Nyolc országból 110 startup ötlet érkezett a magyar innovátorokat segítő programra
Munkaerő-közvetítéssel, a kórházi adminisztráció csökkentésével vagy épp vendéglátó-ipari megoldásokkal keresnek választ a pandémia adta új problémákra is a Reload Hungary inkubációra jelentkező startupok. Az online megvalósuló programra nyolc országból pályáztak magyar innovátorok 17-től 70 éves korig.
110 jelentkezés érkezett a HU.B (Hungarian Bridges) ernyőszervezet első közös kezdeményezésére, a Reload Hungary Inkubációs Programra. A bekerülő csapatok online vállalkozásfejlesztési képzésen vesznek majd részt, hogy fejlesszék startup ötletüket. A Startup Campus, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség, a Tungsram, a Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Hivatal (NKFIH), az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, az MVM Smart Future Lab, a Valor Hungariae, a Hello Tomorrow Hungary, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH), az Eximbank, a Millenáris és a Kézmű együttműködésében megvalósuló programra többek között oktatási, vendéglátó-turisztikai, egészségügyi; mentális és fizikai egészségmegőrzést segítő megoldások érkeztek, de kistermelői vagy éppen a kerttervezést újszerűen megközelítő projekt is akadt. A HU.B ezek közül választotta ki azokat a legígéretesebb vállalkozásokat, amelyek a megváltozott körülményekből eredő új vagy egyéb kihívásokra adnak innovatív választ, és amelyek a képzés végén akár 20 millió forintos befektetésért is pitchelhetnek.
A program egyedisége, hogy az online képzés adottságait kihasználva lakóhelytől függetlenül hazai és külföldön élő magyarok egyaránt részt vehetnek benne. Ennek eredményeként nyolc országból érkeztek pályázatok, Magyarországon kívül a szomszédos Romániából, Szlovákiából és Szerbiából, de Spanyolországból, Németországból, Máltáról és Nagy-Britanniából is jelentkeztek. Az inkubációs program sikeresen szólította meg a fiatalokat és az idősebbeket is: az alapítók életkora 17 és 70 év között mozgott.
A programra iparági megkötés nélkül lehetett jelentkezni, így érdekes megnézni a pályázatok között mutatkozó tendenciákat. Az agrár, valamint az energetikai, illetve a körkörös gazdasággal és a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ötletek a koronavírus-járvány előtt is népszerűek voltak, a Reload Hungary programra is a jelentkezők csaknem ötöde adott be ilyen témájú ötletet. A világjárványra válaszul viszont más területek is tovább erősödtek. Ilyenek például az oktatási technológiák, a HR-es és a munkaerő-közvetítést támogató platformok, a veszélyhelyzet alatt új problémákkal szembesülő vendéglátó ipart és turisztikai szektort segítő megoldások, és természetesen az egészségügyi és életmód-technológiai újítások.
A jelentkezők harmada ezekre a problémákra kínálna megoldást. Ezek között volt olyan ötlet, ami a veszélyhelyzet alatt háttérbe szorult közösségi és szakmai találkozókra kínál alternatívát, vagy épp olyan, ami azoknak a nem online térben alkotó művészeknek a megélhetését segítené, akiknek jelentősen visszaesett a bevételük a karantén alatt. Emellett érkezett olyan egészségügyi és életmód-technológiai pályázat is, amely a kórházak betegágy-nyilvántartását digitalizálná, és olyan, ami a koronavírusos-helyzet alatt még jobban kidomborodó mentális problémákon egy elsősegély-applikációval segítene. Azelőtt is számos sikeres startup született azért, hogy megkönnyítse a digitális munkavégzést, de ezek most a távmunka terjedésével még relevánsabbá váltak, így a jelentkezők között is voltak például online számlázásra vagy jogi ügyletkezelésre vonatkozó ötletek.
A szervezők a 110 pályázat közül választották ki a legjobb ötleteket, az így bekerülő csapatok pedig már július elején elkezdik az online inkubációt, ahol többek közt lean startup módszertanról, üzleti modellről, pénzügyi tervről, valamint nemzetközi validációról és a piacra lépés lehetséges stratégiáiról is tanulnak majd, illetve egyéni mentorációban is részt vesznek. Ezt követően a program alatt legjobban teljesítő csapatok meghívást kapnak egy virtuális Demo Dayre, ahol az online közönség mellett a Hiventures és a Startup Campus Inkubátor befektetőinek is bemutathatják a termékeiket és ezzel a 20 millió forintos kezdőbefektetést is elnyerhetik.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- 4 úttörő magyar fejlesztés az EIT Health InnoStars Awards elődöntőjében
- Virtuális Startup Campus
- Indul a Startup Plastic Surgery program
- Válságinkubátorral segíti a magyar innovátorokat az új szuperszervezet
- Magyar startup nyert az #EuvsVirus-kihívás üzletfolytonossági kategóriájában
- A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
- Összeült a Startup Operatív Törzs
- Magyar startup hozza össze a termelőket a városi fogyasztókkal
- 10 éves lett a Startup Grind: tech konferencia a Szilícium-völgyben 3 hazai startupper szemével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.