Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára
A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki rohamtempóban próbál az új körülményekhez alkalmazkodni: százezrek kezdték el megtanulni az online videókonferenciától a felhő-alapú dokumentumszerkesztőkön át a webshopig a legkülönfélébb eszközök használatát. Ezt a folyamatot igyekszik hosszú távon monitorozni egy most induló kutatássorozat, a Digitális Versenyképességi Mutató - rövid nevén Digiméter -, amely kifejezetten a hazai KKV-szektor fejlődését szeretné segíteni.
A digitalizáció erejét már az előző világválság idején is megtapasztalhattuk, amikor a gazdaság minden területén látható jelentős visszaesések közepette az e-kereskedelem egyedüliként volt képes éveken át kétszámjegyű növekedést produkálni. Az azóta eltelt évtized pedig világosan megmutatta, hogy a digitalizáció ma az a gazdaságnak, ami a múlt században az elektromosság elterjedése vagy a motorizáció volt. Ugyanakkor a digitalizációban is vannak hatékonyabb és kevésbé hatékony eszközök, sőt akár tévutak is. A megfelelő irányok megtalálásában és követésében nagy segítség lehet egy olyan mérce, amelyik visszajelzést ad egy-egy szektor, vagy egy adott vállalkozás számára, hogy hol tart, merre haladjon.
Ebben próbál segítséget nyújtani a Digitális Versenyképességi Mutató (Digiméter) nevű, a koronavírus-járvány apropóján induló, de többévesre tervezett kutatássorozat, amely két évtizedes digitalizációs tapasztalattal rendelkező szakemberek részvételével, az eNET, a Reacty Digital, a SmartCommerce Consulting és a Virgo megvalósításában, valamint a Számlázz.hu főtámogatói részvételével jön létre.
A kutatás első szakasza május 18-án indul egy olyan kérdőívvel, amelyben a szakemberek azt mérik fel, hogy a KKV szektor egyes szereplői milyen eszközökkel és módszerekkel próbáltak és próbálnak reagálni a járvány miatt kialakult, eddig ismeretlen kihívásokat hozó helyzetre, illetve milyen sikerek és kudarcok érik őket. A digimeter.hu weboldalon nyilvánosan elérhető kérdőívet bárki kitöltheti, de a szervezők mintegy hatvanezer céget közvetlenül is megkeresnek.
A kutatás lezárulta után a résztvevők megkapják a kutatási eredmények összefoglalóját, ami javaslatokat is tartalmaz a digitális versenyképesség javítására. Ugyanakkor a fontosabb eredményeket összefoglaló riportok szabadon letölthetőek lesznek a kezdeményezés weboldaláról, ahogyan azok a mérőszámok is, amelyek idősorosan mutatják majd be a hazai vállalkozások digitális versenyképességi indexét.
A Digiméter mögött álló cégek a digitális gazdaság jó ismerői: a Virgo csoporthoz tartozó Smart Commerce Consulting közel száz tanácsadói projekt során szerzett mélyreható piaci ismereteket, míg az eNET és a Reacty Digital piackutató cégek szakemberei több évtizedes kutatási, módszertani tapasztalattal rendelkeznek. Az ő tudásuk egészül ki a piacvezető online számlázó, a Számlázz.hu szakmai és főtámogatói részvételével, valamint a Cégjelző céginformációs rendszer innovatív dinamizmusával.
Kapcsolódó cikkek
- Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
- Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!
- Az üzleti digitalizáció buktatói
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Félelmekből előnyök – megkerülhetetlen a felhő a gazdaság digitalizációjában
- Indul az Év Internetes Kereskedője díj 2019
- eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről
- Aktivitást mérő okoseszközök használati szokásai Magyarországon
- További fejlődésre sarkall a karácsonyi e-kiskereskedelmi szezon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.