoScope mySigno rendszere
- Taroltak a Huawei hordozható okoseszközei 2019 első negyedévében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.