A felhőre való átállás évente 60 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást globálisan
Az Accenture kutatása szerint a nyilvános felhőbe való áttérés jelentős szén-dioxid-kibocsátáscsökkenést eredményezne. Ennek mértéke globális szinten közel 60 millió tonna évente, az összes informatikával kapcsolatos kibocsátás 5,9%-a, amely egyenértékű azzal, mintha 22 millióval kevesebb autó lenne forgalomban.
A „The Green Behind the Cloud” című jelentés arra mutat rá, hogy a vállalatok hogyan teremthetnek nagyobb értéket a felhőszolgáltatások környezetbarát használatával, függetlenül attól, hogy hol tartanak az átállás folyamatában. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a kezdeti szakaszban lévő felhőmigrációk már önmagukban több mint 84%-kal csökkenthetik a szén-dioxid-kibocsátást a hagyományos infrastruktúrához képest. Ha pedig a vállalati alkalmazásokat kifejezetten a felhőhöz tervezik, a csökkentés mértéke akár a 98%-os szintet is elérheti.
Az Accenture legfrissebb Strategy-UNGC tanulmánya szerint a vállalatvezetők 59%-a nyilatkozott úgy, hogy alacsony szén-dioxid-kibocsátású és megújuló energiát használ a cég működéséhez, míg 44% a nettó zéró kibocsátás elérésére törekszik. Sőt, kétharmaduk a változások felgyorsítása és az elkötelezettségük megvalósítása terén kritikus tényezőként tekint az olyan technológiákra, mint a felhő.
A jelentős környezeti hatás mellett a fenntartható felhőalapú megoldások nagymértékű pénzügyi előnyökkel is járnak. Az Accenture az ügyfelekkel végzett munkafolyamatok elemzése alapján úgy véli, hogy a tulajdonlási költségek (cost of ownership) megtakarításainak akár 30-40%-a is származhat a nyilvános felhőből, amelyet nagyobb rugalmasság, jobb kihasználtság és energiahatékonyabb infrastruktúra jellemez. A jelentés szerint a felhőmigrációból eredő fenntarthatóság és költségcsökkentés három kulcsfontosságú tényezőn alapul: a felhőszolgáltatón, a felhő optimalizálásának szintjén és a felhőalapú fenntarthatósági innovációkon.
Accenture Cloud First
A kutatás publikálásával egyidőben az Accenture bejelentette Accenture Cloud First platformjának elindítását, amelynek célja, hogy három év alatt 3 milliárd dollár befektetéssel segítse ügyfeleit, hogy „cloud first” vállalattá válhassanak. Az Accenture Cloud First egy 70 ezer felhőre specializálódott szakembert tömörítő szolgáltatási csoport, amely az Accenture iparági és technológiai képességeit és szakmai partnerkapcsolatait összefogva segíti a szervezeteket a gyorsabb felhőmigrációban ebben a kritikus időszakban. A programot Karthik Narain vezeti, aki október 1-én csatlakozik a vezetőséghez.
Az Accenture a világ vezető felhőszolgáltatóinak kiemelt partnere. A 2019-es pénzügyi évben mintegy 11 milliárd dollár árbevétele származott a felhőalapú megoldásokból. A vállalat az intelligens platformszolgáltatások révén a szolgáltatásként nyújtott szoftverektől (SaaS), a migrációs infrastruktúrákon át, az alkalmazásközpontú felhőszolgáltatásokig minden szegmensben vezető pozícióval rendelkezik. Több mint 100 ezer felhőre szakosodott munkatársa segít az ügyfeleknek a felhőbe áthelyezni, vagy ott felépíteni és működtetni vállalatukat, illetve kihasználni a felhőben rejlő üzleti értéket és előnyöket a sebesség, a költségek, a tehetség és az innováció terén.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle automatizált biztonsági eszközöket nyújt felhős ügyfeleinek
- Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
- A Check Point 2020-as felhőbiztonsági tanulmánya
- Gyorsjelentés az SAP felhőbe költözött gigakonferenciájáról, a SAPPHIRE NOW-ról
- Okos megoldásokkal javíthatnak helyzetükön az irodaüzemeltetők
- Milliós kárt okozhatnak az irodába visszatérő munkavállalók
- A Circeo kibővíti együttműködését az IBM Cloud-dal
- Ingyenes online munkaadói platform a COVID-19 válság idejére
- Digitalizáció felsőfokon: itt a Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Startupból unikornis az SAP támogatásával: a Delivery Hero sikertörténete
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.