Lányok ötleteit várja a Microsoft az MI felhasználására
Elindult a Microsoft DigiGirlz AI Challenge 2020 verseny, amely kifejezetten a digitális világ és a mesterséges intelligencia iránt érdeklődő lányoknak szól. A kvíz-kihívás már elérhető a Logiscool honlapján. Az első akadályt teljesítők 2021 májusáig adhatják be ötleteiket arról, hogy a mesterséges intelligencia miként segítheti a gyermekek életét. A legjobbak díja egy fantasztikus online élménynap a Microsoft Magyarország szervezésében és egyéb értékes nyeremények is gazdára várnak.
Ki mondta, hogy a digitális fejlesztés a fiúk privilégiuma? Az értékteremtés e modern formája éppúgy lehetséges a kreatív lányok számára is, ugyanúgy van helyük az informatika, a kódolás és a mesterséges intelligencia izgalmas világában, mint a fiúknak. Ez már nem a kockák hobbija, hanem egy nagyon izgalmas terület, amelyben a legjobb ötletek akár világmegváltók is lehetnek! A hangsúly az ötleten van, ehhez kell hozzátenni a megvalósításhoz szükséges eszközt, a mesterséges intelligenciára (magyarul: MI, angolul: artificial intelligence, AI) alapuló megoldást. A kérdés, amit az idei Microsoft DigiGirlz AI Challenge versenyen meg kell válaszolni az, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét.
A lányok már tavaly is bizonyítottak: több mint kétszázan fogadták el a Microsoft és a Logiscool alapítványa, a Digitális Tudásért Alapítvány közös kihívását. A díjazottak között volt a 12 éves Fenyőházi Panna is, aki olyan robotot készített 3D nyomtatóval, amely mesterséges intelligencia segítségével képes vicceket mesélni.
Most itt a lehetőség újra, hogy a lányok megmutassák, milyen változatos módokon képesek felhasználni a mesterséges intelligenciát!
A versenyen a lányok két korcsoportban indulhatnak: 8-11 évesek és 12-18 évesek. A megmérettetés első körében három, korcsoportonként eltérő nehézségű kvízt kell kitölteniük, amelyek témakörei a digitális világ, a programozás, a mesterséges intelligencia és a fenntarthatóság. Az első kvíz október 16. óta érhető el a Logiscool honlapján, a második 2020 decemberében, a harmadik pedig 2021 februárjában kerül fel a honlapra. A kvízek visszamenőleg is elérhetőek lesznek, így a később csatlakozók is ki tudják majd tölteni őket.
Aki az első akadályt sikerrel vette, vagyis mindhárom kvízt kitöltötte és átlagosan a kérdések legalább harmadára (15 kérdés a 45-ből) helyesen válaszolt, továbbjut a második fordulóba, ahol már a mesterséges intelligenciáról szóló projektet kell benyújtani 2021 áprilisában. A feladat témája az „AI for Good” azaz „Ötletek arról, hogy a mesterséges intelligencia miként tudja segíteni a gyermekek életét”.
A verseny zárásaként a kihívást legjobban teljesítő lányok egy fantasztikus online élménynapon vehetnek részt a Microsoft Magyarország szervezésében 2021 májusában és értékes nyereményeket is nyerhetnek.
A kihíváson a verseny oldalán található linkeken keresztül indulhatnak az érdeklődők.
„A DigiGirlz globális program célja, hogy közelebb hozza a lányokhoz az informatikai szakmában rejlő lehetőségeket, saját élményeken keresztül nyújtson betekintést a digitális szakma és a programozás izgalmas világába, és lebontsa azokat az előítéleteket, amelyek ma még kirekesztik a lányokat ebből a világból. Cél továbbá olyan példaképek bemutatása, akik kedvet csinálhatnak a lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A DigiGirlz AI Challenge olyan kihívás, ahol a részvétel egyéni és társadalmi szempontból egyaránt maga a győzelem: minden más – a találkozás, a barátkozás, a tudás és a siker – már csak ráadás.” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.
„A lányok ugyanolyan ügyesek a programozásban, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó területeken, és szerencsére egyre többen választják ezt a tevékenységet, később pedig ezt a szakmát. Nagyon hangsúlyos nálunk, hogy egyre több, témába vágó programmal tudjuk megszólítani a lányokat, minél fiatalabb korban, hogy megismerhessék és megszerethessék ezt az izgalmas tudomány területet. Örülünk, hogy Digitális Tudásért Alapítvány szervezésében ismét elindul a Microsoft DigiGirlz AI Challenge, melynek keretében sokaknak bemutathatjuk, hogy a programozás a lányok számára is élmény és valódi jövőbeli életpálya perspektíva.” – tette hozzá dr. Breuer Anita, a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az Imagine Cup Junior AI for Good jövő évi versenye
- A Microsoft, a LinkedIn és a GitHub közös digitális továbbképzéséhez már több mint 10 millióan csatlakoztak világszerte
- Mesterséges tananyagot fejleszt az ELTE és a Microsoft
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni
- Megmutatjuk, milyen jó lehetőség a digitális oktatás
- Az ABB és a Microsoft AI technológiával segíti a fenntartható élelmiszertermelést
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.