A magyarok kétharmada visel okoseszközt a csuklóján

forrás: Prím Online, 2021. március 6. 14:55

Kimagaslóan népszerűek az okoseszközök a magyar felhasználók körében – ez derült ki a Huawei Technologies Hungary közel nyolcezer választ összesítő online felméréséből. A válaszadók 63 százaléka visel okosórát, vagy okoskarkötőt, 54 százalékuknak van vezeték nélküli fülhallgatója, a megkérdezettek 12 százalékának pedig okosmérlege, vagy vérnyomásmérője is. 

Az okoseszközök a sportolás és az egészségmegőrzés terén bizonyulnak a leghasznosabb társnak: a felhasználók kétharmada használja eszköze edzésfunkcióit, 57 százalékuk pedig rendszeresen méri vele a véroxigén-szintjét is. A vásárlók elsősorban azokat az okoseszközöket keresik, amelyek egyszerűen összekapcsolhatók meglévő okostelefonjukkal, vagy notebookjukkal, hosszú ideig bírják egy feltöltéssel és kényelmes viseletet biztosítanak.

 

A Huawei Technologies Hungary online felmérésében arra kereste a választ, mennyire népszerűek a különböző okoseszközök a magyarok körében, melyek a legfontosabb szempontjaik egy ilyen termék megvásárlásakor, és jellemzően mely funkcióit használják.

 

 

Tudatos választás

A felmérés szerint válaszadók közel 63 százaléka rendelkezik okosórával és okoskarkötővel, 54 százalékuk pedig használ vezeték nélküli fül-, vagy fejhallgatót. Továbbá mintegy 12 százalékuk használ olyan okoseszközöket, amelyek egészségük megőrzésében segítenek, például okosmérleget, vagy vérnyomásmérőt, és mindössze 15 százalékuk nem használ semmilyen okoseszközt.

 

Az okoseszközök vásárlásánál a legfontosabb szempont a kompatibilitás, azaz a válaszadók 64 százaléka az alapján választ, hogy az egyszerűen összekapcsolható-e a már meglévő okostelefonjaival, számítógépével és egyéb eszközeivel. Szintén rendkívül fontos a felhasználók számára a hosszú üzemidő, 63 százalékuk számára ez a vásárlás egyik elsődleges kritériuma. Ezt követi a termék ára (59%), valamint a kényelem – 57,5 százalék tartja a vásárlásnál szempontnak, hogy az okoseszköz kényelmes viselet legyen. A márka és a design sem tartozik a legfőbb kritériumok közé vásárlás előtt (41% és 39,9%), ugyanúgy, ahogy a termék különleges, egyedi funkciója sem (23,5%). 

 

 

Kihasznált funkciók

A legtöbben sportoláshoz vagy egészségügyi funkcióik méréséhez használják okosóráikat/okoskarkötőjüket. Az edzéshez vagy futáshoz a felhasználók 63 százaléka használja okoseszközét, 77 százalékuk pedig kifejezetten örülne, ha készüléke vízálló lenne. Az alvásfigyeléshez, vagy a véroxigén szint méréséhez 57 százalékuk választja a sokat tudó hordozható készülékeket. Ugyanakkor sokan (60%) nézik meg rajtuk az okostelefonjukra érkező értesítéseket is. Ezen kívül a rövid telefonhívásokat (28,5%), valamint a telefonjuk alapfunkcióinak elérését (30%) is ezen végzik. A telefonba épített okos asszisztenst azonban alig (5,7%) hívják elő.

 

Az okosórás fizetési lehetőséget még kevesen használják (13,5%), azonban egyre többen szeretnék kipróbálni a fizetést lehetővé tévő technológiákat: a vásárlás előtt állók 35 százaléka kifejezetten olyan készüléket keres, ami rendelkezik NFC chippel és képes a mobilfizetésre.

 

Folyamatos kapcsolat

A kérdőívet kitöltők 58 százaléka tudatosan olyan eszközöket vásárol, melyeket könnyedén össze tud kapcsolni már meglévő okostelefonjukkal, vagy laptopjukkal. És szintén fontos számukra, hogy eszközeik márkától függetlenül is kapcsolódjanak egymáshoz. 21 százalékuk figyel arra, hogy azonos gyártó eszközeit vásárolja a funkciók teljes kihasználása érdekében. 

 

„Még az általunk vártnál is nagyobb népszerűségnek örvendenek a különféle okoseszközök a magyar felhasználók körében. A felmérés világosan rámutatott, hogy a felhasználók számára a hosszú üzemidő és a minőség mellett, hogy az okoseszközeik zökkenőmentesen, gyorsan kapcsolódjanak egymáshoz” – mondta Nagy Ivett. A Huawei Technologies Hungary Fogyasztói üzletágának marketingigazgatója hozzátette, hogy a Huawei ezért is kínál többek között olyan okosórákat és vezeték nélküli fülhallgatókat, amelyek ugyanúgy, egyszerűen csatlakoztathatók a különféle rendszereken – Android, iOS – futó okostelefonokhoz és egyéb eszközökhöz is.

Kulcsszavak: Huawei okoseszköz

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új HONOR okosóra

Decemberben Magyarországon is kapható lesz a HONOR legújabb okosórája, a HONOR Watch 5, amely a modern technológia és a kecses dizájn kiváló ötvözete. A 35 g súlyú, mindössze 11 mm vastagságú óra könnyű és kényelmes, így egész nap lehet viselni. Az 1,85”-os színes AMOLED kijelző 390x450 pixeles felbontással és 340 PPI-vel támogatja a teljes képernyőt lefedő érintéses működést, élénk vizuális élményt nyújtva amellett, hogy kifejezetten fluid a 60Hz-es képfrissítésnek köszönhetően.

2024. november 8. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01