Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
A világ első, az abroncssérüléseket valós időben figyelni képes monitoring rendszerét fejleszti a Bridgestone a Microsoft-tal közösen. Az abroncssérülések komoly közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek, mivel a műszaki hibák miatt bekövetkező autóbalesetek mintegy 30%-át okozzák*.
A hiányzó láncszem az abroncsproblémák kezelésében
Az abroncsproblémákat négy fő kategóriába sorolhatjuk: nem megfelelő abroncsnyomás, az abroncs anyagának elöregedése, rendellenes kopás, végül pedig a járdaszigetek, kátyúk és az úton lévő tárgyak által okozott sérülések.
Szerencsére ezek többségét napjainkban már megbízhatóan tudjuk kezelni. Az abroncsnyomás-figyelő rendszer (TPMS) ugyanis 2012 óta minden autóban kötelező tartozék, ami nagyban segíti az autósokat a megfelelő nyomás fenntartásában, a rendszeres szerviz és a gumicsere pedig védelmet nyújtanak a kopás és elöregedés okozta abroncssérülésekkel szemben.
Az egyetlen kivétel és biztonsági rés eddig az abroncs sérülése volt, amelyet csak manuális vizsgálattal lehetett megállapítani. Ezek a bármikor bekövetkező sérülések balesetet okozhatnak, ezen kívül pedig a jármű más komponenseire is veszélyt jelentenek, például károsíthatják a felniket és a felfüggesztést, így további veszélyforrást jelentenek.
Erre a problémára jelent megoldást a Bridgestone új abroncsfigyelő rendszere, amely valós időben jelzi a gumiabroncsok sérüléseit. A fejlesztés a Microsoft MCVP felhő alapú keretrendszerét használja, amely a gépjárműben alapból megtalálható hardverrel és szenzorokkal együtt gyűjti az adatokat, az abroncs felületét és a karkaszt érintő eseményeket pedig algoritmusok segítségével figyeli. A vezető tehát azonnal értesül a veszélyről, és megteheti a szükséges intézkedéseket. Más, hasonló rendszereknél kiegészítő hardvert kell a gépjárműbe szerelni.
További lehetőségek
Az abroncs sérüléseit figyelő rendszer sokrétűen alkalmazható, ugyanis nem csak azzal kapcsolatban rendelkezik adatokkal, hogy mikor történt az abroncssérülés, de arra vonatkozóan is, hogy hol. Ezáltal tágabb betekintést biztosít az útviszonyokba és a környező infrastruktúrába, ez pedig felhasználható arra, hogy a közútkezelőt tájékoztassuk a kátyúk kialakulásáról és azok helyéről. A jövő önvezető autói szintén haszonélvezői lehetnek a rendszernek - ezek a járművek ugyanis megosztják a veszélyekkel kapcsolatos információkat a közelben haladó többi autóval és a felhőben lévő adattárakkal.
A Bridgestone új abroncsfigyelő rendszere minden olyan járműpark és eredeti alkatrész beszállító (OEM) számára rendelkezése áll, amely MCVP-t használ. A Microsofttal létrehozott partnerség azt is lehetővé teszi a Bridgestone számára, hogy továbbfejlessze ezt a megoldást, és minden fontos flotta és OEM partner követelményeit teljesítse.
Digitális partnerség a mobilitás jövőjéért
Az MCVP egyetlen következetes, felhő alapú, horizontális felületet biztosít olyan digitális lehetőségekkel, amelyekre rá lehet építeni az ügyfélközeli megoldásokat, ideértve a járművön belüli infotainment rendszereket, a fejlett navigációt, az önvezetést, a telematikai és előrejelző szolgáltatásokat, valamint az over-the-air (OTA) frissítéseket. Ez magába foglalja a Microsoft Azure-hoz tartozó vállalati szintű globális elérhetőséget is.
Az MCVP olyan digitális infrastruktúrát biztosít a Bridgestone számára, amelynek segítségével az abroncsgyártó előbb lesz képes olyan integrált mobilitási megoldásokat szállítani ügyfeleinek, melyek révén azok kihasználhatják a Microsoft Azure felhőszolgáltatás, valamint a mesterséges intelligencia és az Ipar 4.0-ás megoldások előnyeit.
A Microsoft számára a Bridgestone-nal folytatott együttműködés a támogató partnerek ökoszisztémájának bővítését jelenti, az MCVP vásárlói pedig integrálhatják ezeket a megoldásokat a saját kínálatukba.
Laurent Dartoux, a Bridgestone EMIA elnök-vezérigazgatója a következőket mondta: "A közúti közlekedés digitalizációja a Bridgestone kiemelt célja, az iparág vezető vállalataival való együttműködés pedig támogatja jelenlegi és jövőbeni igényeinket a digitalizáció terén. A Microsofttal kialakított együttműködés révén lehetőségünk nyílik arra, hogy autósok milliói számára biztosítsunk olyan korszerű abroncssérülés-figyelő rendszert, amely biztonságosabb és nyugodtabb autózást tesz lehetővé."
"A Microsoft azért működik együtt mobilitási vállalatokkal, hogy támogassa őket gyártóvállalatból mobilitási szolgáltató vállalattá történő átalakulásukban. A Microsoft Connected Vehicle Platformmal segíteni kívánunk ezen vállalatoknak abban, hogy gyorsabban legyenek képesek biztonságos, személyre szabott, integrált mobilitási szolgáltatásokat kifejleszteni. Az MCVP segítségével a Bridgestone olyan abroncssérülés-figyelő rendszert hozott létre, amely nagymértékben növeli a közlekedésbiztonságot, és bizonyítja, hogy az iparágak vezetői vállalatai között létrejött együttműködés új üzleti lehetőségeket teremthet" – mondta Tara Prakriya, vezérigazgató.
_____________________
* Az Egyesült Királyság Közlekedési Minisztériumának statisztikái (2018) ‘A bejelentett balesetek kiváltó tényezői súlyosság szerint, Nagy-Britannia, 2018”
Kapcsolódó cikkek
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- A tanárok digitális képzésén múlik a jövő generáció sikere
- Microsoft Civil Tech Hub: segítség a digitalizációs szintlépésben
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni
- Microsoft DCP: digitális segítség a civileknek
- A kórházi dolgozókért fogtak össze a Bridgestone munkatársai
- Új, erősebb és hatékonyabb Surface eszközök érkeznek
- Nonprofit szervezeteket is támogat a Microsoft a hatékony távmunkában
- Digitalizáció felsőfokon: itt a Microsoft Dynamics 365 Business Central
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.