Testre szabott élményekkel és hatékony üzemeltetéssel pöröghetnek fel a szállodák
Elképzelhető, hogy csak 2023-ra éri el a szállodai szobákra eső átlagos árbevétel a 2019-es szintet az Egyesült Államokban a CBRE prognózisa szerint. A szállodaipar a világ minden részén komoly kihívásokkal küzd a jelenlegi krízishelyzetben, éppen ezért minden eddiginél fontosabb az ágazat szereplői számára, hogy különleges ügyfélélményt kínáljanak, miközben csökkentik a működési költségeiket.
Folyamatosan érkeztek a hírek az elmúlt hetekben arról, mely európai országok nyitják meg a határokat a nyár közeledtével, abban a reményben, hogy visszatérnek a turisták. A turizmus és a szállodaipar azonban korábban nem tapasztalt zuhanást élt át az utóbbi néhány hónapban és egyelőre meglehetősen bizonytalan, hogyan alakul a szektor közeljövője.
A teljes körű ingatlan-tanácsadói és befektetési szolgáltatásokat nyújtó CBRE az amerikai szállodaiparra vonatkozóan adott ki elemzést, ami szerint 2023-ig kell várni arra, hogy az Egyesült Államokban az elérhető hotelszobákra jutó átlagos bevétel (RevPAR) elérje a 2019-es szintet. Az ágazat talpraállása ennél jóval korábban elindul, a tanulmány szerint a harmadik negyedév elején már kezd stabilizálódni a helyzet, az év utolsó három hónapjában pedig megkezdődhet a szektor helyreállása.
Egy ilyen helyzetben minden eddiginél fontosabb a szállodaüzemeltetők számára, hogy minél több visszatérő vendéget szerezzenek, így stabilizálva a bevételeiket, ezzel párhuzamosan pedig mindent elkövessenek a hatékonyabb működés érdekében, ami a költségek csökkentését eredményezheti. A vendégek számára megkülönböztető tényező lehet egy-egy hotel vagy szállodalánc kapcsán, ha az személyre szabott élményeket kínál számukra már a bejelentkezés pillanatától.
„A jelenleg elérhető technológiai megoldások révén a vendégek akár wi-fi kapcsolaton keresztül testre szabhatják szobájukat, meghatározhatják a falak megvilágítását, hogy milyen zene szóljon beállíthatják a páratartalmat és a hőmérsékletet. Ráadásul a testre szabott élmény egy szállodalánc minden egységénél, a világ bármely pontján elérhetővé tehető, ami erősítheti a lojalitást az adott márka iránt” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője.
Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, illetve a Schneider Electric által is kínált energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások integrációja a szállodák üzemeltetését is új szintre emeli. Így például megoldható, hogy a vendég távozása után a szoba automatikusan alapállapotba álljon, vagyis a redőnyöket a rendszer leengedi, visszavesz a fűtésből, így összességében akár 25-30 százaléknyi energiapazarlás is megelőzhető.
„Egy hasonló méretű irodaépülethez képest egy szálloda üzemeltetése nagyjából 2,5-szer több energiát igényel, hiszen egy hotel éjjel-nappal működik, vagyis folyamatosnak kell lennie a víz- és áramellátásnak, a hőmérséklet szabályozásának. A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 32 százalékát takaríthatják meg, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik” - mutatott rá Veller Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- 3 hetet nyert a Föld - augusztus 22-én lesz a Túlfogyasztás Világnapja
- Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők
- Így lehet még biztonságosabb az e-autózás
- Katasztrófahelyzetben is segít a digitalizáció
- Hatalmas megtakarítást hozhat az épületek automatizálása
- IoT megoldások segíthetik a szállodák talpra állását
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Új korszak jön a szerverek hűtésében
- Hadat üzent a nemek közötti egyenlőtlenségnek a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.