Már minden gamer?
Bármilyen hihetetlennek is tűnik, a statisztikák szerint a világon 2,7 milliárd ember játszik időnként vagy rendszeresen videojátékokkal, azaz a Föld 7,8 milliárd fős teljes lakosságának közel egyharmada gamer! Hazánkban 3,8 millió ember játszik számítógépen, konzolon vagy mobileszközökön, közülük több mint 400 ezren tekinthetők hardcore gamereknek. Ők azok, akik e-sport játékot játszanak, versenyzők vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen. Jellemző rájuk, hogy nagyon sok időt töltenek gép mellett, hétköznap átlagosan 3,5 órát, ami hétvégén 6 óra fölé is mehet.
Az amatőr vagy profi játékosok világszerte hatalmas piacot jelentenek, nem csoda, ha egyre több termék készül kifejezetten gamerek számára. Gondoljunk csak bele, Magyarországon az elmúlt egy évben 42 milliárd forintot* költöttek az emberek e-sporthoz kapcsolható termékekre, és ennek egynegyede nem közvetlenül szoftver vagy hardver. Először természetesen a PC-ken, laptopokon és perifériákon jelent meg a gamer felirat, majd jöttek a székek, asztalok, de ma már szinte minden kategóriában találhatunk kifejezetten játékosoknak szánt terméket.
A játékok, sőt a játékosok logójával ellátott ruhadarabokkal, pólókkal, baseball sapkákkal, bögrékkel már szinte mindenhol találkozhatunk.
Kapható gamer szemüveg, mely megszűri a monitorok által kibocsátott kék fényt, így azoknak sem szárad ki vagy fárad el a szeme, akik hosszú órákig ülnek a gép előtt.
A Nike és a Puma is piacra dobott kifejezetten gamereknek tervezett cipőket, melyek egyrészt kényelmesek és jó tapadást biztosítanak, másrészt pedig ikonikus játékok színeiben, szimbólumaival készülnek.
Az Axe és a Microsoft együttműködésének köszönhetően dezodorok, tusfürdők, samponok kerültek a boltok polcaira, igaz csak Ausztráliában és Új-Zélandon.
Az élelmiszeripar is felfedezte magának a gamereket, hiszen speciális igényeik vannak: hosszú órákon keresztül koncentráltan játszanak és sokszor éjszakáznak. Koffeinnel és taurinnal dúsított snackeket ropogtathatnak játék közben az észak-amerikai játékosok, és egyre több országban jelennek meg a kifejezetten gamereknek készülő, rendelhető menük a pizzázók, gyorséttermek kínálatában.
A sor még nem ért véget, a gamerek világában azt rebesgetik, hogy egy magyar vállalat világszenzációt jelenthet be a következő hetekben. Érdemes lesz résen lenni!
__________________
* az eNET, az Esport1 és az Esportmilla közös e-sport kutatása, 2020. június
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
- Terjeszkedik az LG a globális e-sport-piacon
- A Razer okosmaszk- és gamerszék-koncepcióterveket mutat be a ces 2021-en
- Új elnök a Nemzeti Gaming és Esport Sportági Szövetség élén
- Ezentúl a HUNESZ képviseli hazánkat a nemzetközi e-sport ügyekben
- December 5-én idul a Razer európai versenysorozata
- Az LG UltraGear gaming bajnokság a legjobb Valorant játékosokat keresi
- KPMG: Karácsonyra elérheti a félmilliót a magyar esport rajongók száma
- Videójáték a szoba falain túl
- Ők jutottak a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntőjébe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Irodai és költséghatékony perifériákkal újít a Sandberg
A változatos számítástechnikai- és mobiltartozékairól ismert Sandberg bemutatta új, modern igényeknek megfelelő irodai egerét, valamint Saver sorozatú, jack csatlakozós headseteit. Ezekkel a termékekkel a Sandberg a modern irodák számára kínál költséghatékony megoldásokat a márkától megszokott minőséggel és 5 év garanciával.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Nagy az igény a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki előképzettséggel rendelkező informatikusokra
A digitalizáció a pénzügyektől az oktatáson át az agráriumig, a kiskereskedelemig és az egészségügyig valamennyi iparágat átalakítja, ezért a munkáltatók előnyben részesítik azokat a junior informatikusokat, akik valamilyen, az IT-n kívüli szakmai előképzettséggel, illetve különböző iparágakban szerzett projekt-tapasztalatokkal – és esetleg menedzseri készségekkel és jó kommunikációs képességekkel – is rendelkeznek.