Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
A Cyber Monday Magyarországon nem csak az itthoni, de a világ minden tájáról találhatsz információkat a Cyber Monday-ról. Górcső alá vettük ezt a napot, hogy ne maradj le semmiről. Nálunk megtalálod a legnagyobb és legjobb Picodi nyújtotta árengedményeket Magyarországon, a világ minden tájáról.
Black Friday és Cyber Monday: 8 nap, ami fellendíti a gazdaságot
- Az éves vásárlások 8,9%-a a Black Friday és Cyber Monday vásárlási láz alatt történik;
- A magyarok 52%-a elégedett az ez idő alatt vásárolt termékekkel;
- A vásárlók többnyire csak a nem elég magas leárazásokat és nem túl attraktív termékeket panaszolták;
- A Pandémia és az instabil helyzet lehűtheti az érdeklődést néhány vásárlóban;
A CyberMonday.Global elemzői megvizsgálták a globális eladásokra vonatkozó statisztikákat — a Black Friday és Cyber Monday idején — és elkészítették a prognózist 2020-ra.
Az elmúlt 10 év trendjei
A Google Trends segítségével még időben megvizsgáltuk a Black Friday és Cyber Monday népszerűségét globálisan és Magyarországon is.
10 évig a Black Friday népszerűsége töretlenül növekedett. A Cyber Monday, a Black Friday-hoz képest az utóbbi két évben kissé háttérbe szorult, valószínűsíthető, hogy a két vásárlási ünnep egybemosódása miatt is — hiszen ez már nemcsak a péntekről szól.
Magyarország adatai azt mutatják, hogy a Black Friday és Cyber Monday iránti érdeklődés csúcspontja 2017-ra tehető. Habár az ezutáni években kismértékű visszaesést tapasztaltunk, az év végi nagy vásárlási esemény még mindig sokakat lázban tartott 2018-ban és 2019-ben is. Sajnos a világjárvány a munkaerőpiaci helyzet és a gazdasági instabilitás idén valószínűsíthetően lehűtheti az érdeklődést.
Hogyan emelkednek az eladások a Black Friday és a Cyber Monday idején?
A CyberMonday.Global adatai szerint Magyarországon a Black Friday fő értékesítési napján a tranzakciók száma 600%-kal haladta meg a 2019-es éves átlagot. Másfelől, a Cyber Monday napján vásárlók aktivitása 193%-kal magasabb, mint egy átlagos napon ebben az évben.
Figyelembe véve, hogy a Black Friday eladások már Hétfőn elkezdődnek, megvizsgáltuk az eladásokat napról napra ebben az időszakban. A legnagyobb aktivitás nyilvánvalóan péntekre esett. A november 25. és december 2-a közötti tranzakciók 21,4%-a történt ezen a napon. A legkevesebb vásárlás a Black Friday hetet indító hétfőn történt. Összesen, az összes éves értékesítés 8,9%-a történt a Black Friday és Cyber Monday napok alatt.
Elégedett vásárlók?
19.000 internet felhasználót kérdeztünk meg számos országból, hogy mi a véleménye a Novemberi leárazásokról. Magyarországon, több, mint az eseményen résztvevők fele (52%) elégedett volt az eredménnyel, valamint még 23% vallotta, hogy nem távozott csalódottan vásárlás után. Ugyanakkor az elégedetlenkedők száma is az egyik legmagasabb volt az országban 23% elégedetlennel és 2% kissé elégedetlennel. Kiábrándultabb vásárlókat csak Ukrajnában (26%), Argentínában (27%) és Dél Afrikában (33%) találtunk nagyobb százalékban.
Mi volt a legnagyobb probléma a vásárlók számára? 69%-a az elégedetlenkedőknek azt vallotta, hogy nem elég attraktívak a leárazott termékek. A második leggyakoribb panasz pedig a túl alacsony kedvezményre szólt. 36% szerint az akciós termékeket hamar elkapkodták, viszont a lassú weboldalak és hosszú sorok az üzletekben nem jelentettek nagy problémát, erre csak 14 és 9% szavazott csak.
Mire van szüksége a vásárlóknak?
A Google keresési lekérdezéseinek statisztikái sokat elárulnak a magyar vásárlókról. A Black Friday és a Cyber Monday általában az elektronikai cikkek értékesítéséhez kapcsolódik, de a Magyarországi adatok alapján itthon az ajándékra szánt termékek iránti kereslet a legnagyobb ebben az időszakban, 85%-kal magasabb, mint az éves átlag. Hasonló tendencia figyelhető meg szintén Németországban, Csehországban és Svájcban is.
A második legnépszerűbb kategória a háztartási készülékek voltak 43%-kal, amiket a könyvek és ékszerek követtek a rangsorban a maga 33 százalékkukal.
Mennyi pénzt hajlandók költeni a vásárlók?
A 44 ország állampolgárai között végzett felmérés azt mutatja, hogy a magyarok moderált pénzköltők az év végi akcióhullámban, átlagosan 125 eurót szánnak kiadni ebben az időszakban. Hasonló összeget szánnak Ukrajnában, Oroszországban és Dél-Afrikában is költeni ilyenkor.
Azok a vásárlók, akik a legnagyobb összeget szánják elkölteni az USA-ból (410 €), Svájcból (391 €) és az Egyesült Királyságból (371 €) származnak.
A keresés módszertana
Minden statisztika a Google Trends, Google Keyword Planner és a Picodi.com 2010 óta működő globális online kuponoldal felületéről származik, amely szintén létrehozta a CyberMonday.Global platformot a Cyber Monday eladásainak szentelve. A jelentésben felhasználásra került a 19.000 résztvevő bevonásával 44 országban készült online felmérés is. A valutaváltáshoz a Google Finance átlagos árfolyama lett felhasználva.
Forrás: CyberMonday.Global
Kapcsolódó cikkek
- Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
- Komoly vetélytársai lehet az Amazonnak a kínai és indiai webáruház óriások
- Black Friday és Cyber Monday – tényleg akkora a kedvezmény, amennyit a vásárlók gondolnak?
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.