Kötelező adatszolgáltatás a magánegészségügyben

forrás: Prím Online, 2020. június 2. 14:58

2020. június 1-vel lépett életbe az a szabályozás, amelynek értelmében minden egészségügyi magánszolgáltatónak csatlakoznia kell az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT) és ezen keresztül kell online adatokat küldenie a központi rendszerbe. A rendelkezés mintegy 29 ezer magánpraxist érint, amelyek mostantól kizárólag akkreditált szoftveren keresztül tehetnek eleget adatszolgáltatási kötelezettségüknek. A T-Systems leányvállalata, az egészségügyi megoldásokra szakosodott Pan-Inform Kft. a rendelet hatálybalépését megelőzően élesítette magánorvosok számára fejlesztett informatikai rendszerét, amelynek bevezetése az orvostól csupán egy számítógépet, böngészőt és stabil, nagy sávszélességű internetkapcsolatot igényel. 

Június 1-től az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) által akkreditált szoftverre lesz szüksége minden egészségügyi magánszolgáltatóknak ahhoz, hogy adatokat szolgáltathasson az EESZT számára. Ez az az online, központi rendszer, amelyhez 2017 óta fokozatosan csatlakozott minden közfinanszírozott egészségügyi intézmény és háziorvos, és ahol a betegek egészségügyi adatait (korábban felírt receptjeit, ambuláns lapjait, zárójelentéseit) tárolják. A magánszolgáltatók – magánklinikák, magánpraxist működtető orvosok – számára idén január óta elérhető a rendszer, a féléves átmeneti időszakot követően június 1-jével számukra is kötelezővé válik a csatlakozás. A mintegy 29 ezer magánpraxist érintő szabályváltozásnak csak megfelelő digitális infrastruktúra birtokában lehet eleget tenni.

 

A T-Systems 100 százalékos tulajdonában álló Pan-Inform a közelmúltban tette elérhetővé és június 1-jével élesíti magánorvosok számára kifejlesztett, és az ÁEEK által akkreditált informatikai rendszerét, a startMedSol-t. A megoldás kimondottan magánszolgáltatóknak készült és igyekszik egyszerű és egyben hatékony módon támogatni a felmerült igényeket.

 

 

A rendszer az e-receptek felírásán és az EESZT adatszolgáltatáson túl alkalmas saját arculattal tervezett ellátási dokumentáció (beutalók, vizsgálatkérések, egyebek) létrehozására, elektronikus időpont-foglalási rendszer kialakítására vagy a készletgazdálkodás és a raktározás nyomon követésére. Ha egy praxisban több orvos dolgozik, mód van a saját betegkör és önálló előjegyzési naptár használatára is. 

 

„Hazai egészségügyi szakemberek bevonásával fejlesztett alkalmazás nem csupán adatszolgáltatásra alkalmas, hanem további digitális funkciókkal – így például távdiagnosztikával segíti a magánorvosok munkáját” – mondta el Somogyi Tamás a Pan-Inform ügyvezető igazgatója. A szakember szerint mindez az ellátás során és az ellátás szervezésében is hasznos eszköz lehet, hiszen az orvos folyamatosan információt kap a páciensei állapotáról, de adatelemzés révén a praxis működését is monitorozni tudja. 

 

A startMedSol fejlesztésénél az elsődleges szempontok között szerepelt a minél gyorsabb használatba vétel és az egyszerű kezelhetőség. Ennek megfelelően a Pan-Inform orvosokból és informatikusokból álló fejlesztőcsapata egy teljes egészében itthon tárolt adatokkal, felhőalapú megoldást hozott létre, amelyhez elég egy számítógép, egy böngésző és egy stabil, nagy sávszélességű internetkapcsolat felhasználói oldalon. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01