Google képzési programok európai és izraeli startupok számára
A Google a magyar jelentkezőket is várja három új támogatási programjára, amelyeket európai és izraeli startupok számára indított, kiemelt figyelmet fordítva a jelenleg hátrányos helyzetben lévő, vagy alulreprezentált alapítói csoportokra.
Sikeres vállalkozást indítani mindenki számára nehéz feladat, azonban vannak, akik hátrányból indulnak. Ilyenek például a női vagy színes bőrű alapítók, akiknek korlátozottabb hozzáférése van a tőkéhez, a mentoráláshoz, a tehetségekhez és a hálózatépítési lehetőségekhez. Az európai startupok alapítóinak mindössze 20%-a nő, 2019 teljes finanszírozásának pedig 92%-a került olyan csapatokhoz, amelyeknek minden tagja férfi.
A Google for Startups célja, hogy lehetőséget adjon az induló startupok számára, és biztosítsa számukra a kitöréshez szükséges forrásokat. A Google ezért három új programot jelentett be, amelyek hozzájárulnak az izraeli és európai, köztük a magyar induló vállalkozások fejlődéséhez azzal, hogy hozzáférést biztosítanak számukra a Google termékeihez és szakértőihez, valamint kapcsolatot teremtenek kockázatitőke-finanszírozással foglalkozó és befektetői hálózatokkal. A háromból két program pedig kifejezetten az alulreprezentált csoportokat célozza.
- Az Európában és Izraelben működő színes bőrű alapítóknak szóló program 10 startupot fog összekötni a Google szakértőivel és befektetői hálózatával.
- A női alapítókat célzó programba 12 női jelentkezőt várnak, akinek dedikált hozzáférésük lesz a Google Advisorhoz, valamint heti workshopokon és készségfejlesztő foglalkozásokon vehetnek részt 12 héten keresztül.
- A harmadik program, a Google for Startups Accelerator olyan európai és izraeli induló vállalkozásokat fog felkarolni, amelyek valamilyen technológia megoldást alkalmaznak korunk kihívásainak leküzdésére. A résztvevők három hónapos intenzív online támogatást kapnak a Google részéről, ideértve a Google mérnökeivel és külső szakértőivel folytatott műhelymunkákat és mentorálási foglalkozásokat.
A Google elkötelezett amellett, hogy ezen programok segítségével támogassa az alulreprezentált alapítókat szélesebb körű erőforrások és lehetőségek elérésében. További információkat a programokról és a jelentkezésről itt talál.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Sikeres a magyar szurkolói képküldő alkalmazás
- Nyolc országból 110 startup ötlet érkezett a magyar innovátorokat segítő programra
- 4 úttörő magyar fejlesztés az EIT Health InnoStars Awards elődöntőjében
- 2021-től új feltételek szerint minősíti a weboldalakat a Google
- Virtuális Startup Campus
- Indul a Startup Plastic Surgery program
- Magyar startup nyert az #EuvsVirus-kihívás üzletfolytonossági kategóriájában
- A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
- Állami támogatásra alkalmas képzést indít a Green Fox Academy
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.