Ingyen indíthatnak webshopot borászatok egy friss magyar megoldással
Az eladások terén várhatóan nem zárnak jó évet a magyar borászatok, becslések szerint a hazai bortermelők forgalma akár 60-80-%-kal is visszaeshetett a járványügyi korlátozások miatt. Az online borvásárlás viszont az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban. Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek. Wineshop.hu néven pedig elindult hazánk egyetlen olyan gyűjtőoldala, ahol közvetlenül a termelőtől, pinceáron vásárolhatóak meg akár olyan tételek is, amelyek eddig kereskedelmi forgalomban nem voltak elérhetőek. Az online piactéren év végére már 30 borászat kínálatából válogathatunk.
A turizmust, vendéglátást és rendezvényszektort érintő járványügyi korlátozások jelentősen megtépázták a hazai borkereskedelmet és a borfogyasztást. A Borászati Vállalkozások Európai Bizottságának becslése szerint az unió borfogyasztása körülbelül harminc százalékkal esett vissza. Míg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint a minőségi borokat előállító, vendéglátásba szállító hazai borászatok eladásai akár 60-80 százalékkal is visszaeshettek a koronavírus-járvány okozta gazdasági válsághelyzet miatt.
Az idei év várhatóan ezzel együtt trendfordulót hoz mind hazai, mind nemzetközi szinten, hiszen a koronavírus járvány miatt az online kereskedelmi forgalom egésze és ezen belül a webes borvásárlás volumene is növekszik, ez a tendencia pedig az ünnepi időszakban várhatóan még inkább erősödni fog.
Induló költség nélkül az online borpiacra
Az igényekre reagálva nemcsak magyar, hanem nemzetközi szinten is forradalmi online borkereskedelmi megoldást fejlesztett és indított el a közelmúltban a Futurion nevű magyar informatikai cég. A Wineshop.hu közvetlenül kapcsolja össze a borfogyasztókat a termelőkkel, akik pofonegyszerűen, jelenleg induló költség nélkül hozhatják létre saját, testreszabható, online borboltjukat. Ezeket a borboltokat gyűjti egybe a Wineshop.hu online piactérként. A megoldás elsősorban azokat a kis- és közepes borászatokat célozza, melyek még nem rendelkeznek saját webshoppal vagy profi online értékesítési háttérrel, infrastruktúrával.
„Hiszünk benne, hogy a borvásárlás terén is az online megoldásoké a jövő, sőt egyre inkább a jelen. Ez látszik a trendekből, hiszen részben a koronavírus-járvány hatására jelentős elmozdulás figyelhető meg a netes borvásárlás irányába. Ebben a szegmensben kínálunk egyedi fair trade elvű megoldást, hiszen mi közvetlenül kapcsoljuk össze a magyar termelőket a borkedvelőkkel. A Wineshop használatával a vásárlók akár olyan borokhoz is hozzájuthatnak, amelyekhez eddig hagyományos kereskedelmi forgalomban nem tudtak. Közel 100 borcsomaggal indítunk, amelyek közül a gyűjtőoldalon keresztül, a borászatok webshopjába érkezve válogathatnak az érdeklődők, a kiválasztott borokat pedig akár 24 órán belül kézhez kaphatják.” – hívta fel a figyelmet Pintér Zsolt, a Wineshopot üzemeltető WineGroup kereskedelmi és marketing vezetője.
Magyar bort az ünnepi asztalra közvetlenül a termelőtől
A Wineshop.hu az egyetlen olyan gyűjtőoldal, ami közvetlen kapcsolatot teremt a termelők webáruháza és a borkedvelők, vásárlók között. A Wineshop.hu magyar és nemzetközi szinten is egyedülálló kereskedelmi csatorna, hiszen lehetővé teszik a közvetlen vásárlást a termelőktől, kiiktatva a köztes szereplőket: ezzel a vásárlónak kiváló árakat, a borászoknak pedig fenntartható értékesítési megoldást biztosítva. A magyar borfogyasztást széles borkínálattal és különleges borcsomagokkal igyekeznek népszerűsíteni az ünnepi időszakban is.
„A WineGroup a közelgő karácsony alkalmából a magyar borfogyasztás elősegítése, és a magyar bortermelői szektor támogatása érdekében a közösségi médiában kezdeményezést indított #magyarbortiszom névvel, hiszen véleményünk szerint az ünnepi asztal csak akkor lesz teljes, ha azon kiváló minőségű magyar borok is megtalálhatók” – mondta Pintér Zsolt.
„A WineGroup megoldást kínál a miénkhez hasonló kis és közepes volumennel értékesítő borászatok olyan kapacitásból adódó nehézségeire, mint az online értékesítés szakértelemmel történő működtetése, az ügyfelekkel és a szállítókkal való folyamatos kapcsolattartás, a számlázó és fizetési rendszer naprakész működtetése. Segítségükkel az online értékesítés akadályai egyszeriben elhárulnak, az automatizált folyamatok révén a tevékenység pofonegyszerűvé válik. Nekünk, borászoknak, csupán annyi a dolgunk, hogy a megrendelt csomagot a futárnak átadjuk, ami gyorsan és biztonságosan célba ér az fogyasztók legnagyobb elégedettségére” – fűzte hozzá Sümegi Gábor, a Skrabski Pince ügyvezetője.
Az év végéig várhatóan 30 borászat kínálatához juthatnak hozzá a Wineshop vásárlói, míg 2021 végére a tervek szerint legalább 100 termelői borboltot érhetnek majd el a borkedvelők a gyűjtőoldalon keresztül.
A WineGroup célja, hogy néhány éven belül a magyar webes borkereskedelem meghatározó szereplőjévé váljon, illetve tervei között szerepel a nemzetközi piacon való terjeszkedés is.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenessé teszi a főbb oktatási oldalak elérését hálózatán a Telenor
- Befejeződött az Ecommerce Revolution első évada
- A legfontosabb tudnivalók honlapkészítés előtt
- A járvány nyertesei a webáruházak
- Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ pályázat
- Trump nyerte az amerikai elnökválasztás webshopcsatáját
- Új honlapot indított a Raben Group
- Online üzleti valóságshow indult webáruház tulajdonosoknak
- Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!
- Kihirdették az Év Webshopja 2020 verseny győzteseit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.