Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
A Budapest – Astoria (belváros) telephely, valamint a Budapest 100,3 MHz és a 103,9 MHz körzeti frekvenciák pályázatainak felhívásait véglegesítette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A grémium a szerződéses vállalások be nem tartása miatt jogkövetkezményeket is kiszabott három vidéki rádióra.
A grémium véglegesítette a Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi, valamint a Budapest 100,3 MHz és a Budapest 103,9 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek használatára irányuló pályázati felhívásokat: a pályázati felhívásokra június 21-én, 28-án és 30-án lehet beadni a pályázati ajánlatokat.
A testület engedélyezte, hogy a Karc FM Média Kft. Budapest 95,3 MHz médiaszolgáltatási jogosultsága május 19-től hálózatba kapcsolódjon számos vidéki rádiós jogosultsággal, amelyek korábban a médiaszolgáltató Budapest 105,9 MHz jogosultságával hálózatba kapcsolódva működtek.
A Körmend FM szolgáltatójára húszezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb magyar zenét, szöveget, hírt, továbbá ugyancsak kevesebb közszolgálati, a kisebbségek számára szánt, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, viszont több zenét tett közzé a vizsgált adáshéten. A testület az orosházi Mega Rádió szolgáltatójára tízezer forintos bírságot szabott ki, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé, míg a Debrecenben szóló 104,6 – Best FM szolgáltatóját figyelmeztette, mivel kevesebb közszolgálati műsort és szöveget sugárzott. A jogkövetkezmények megállapításánál a Médiatanács minden esetben méltányosan járt el, és figyelembe vette azt a tényt, hogy a médiaszolgáltatókat a járványhelyzet is akadályozta vállalásaik teljesítésében.
Figyelmeztette a tanács a Debrecen Televízió szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután február elején az ÉPI-TECH Magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.
A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.