Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
A digitális képességek fejlesztése lehet a leghatékonyabb módja, hogy olyan embereket segítsünk vissza a munka világába, akik a közelmúltban valamilyen okból kiszorultak a munkaerőpiacról. A hátrányos helyzetű álláskeresőket karolja fel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Incorpora projektje, amelyhez a Microsoft Magyarország is csatlakozott – digitális kompetenciafejlesztő tréninggel.
A munkaerőpiacra történő be- vagy visszalépés támogatása a digitális kompetenciák erősítésével – ezt nyújtja az a képzési program, amelyet a Microsoft biztosít civil szervezetek közreműködésével a hátrányból induló munkakeresők számára. Az irodai programok és csoportmunka-alkalmazások használatában szerzett jártasság a multinacionális vállalatok, az államigazgatás, de a kis- és közepes vállalkozások kapuit is megnyithatja a végzettek előtt.
Az elhelyezkedés esélyét növelő digitális képességfejlesztő tréningekkel csatlakozott a Microsoft Magyarország a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által koordinált Incorpora projekthez, amelynek legfőbb célja a munkaerő-piaci szempontból veszélyeztetett helyzetű álláskeresők elhelyezkedésének támogatása és társadalmi beillesztése. Mindez a projekt integrációs mentorainak, valamint a kezdeményezéshez csatlakozó civil szervezetek elkötelezett, közös munkája által valósul meg.
A digitális átállásra teljes mértékben felkészült cégből egyelőre kevés van idehaza, olyan munkaadóból viszont rengeteg, amelynek jóval több, az informatikát készségszinten használó munkatársra lenne szüksége – ezt erősítette meg néhány hónappal ezelőtt az IDC és a Microsoft közös kutatása is. A digitális kompetenciák ma már egyre több munkakörben nélkülözhetetlenek, vagyis a napi munkához szükséges képességként egyre inkább belépési küszöbbé válnak a munkaerőpiacon. Olyan feltétellé, amelynek megléte látványosan javítja az emberek elhelyezkedési esélyét.
Az Incorpora projektben a résztvevő szervezetek a saját területükön toboroznak jelentkezőket a kurzusokra, a jelentkezőket testre szabott oktatással és mentorálással igyekeznek elvezetni egészen a majdani munkahelyig. A digitális képzések eddig közel száz olyan embert vezettek végig a vállalatoknál ma már elvárt digitális képességeken, akik fokozottan ki vannak téve a hátrányos megkülönböztetésnek. Tudásuk révén azonban immár előnnyel indulhatnak egy kiválasztási folyamatban. A tréning-sorozaton a leendő munkavállalók naprakész tudásanyagot és gyakorlási lehetőséget kaptak, amit azonnal hasznosítani tudnak a munkaerőpiacon. Megtanulták többek között hogyan szervezzenek és vezessenek Teams meetinget, újra tanulhatták a fájlkezelést és az online csoportmunkát a felhő alapú megoldásokkal, és megismerték a OneNote, Whiteboard és Forms alkalmazások használatát is.
A kiterjedt vállalati ügyfélkörrel rendelkező Microsoft-trénerek saját tapasztalata, hogy a hátrányos helyzetű álláskeresők esetében a személyes versenyképességet növelő ismeretek még nagyobb jelentőséggel bírnak, hiszen ezekhez az érintettek korlátozott anyagi lehetőségeik miatt amúgy is nehezebben, vagy egyáltalán nem tudnának hozzáférni. A digitális tudás az ő esetükben valóban sorsfordító lehetőség, hiszen ez segít megteremteni az egzisztenciájukat.
Kapcsolódó cikkek
- A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
- 25 millió embert képez át informatikussá a Microsoft
- Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
- Biztonságot adó képességek és tudás a koronavírus utáni munkaerőpiacon
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- A tanárok digitális képzésén múlik a jövő generáció sikere
- Microsoft Civil Tech Hub: segítség a digitalizációs szintlépésben
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni
- Microsoft DCP: digitális segítség a civileknek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.