A Fujitsu mélyíti elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt
A Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének napokban bemutatott kísérleti programja mélyíti a vállalat elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai (SDG-k) iránt. Az azonnali hatállyal induló kezdeményezés keretében a globális szolgáltatási szervezet 5800 dolgozója kísérleti jelleggel virtuális közösségeket hoz létre, amelynek tagjai a szervezeti és földrajzi határokon átívelve kommunikálnak és működnek együtt egymással, miközben felelős szerepet vállalnak a pozitív társadalmi változások eléréséért végzett munkában.
A Fujitsu virtuális közösségei, más néven „törzsei” az ENSZ fenntartható fejlődési céljai köré szerveződnek. Az SDG-kkel az ENSZ 17 globális célkitűzést fogalmazott meg a mindenki számára jobb és fenntarthatóbb jövő megteremtése jegyében. Ezek az emberiség előtt álló globális kihívásokat veszik célba egyebek mellett a szegénység, az egyenlőtlenség, a klímaváltozás, a környezetpusztulás, a béke és az igazságosság területén. A 2030-as határidővel meghatározott célok keretet adnak a civil társadalom, a kormányok és a vállalatok számára a kihívások leggyőzéséért folytatott együttműködéshez.
Ez a társadalmi szerepvállalási program összhangban áll a Fujitsu vállalati célkitűzésével, mely szerint az innováció segítségével a társadalmon belüli bizalmat erősítve, fenntarthatóbb hellyé kívánja tenni a világot. A törzsek bevezetésével a Fujitsu fokozza elkötelezettségét az ENSZ SDG-i iránt. A kísérleti szakaszban a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének vezetősége, egyes amerikai és európai szolgáltatási csapatok tagjai, valamint a Costa Rica-i, indiai és portugáliai globális szolgáltatásnyújtási központok dolgozói vesznek részt a programban. A dolgozók mindegyike választ egyet az ENSZ 17 fenntarthatósági célja közül, és csatlakozik a kapcsolódó SDG-törzshöz. A törzsek létrehozása motiválja és inspirálja a dolgozókat, hogy közös gondolkodással, együttműködéssel, kapcsolatépítéssel, csoportos tanulással és gyakorlati lépésekkel támogassák az ENSZ céljainak megvalósulását.
Segítség a magánemberek számára, hogy pozitív változásokat érjenek el egy nagyobb jó érdekében
Tim White, vezérigazgató, alelnök, a Fujitsu globális szolgáltatásokért felelős vezetője elmondta: „A Fujitsu Global Delivery csoportjánál indított kísérleti program bemutatja, hogyan tudnak a magánemberek megfelelő támogatás birtokában pozitív változásokat elérni egy nagyobb jó érdekében. A felelős üzleti működés a Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének egyik alappillére, ami hozzásegített minket ahhoz, hogy az emberi jóllétet szem előtt tartva jussunk túl a COVID-világjárvány okozta számos kihíváson. Meggyőződésünk, hogy ez magasabb szintre emeli elkötelezettségünket a felelős üzletvitel iránt, hiszen lehetővé tesszük kollégáink számára, hogy megéljék a Fujitsu legfőbb célkitűzését, mely szerint az innováció segítségével a társadalmon belüli bizalmat erősítve, fenntarthatóbb hellyé kívánjuk tenni a világot.”
Majd White így folytatta: „A sikeres kísérleti program nyomán erősítjük elkötelezettségünket az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt, és a későbbiekben a globális szolgáltatási szervezet teljes, 23 ezer fős állományára kiterjeszthetjük a törzseket. Ezzel dolgozóink készségeit és ismereteit fontos társadalmi ügyekre koncentrálhatjuk, ami katalizátorként hathat az innovációra, és mindenkinek megmutathatja, milyen előnyökkel jár, ha valaki a Fujitsu globális szolgáltatási szervezének munkatársa”.
A globális szolgáltatási szervezet dolgozói már jelenleg is világszerte aktívan részt vesznek különböző közösségi kezdeményezésekben. A Fülöp-szigeteken önkéntesként támogatják az SOS gyermekfalukat fenntartó SOS Children’s Villages nemzetközi civil szervezetet, Lengyelországban a helyi Słonie na Balkonie gyermekvédelmi szervezettel működnek együtt, Indiában pedig az iskolai étkeztetés megoldására indított, nonprofit Akshaya Patra szervezeten keresztül járulnak hozzá több száz gyerek oktatásához és jóllétéhez. A Fujitsu kiterjedt szolgáltatási jelenléttel rendelkezik Japánban, Ázsiában, Amerikában, Óceániában és Európában. Nyolc ország (Kína, Cosa Rica, India, Malajzia, Fülöp-szigetek, Lengyelország, Portugália és Oroszország) különböző városaiban tart fenn globális szolgáltatási központokat.
A Fujitsu világ számos országában jelen lévő globális szolgáltatási csoportja a Fujitsu kiterjedt technológiai képességeit mélyreható iparági szakértelemmel és 7x24 órás globális rendelkezésre állással ötvözi. A szervezet folyamatosan továbbképzi csapatait, fejleszti működési gyakorlatát, és a szolgáltatásnyújtás minden elemébe beágyazza az agilis alapelveket, hogy valós időben tudjon segíteni az ügyfeleknek legyőzni az előttük álló kihívásokat.
A Fujitsu globális szolgáltatási szervezetének kísérleti programja 2020 októberétől decemberig tart. A Fujitsu arra készül, hogy a lendületet fenntartva, 2021 januárjától fokozatosan a teljes szervezetre kiterjeszti a koncepciót.
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu kutatás: Milyen akadályokkal szembesülnek a nők az IT-viszonteladói piacon
- A Fujitsu elérhetővé teszi szellemi tulajdonát a COVID-19 elleni harc támogatásához
- A Fujitsu megoldása előre vetíti az okosvárosok jövőjét
- A Fujitsu RunMyProcess az OKIN BPS segítségével gyorsítja fel a digitális átalakulást
- Az új egyensúlymutatvány: távmunka kiberbiztonsági kockázatok nélkül
- A Fujitsu úttörő platformja felgyorsítja az új gyógyszerek piaci bevezetését
- A Fujitsu a „Vezetők” szegmensében a Gartner felmérésben
- Megérkeztek a Fujitsu második generációs Intel Xeon processzoros szerverrendszerei
- Az Epson elkötelezett a COP25 mellett
- November 20-án a Műegyetemen is a gyerekeké volt a főszerep
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.