A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
Április 28-án, online rendezték meg a legnagyobb közép-és kelet-európai energetikai startup verseny, a PowerUp hazai döntőjét, amelyet a magyar fejlesztőkből álló Poliloop győzelmével zárult. Ezzel a szennyező műanyagok környezetbarát eltüntetésére megoldó csapat lett az Év magyar startupja is, valamint ők képviselhetik az országot az energiahatékonyság, energiatárolás, mobilitás, körforgásos gazdaság, az okostechnológiák és az okosvárosok területét érintő újításokra fókuszáló versenysorozat nemzetközi fináléjában.
A közép-kelet-európai régió 24 országának 425 kezdeti fázisban működő vállalkozása, köztük 360 startup adta be a jelentkezését idén az EIT InnoEnergy szervezésében hatodszor megvalósult PowerUp! versenyre. Magyarországon közel harminc csapat indult el a megmérettetésen, és közülük tízen jutottak be az országos döntőbe, amelyet online tartottak meg április 28-án. A versenyzőknek az ötfős, vezető nagyvállalati és innovációs szakértőkből álló zsűri előtt kellett bemutatniuk fejlesztésüket és azzal összefüggő piaci elképzeléseiket. A bíráló bizottság az ötletek eredetisége, a bennük rejlő üzleti potenciál és a témagazda prezentációja alapján rangsorolta a pályázókat, és választotta meg végül az első helyezettnek a Poliloop csapatát. Ők arra vállalkoztak, hogy felszámolják a műanyag szeméthegyeket. Megalkották azokat a mikrobákat, amelyek szobahőmérsékleten, hetek, illetve sok esetben napok alatt bármilyen műanyag hulladékot (polietilén, polipropilén, polisztirol) lebontanak.
„Olyan biológiai megoldást dolgoztunk ki, amellyel a Földön évente keletkező, 300 millió tonnát meghaladó műanyagszemét döntő többsége eltüntethető lenne. Ez főleg annak tükrében fontos, hogy jelenleg alig 2 százalékát hasznosítják újra a műanyagoknak világszerte. Ezen a ponton azonban nem állnánk meg. Gyártóként, biológiailag lebomló műanyagok előállításával szeretnénk hosszú távon megteremteni a körforgásos gazdaság működését.” – hangsúlyozta a nyertes Poliloop ügyvezetője, Madaras Liz.
A magyar döntő nyertese a nemzetközi fináléban a versenyben résztvevő többi 23 ország helyi győztesével mérkőzik meg a fődíjakért. Azon az első helyért 50 000 euró, a másodikért 10 000 euró, a harmadikért pedig 5000 euró jár, valamint további különdíjakban részesülhetnek a versenyzők köszönhetően a PowerUp! partnerei, az Amazon Web Services, a Revolut és a SpeedUp Group felajánlásainak.
„Gratulálok a startupoknak, egytől egyig kiemelkedő teljesítményt nyújtottak. A korábbi évekhez hasonlóan most is egy intenzív felkészítésen vannak túl, a megszerzett tudást és a mentorokkal kiépített kapcsolatokat pedig a versenyen kívül is hasznosítani tudják. Célunk a legjobb innovációk piacra segítése, ezért az InnoEnergy befektetésére mindegyik döntőbe jutott csapatnak van lehetősége a következő hónapok tárgyalásai során.” – nyilatkozta Dervalics Ákos, az InnoEnergy HUB Hungary vezetője.
A PowerUp! versenyt lezáró nemzetközi finálé végleges időpontját és menetét a koronavírus-járvány fejleményeinek ismeretében később határozzák meg az EIT InnoEnergy vezetői. További információk a folyamatosan frissülő https://powerup.innoenergy.com/ oldalon olvashatóak.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Jöhet a láthatatlan pénztárca
- Hatodik alkalommal startolt a Women Startup Competition
- Két magyar startup is esélyes a 25.000 eurós fődíjra
- A Women Startup Competition meghódította Moszkvát is
- Kétszáz európai, köztük több magyar startup indul az EIT Digital scaleup versenyén
- Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.