A járvány után kissé csökkenhet a távmunka szerepe
A koronavírus válság okozta pandémiás helyzet hatására a távmunka elkerülhetetlenül a mindennapok részévé vált. Annak érdekében, hogy teljesebb képet kapjunk a vállalatokra gyakorolt hatásokról, a GKI Zrt. egy 969 vállalatot tartalmazó felmérést végzett, amelynek nem része a multinacionális vállalatok köre. Azt vizsgáltuk, hogy milyen hatással van az irodapiacra, azon belül a vállalati irodaterületek megoszlására a pandémiás helyzet.
A válaszokból kiderült, hogy egy átlagos magyar, nem multinacionális vállat 129 nm2 irodaterület birtokolt 2021 márciusában. A mikróvállalkozások esetén az átlag 66 nm2, a kisvállalatoknál 140 nm2, a középvállalatoknál 298 nm2, a nagyvállalatok esetében pedig 509 nm2. Az irodaterület kétharmada (70%-a) a vállalkozások tulajdonában áll, és alig harmada (30%-a) bérelt. Ugyanakkor a közép vállalatok esetében a bérelt irodaterület aránya 41%, míg a mikróvállalatok esetében pedig csupán 23%. A vállalat tulajdonában álló irodaterületek a mikróvállalkozások és a kisvállalatok esetében nagyobbak, mint a bérelt területek, míg a közép- és nagyvállalatok esetében ennek az ellenkezője igaz.
Vállalatok átlagos irodaterülete négyzetméterben (becsült érték; 2021. március)
Forrás: GKI Zrt.
A következő 1 évben a bérelt irodaterülettel rendelkező vállalatok 94%-a nem tervez változtatni a meglévő bérleményén, 4%-uk tervezi csökkenteni és csupán 1%-uk tervezi növelni. A saját tulajdonú irodaterülettel rendelkező vállalkozások esetén a vállalatok 92%-a nem tervez változtatni a meglévő területén, 3%-uk csökkenteni és 5%-uk növelni tervezi azt. Ez azt jelzi, hogy a járvány hatására a kkv-k és a hazai nagyvállalatok csökkenteni tervezik a távmunkát.
Kapcsolódó cikkek
- Friss kutatás: ”Anyut” hívjuk leggyakrabban, ha tanácsra szorulunk
- Nagy lesz a kommunikációs zaj az újranyitáskor
- Elkészült a tömeg-lélegeztetőrendszer prototípusa az Óbudai Egyetemen
- Vakcinagyűjtős játékkal segíthetjük az egészségügyi dolgozókat
- A világ leggyorsabb, MI-kutatásokhoz használható hardvere segíti a SZTAKI kutatásait
- A harmadik hullám visszavetette a gyors talpraállási reményeket
- Költekezési láz jöhet az újranyitással
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Másfél év kell az Európai vállalatoknak a visszaálláshoz
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.