A járvány nyertesei a webáruházak

forrás: Prím Online, 2020. november 11. 12:05

2020 egy olyan év, amit senki nem fog könnyedén elfelejteni. Most először történt, hogy a világ hónapokra a házakba vonult, és hirtelen megállt az élet. Amit eddig normálisnak és természetesnek tartottunk, az hirtelen háttérbe szorult. El kellett búcsúznunk a vásárlásoktól, a nézelődésektől és a repüléstől is. Azonban sokan kemény időszakot tudnak maguk mögött, hiszen a vírushelyzet a munkahelyeket is rendesen megtépázta. Sok országban egyszerűen leállt az élet, és a fontosabb létesítményeket leszámítva minden bezárt. Akad bárki is, aki nyertesként került ki az idei évben? Igen! 

Ha nem nézzük a vírust, akkor is elmondható, hogy egyre több ember használta már az okostelefonokat. Miközben pár évvel ezelőtt inkább a számítógépek voltak előtérben, mára a tabletek és mobilok nyernek. Nemcsak tele vannak játékkal, hanem sokan még a munkát is el tudják rajta végezni. Amióta pedig internetezni is tudunk, szinte bármit meg tudunk csinálni pár kattintással. Hogyan befolyásolta az emberek közérzetét az internet ebben az időszakban?

 

  • Be voltunk zárva, azonban nem voltunk egyedül. Bármikor tudtunk kommunikálni a szeretteinkkel, írhattunk üzeneteket, küldhettünk fényképeket. Sokan kihasználták a játékokat, és online nyomták a barátaikkal. Ez segített, hogy ne érezzük magunkat annyira magányosnak.
  • Nem unatkoztunk. Sokan elkezdtek főzni, vagy valamilyen új hobbiba vágtak bele, mivel az interneten el tudták sajátítani a lépéseket. Mások filmeztek és sorozat maratonokat néztek, valamilyen szinten mindenki lekötötte magát.
  • Mindent be tudtunk szerezni. Az internetnek hála egy új lehetőségre hívták fel a figyelmünket, az online vásárlásra. És ennél a pontnál jönnek a képebe a járvány nyertesei, a webáruházak.

 


Jól jött az online vásárlás

 

A koronavírus alatt nem kellett kimozdulnunk otthonról ahhoz, hogy valamit megvegyünk. Elég egy telefon, és máris kedvünkre válogathatunk a rengeteg lehetőség közül. Ebben az évek azok nyertek a legtöbbet, akiknek már működő webáruházuk volt, mivel így azonnal fel tudták venni a harcot a bezárt boltokkal szemben. A bio webáruház szegmense szintén megérdemli a figyelmet, mivel most az étkezésünkre is nagyobb figyelmet fordítottunk.

 

Egyes tanulmányok szerint 2020-ban a legidősebb korosztály is fellépett a netre, ráadásul vásárolt is. Erre korábban még soha nem volt példa, nagyszüleink foggal, körömmel küzdöttek a net ellen, de most úgy tűnik, hogy megadták magukat a technológiának. Sokan új telefont szereztek be, csak azért, hogy még könnyebben tudjanak barangolni az online téren. 

 

Mi várható ezután?

 

A webáruházak rengeteg forgalmat bonyolítottak le, és az év még nem ért véget. A legtöbben csak találgatunk, ha arra gondolunk, hogy mi lesz jövő héten, esetleg egy hónap múlva. Sok országban már ismételten kijárási tilalom van érvényben, biztos mi is elgondolkodunk rajta, hogy vajon nálunk miképp fognak alakulni a dolgok. Egy azonban biztos, a webáruházaknak köszönhetően nem fogunk sem szükséges termékek, sem karácsonyi ajándékok nélkül maradni.

 

A rengeteg vásárlás a futárszolgálatoknak is kedvezett, hiszen valakinek házhoz kell szállítani az általunk megvásárolt termékeket. Ráadásul azok, akik idén kipróbálták ennek a pénzköltésnek az ízét, minden bizonnyal később is folytatni fogják. Hiszen nem kell többé gyalogolni, akár a fotelon is ülhetünk közben, ráadásul sokszor a termékek ára is lényegesen olcsóbb. 


 

Kulcsszavak: webshop webáruház

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01