Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország

forrás: Prím Online, 2020. november 2. 09:34

A Cyber Monday Magyarországon nem csak az itthoni, de a világ minden tájáról találhatsz információkat a Cyber Monday-ról. Górcső alá vettük ezt a napot, hogy ne maradj le semmiről. Nálunk megtalálod a legnagyobb és legjobb Picodi nyújtotta árengedményeket Magyarországon, a világ minden tájáról.

 

Black Friday és Cyber Monday: 8 nap, ami fellendíti a gazdaságot

  • Az éves vásárlások 8,9%-a a Black Friday és Cyber Monday vásárlási láz alatt történik;
  • A magyarok 52%-a elégedett az ez idő alatt vásárolt termékekkel;
  • A vásárlók többnyire csak a nem elég magas leárazásokat és nem túl attraktív termékeket panaszolták;
  • A Pandémia és az instabil helyzet lehűtheti az érdeklődést néhány vásárlóban;

 

A CyberMonday.Global elemzői megvizsgálták a globális eladásokra vonatkozó statisztikákat — a Black Friday és Cyber Monday idején — és elkészítették a prognózist 2020-ra.

 

Az elmúlt 10 év trendjei

 

 

A Google Trends segítségével még időben megvizsgáltuk a Black Friday és Cyber Monday népszerűségét globálisan és Magyarországon is.

 

10 évig a Black Friday népszerűsége töretlenül növekedett. A Cyber Monday, a Black Friday-hoz képest az utóbbi két évben kissé háttérbe szorult, valószínűsíthető, hogy a két vásárlási ünnep egybemosódása miatt is — hiszen ez már nemcsak a péntekről szól.

 

Magyarország adatai azt mutatják, hogy a Black Friday és Cyber Monday iránti érdeklődés csúcspontja 2017-ra tehető. Habár az ezutáni években kismértékű visszaesést tapasztaltunk, az év végi nagy vásárlási esemény még mindig sokakat lázban tartott 2018-ban és 2019-ben is. Sajnos a világjárvány a munkaerőpiaci helyzet és a gazdasági instabilitás idén valószínűsíthetően lehűtheti az érdeklődést.

 

Hogyan emelkednek az eladások a Black Friday és a Cyber Monday idején?

 

 

A CyberMonday.Global adatai szerint Magyarországon a Black Friday fő értékesítési napján a tranzakciók száma 600%-kal haladta meg a 2019-es éves átlagot. Másfelől, a Cyber Monday napján vásárlók aktivitása 193%-kal magasabb, mint egy átlagos napon ebben az évben.

 

Figyelembe véve, hogy a Black Friday eladások már Hétfőn elkezdődnek, megvizsgáltuk az eladásokat napról napra ebben az időszakban. A legnagyobb aktivitás nyilvánvalóan péntekre esett. A november 25. és december 2-a közötti tranzakciók 21,4%-a történt ezen a napon. A legkevesebb vásárlás a Black Friday hetet indító hétfőn történt. Összesen, az összes éves értékesítés 8,9%-a történt a Black Friday és Cyber Monday napok alatt.

 

Elégedett vásárlók?

 

 

19.000 internet felhasználót kérdeztünk meg számos országból, hogy mi a véleménye a Novemberi leárazásokról. Magyarországon, több, mint az eseményen résztvevők fele (52%) elégedett volt az eredménnyel, valamint még 23% vallotta, hogy nem távozott csalódottan vásárlás után. Ugyanakkor az elégedetlenkedők száma is az egyik legmagasabb volt az országban 23% elégedetlennel és 2% kissé elégedetlennel. Kiábrándultabb vásárlókat csak Ukrajnában (26%), Argentínában (27%) és Dél Afrikában (33%) találtunk nagyobb százalékban.

 

Mi volt a legnagyobb probléma a vásárlók számára? 69%-a az elégedetlenkedőknek azt vallotta, hogy nem elég attraktívak a leárazott termékek. A második leggyakoribb panasz pedig a túl alacsony kedvezményre szólt. 36% szerint az akciós termékeket hamar elkapkodták, viszont a lassú weboldalak és hosszú sorok az üzletekben nem jelentettek nagy problémát, erre csak 14 és 9% szavazott csak.

 

Mire van szüksége a vásárlóknak?

 

 

A Google keresési lekérdezéseinek statisztikái sokat elárulnak a magyar vásárlókról. A Black Friday és a Cyber Monday általában az elektronikai cikkek értékesítéséhez kapcsolódik, de a Magyarországi adatok alapján itthon az ajándékra szánt termékek iránti kereslet a legnagyobb ebben az időszakban, 85%-kal magasabb, mint az éves átlag. Hasonló tendencia figyelhető meg szintén Németországban, Csehországban és Svájcban is.

 

A második legnépszerűbb kategória a háztartási készülékek voltak 43%-kal, amiket a könyvek és ékszerek követtek a rangsorban a maga 33 százalékkukal.

 

Mennyi pénzt hajlandók költeni a vásárlók?

 

 

A 44 ország állampolgárai között végzett felmérés azt mutatja, hogy a magyarok moderált pénzköltők az év végi akcióhullámban, átlagosan 125 eurót szánnak kiadni ebben az időszakban. Hasonló összeget szánnak Ukrajnában, Oroszországban és Dél-Afrikában is költeni ilyenkor.

 

Azok a vásárlók, akik a legnagyobb összeget szánják elkölteni az USA-ból (410 €), Svájcból (391 €) és az Egyesült Királyságból (371 €) származnak.

 

A keresés módszertana

Minden statisztika a Google Trends, Google Keyword Planner és a Picodi.com 2010 óta működő globális online kuponoldal felületéről származik, amely szintén létrehozta a CyberMonday.Global platformot a Cyber Monday eladásainak szentelve. A jelentésben felhasználásra került a 19.000 résztvevő bevonásával 44 országban készült online felmérés is. A valutaváltáshoz a Google Finance átlagos árfolyama lett felhasználva.

 

Forrás: CyberMonday.Global

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32