A digitális finanszírozási termékek jelentik a jövőt
A koronavírus alapjaiban forgatta fel a világot, a pandémia gazdasági következményeivel minden szektornak számolnia kellett, nincs ez másként a hazai kis- és középvállalkozások életében sem. Válság idején a cégek folyamatosan keresik azokat a plusz védőhálókat és forrásokat, amelyek segíthetnek átvészelni a nehezebb időszakokat.
A hosszú határidejű számlafizetés okozta kihívásokkal hónapról-hónapra meg kell küzdenie a cégvezetőknek, sőt mi több, a bevételek időbeli eltolása megnehezíti az egészséges működést és korlátozza a fejlődés lehetőségét is.
Magyarországon az átlagos fizetési határidő 30 nap, de vannak olyan iparágak, ahol ez a 60 napot is meghaladja, nem beszélve azon esetekről, amikor késik a kifizetés. Felmérések szerint a kiállított számlák 35%-át késve fizetik ki a vevők, ami azt jelenti, hogy minden harmadik számla határidőn kívül kerül kifizetésre.*
Válságidőszakban ezen számlák és kintlévőségek még nagyobb kockázatot jelenthetnek, hiszen a vezetők sok esetben már nem a növekedést tartják szem előtt, hanem a válság előtti állapot megtartására törekszenek. Számos nagyvállalat ráadásul megemelte a fizetési határidőket, ami plusz kihívást jelentett beszállítóiknak. Ilyen esetekben sokszor egy külső forrás bevonása képes a legjobb és leggyorsabb megoldást nyújtani, akár faktoring, akár online hitelezés formájában.
A digitális faktoring lényegében megelőlegezi a cégek bevételeit, így nem kell megvárniuk, míg a vevők kifizetik a számlát. Ebből is adódik a faktoring népszerűsége, hiszen így a vállalkozások azonnal hozzájutnak bevételükhöz, amelyet a likviditásuk megőrzése mellett a fejlődésükhöz szükséges kiadásokra is fordíthatnak.
A digitális faktoringra és online hitelezésre specializálódott Péntech finanszírozási oldalán 2020 március óta több mint 400 százalékkal nőtt a regisztráló KKV-k száma. A vállalkozások összesen több mint 6 milliárd forint értékben igényeltek finanszírozást az oldalon keresztül, a legnépszerűbb termékük pedig egyértelműen a faktoring.
A pandémia során sok vállalkozásnak kihívást jelentett a hagyományos faktoring folyamat, mivel számos faktorcégnél és banknál még manuálisan, sok esetben papír alapon működik a folyamat. A járványidőszakban ráadásul a vállalkozók is igyekeznek csökkenteni a személyes interakciót, ezért pénzügyi menedzsmentjükben is egyre inkább digitális csatornákat preferálják. A teljesen online ügyintézés pedig gyors és egyszerű megoldást nyújt, hiszen a szükséges dokumentumok online bekérése sokkal átláthatóbb folyamatot tesz lehetővé.
A Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint 2020 harmadik negyedévében 6%-os visszaesés volt a teljes piac tekintetében a 2019-es azonos évi időszakhoz képest, azonban a Péntech online szolgáltatásai egyre több vállalkozás működését segítették. „Igazán szerencsésnek tartjuk magunkat, hiszen a digitális megoldásainknak köszönhetően egy csökkenő piacon is növelni tudtuk piaci részesedésüket. Elsődleges célunk, hogy a hazai kis- és középvállalkozások felismerjék a faktoringban rejlő lehetőségeket, és nem csupán likviditásuk optimalizálása során, de a növekedésükhöz vezető úton is segítsük őket” – mondta Berényi Benjámin, a Péntech társalapító–ügyvezető igazgatója.
______________
* Forrás: Bisnode
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Hogy fejlődtek a KKV-k a vállalatirányítási szoftverek bevezetésében?
- 250 milliós befektetést kapott a digitális faktoring megoldást fejlesztő magyar fintech startup
- A kkv-k globális helyzetéről szóló jelentés, 2020
- Az erős online lábakon álló cégek jobban ellenálltak a koronavírusnak
- Két mentőprogrammal és egy új alap felállításával nyújt életmentő segítséget a Hiventures
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- Ne az embert facsarjuk ki!
- KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.