A felhőre való átállás évente 60 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást globálisan
Az Accenture kutatása szerint a nyilvános felhőbe való áttérés jelentős szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést eredményezne. Ennek mértéke globális szinten közel 60 millió tonna évente, az összes informatikával kapcsolatos kibocsátás 5,9%-a, amely egyenértékű azzal, mintha 22 millióval kevesebb autó lenne forgalomban.
A „The Green Behind the Cloud” című jelentés arra mutat rá, hogy a vállalatok hogyan teremthetnek nagyobb értéket a felhőszolgáltatások környezetbarát használatával, függetlenül attól, hogy hol tartanak az átállás folyamatában. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a kezdeti szakaszban lévő felhőmigrációk már önmagukban több mint 84%-kal csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos infrastruktúrához képest. Ha pedig a vállalati alkalmazásokat kifejezetten a felhőhöz tervezik, a csökkentés mértéke akár a 98%-os szintet is elérheti.
Az Accenture legfrissebb Strategy-UNGC tanulmánya szerint a vállalatvezetők 59%-a nyilatkozott úgy, hogy alacsony szén-dioxid-kibocsátású és megújuló energiát használ a cég működéséhez, míg 44% a nettó zéró kibocsátás elérésére törekszik. Sőt, kétharmaduk a változások felgyorsítása és az elkötelezettségük megvalósítása terén kritikus tényezőként tekint az olyan technológiákra, mint a felhő.
A jelentős környezeti hatás mellett a fenntartható felhőalapú megoldások nagymértékű pénzügyi előnyökkel is járnak. Az Accenture az ügyfelekkel végzett munkafolyamatok elemzése alapján úgy véli, hogy a tulajdonlási költségek (cost of ownership) megtakarításainak akár 30-40%-a is származhat a nyilvános felhőből, amelyet nagyobb rugalmasság, jobb kihasználtság és energiahatékonyabb infrastruktúra jellemez. A jelentés szerint a felhőmigrációból eredő fenntarthatóság és költségcsökkentés három kulcsfontosságú tényezőn alapul: a felhőszolgáltatón, a felhő optimalizálásának szintjén és a felhőalapú fenntarthatósági innovációkon.
Accenture Cloud First
A kutatás publikálásával egyidőben az Accenture bejelentette Accenture Cloud First platformjának elindítását, amelynek célja, hogy három év alatt 3 milliárd dollár befektetéssel segítse ügyfeleit, hogy „cloud first” vállalattá válhassanak. Az Accenture Cloud First egy 70 ezer felhőre specializálódott szakembert tömörítő szolgáltatási csoport, amely az Accenture iparági és technológiai képességeit és szakmai partnerkapcsolatait összefogva segíti a szervezeteket a gyorsabb felhőmigrációban ebben a kritikus időszakban. A programot Karthik Narain vezeti, aki október 1-én csatlakozik a vezetőséghez.
Az Accenture a világ vezető felhőszolgáltatóinak kiemelt partnere. A 2019-es pénzügyi évben mintegy 11 milliárd dollár árbevétele származott a felhőalapú megoldásokból. A vállalat az intelligens platformszolgáltatások révén a szolgáltatásként nyújtott szoftverektől (SaaS), a migrációs infrastruktúrákon át, az alkalmazásközpontú felhőszolgáltatásokig minden szegmensben vezető pozícióval rendelkezik. Több mint 100 ezer felhőre szakosodott munkatársa segít az ügyfeleknek a felhőbe áthelyezni, vagy ott felépíteni és működtetni vállalatukat, illetve kihasználni a felhőben rejlő üzleti értéket és előnyöket a sebesség, a költségek, a tehetség és az innováció terén.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle automatizált biztonsági eszközöket nyújt felhős ügyfeleinek
- Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
- A Check Point 2020-as felhőbiztonsági tanulmánya
- Gyorsjelentés az SAP felhőbe költözött gigakonferenciájáról, a SAPPHIRE NOW-ról
- Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők
- Milliós kárt okozhatnak az irodába visszatérő munkavállalók
- A Circeo kibővíti együttműködését az IBM Cloud-dal
- Ingyenes online munkaadói platform a COVID-19 válság idejére
- Digitalizáció felsőfokon: itt a Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Startupból unikornis az SAP támogatásával: a Delivery Hero sikertörténete
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.