A világ legnagyobb üzleti hálózatát hozza létre az SAP
Ezúttal is virtuálisan tartja meg legfontosabb éves szakmai konferenciáját a piacvezető üzleti szoftveróriás. Az SAP SAPPHIRE NOW 2021 nyitó eseményén bemutatott új fejlesztések kis és nagy ügyfelek igényeit egyaránt kiszolgálják, és elmossák a határokat fizikai és digitális csatornák, frontend és háttérrendszerek között. Az integrált megoldások egyre több mesterséges intelligenciát, és kódolást sem igénylő testreszabási lehetőséget tartalmaznak. A konferencia június 7-10. között iparági programokkal folytatódik, ahol az SAP az egyes szektorokra lebontva mutatja be legújabb fejlesztéseit, és az ezekre támaszkodó vállalatok legjobb gyakorlatait.
Merész jövőképet villantott globális konferenciáján az SAP. Az előadók által felvázolt jövőbeni üzleti környezethez az SAP olyan új üzleti közösségeket kíván létrehozni, melyek segítségével a vállalkozások jobban eligazodhatnak a változó gazdasági és geopolitikai körülmények között, javíthatják üzleti eredményeiket, egyúttal nagyobb mértékben hozzájárulhatnak a fenntarthatósági törekvések teljesítéséhez.
Ennek egyik első lépéseként az SAP bejelentette, hogy létrehozza a világ legnagyobb üzleti hálózatát, az Ariba Network, az SAP Logistics Business Network és az SAP Asset Intelligence Network összevonásával. Az így létrejövő SAP Business Network több mint 5,5 millió üzleti szervezete együtt profitálhat a kölcsönös megbízásokból, közös tudásbázisból, és a megosztható erőforrásokból.
"Ez a példátlan év rávilágított a közösségek erejére és kiemelt fontosságára” - mondta az SAP SE vezérigazgatója és elnökségi tagja, Christian Klein. „Ahogy a magánéletünkben, úgy az üzleti szférában is egyre nagyobb szerepet kapnak az összekapcsolt hálózatok” - magyarázta a vállalat CEO-ja az új globális üzleti hálózat létrehozásának szükségességét. A most bejelentett SAP Business Network tagjai egyetlen, egységes portálhoz férhetnek majd hozzá, melyben átfogó képet kaphatnak ellátási láncuk ökoszisztémájáról, eszközeik kezeléséről, karbantartásáról és működéséről, valamint nyomon követhetik logisztikai folyamataikat. Ezenkívül az ügyfelek élvezhetik a fenntarthatóság-specifikus üzleti alkalmazások új portfólióját, amely soha nem látott átláthatóságot és mérési képességeket biztosít a teljes ellátási láncban.
A világjárvány idején a legellenállóbb vállalatok azok voltak, akik éltek a technológia kínálta lehetőségekkel üzleti folyamataik átalakítására. Azok, akik csak átálltak felhő alapú infrastruktúrára, ugyanakkor üzleti folyamataikat nem gondolták újra, csak részeredményeket tudtak elérni. Éppen ezért indította el idén januárban RISE with SAP kezdeményezését a társaság, hogy segítse a vállalatokat alapvető üzleti folyamataik holisztikus átalakításában és digitalizálásában. A sikerekre építve a vállalat most tovább bővíti programját, és RISE with SAP for Industries néven öt iparágra - a kiskereskedelemre, a fogyasztói termékekre, az autóiparra, a közművekre és a gépiparra - szabott felhőmegoldást kínál a jövőben.
„Az SAP legújabb innovációi és globális léptékű iparági tapasztalatai a magyar vállalatoknak is alapvető tájékozódási pontot jelentenek a változó üzleti környezetben. A RISE with SAP holisztikus megközelítésével egy egyszerű technikai migráció helyett a folyamatos átalakulás lehetőségét tudjuk garantálni, a felhő technológia adta maximális rugalmasság biztosításával. Meggyőződésem, hogy az, hogy az „üzleti transzformációt mint szolgáltatást” már az iparági igényekhez szabott speciális megoldásokkal együtt tudjuk kínálni, tovább fogja erősíteni az érdeklődést a hazai piacon is” – tette hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
Fenntarthatóság az üzleti folyamatokba kódolva
Annak ellenére, hogy a szén-dioxid-kibocsátás az elmúlt évben rövid időre csökkent, idén várhatóan a történelem második legnagyobb kibocsátás-növekedését fogja produkálni az emberiség. A konferencián a vállalat vezetője felhívta a figyelmet: a fenntarthatóság ugyanolyan fontos az üzleti siker szempontjából, mint a bevétel és a nyereség, és ez az az évtized, amikor a vállalatoknak cselekedniük kell. Az SAP-nak éppen ezért deklarált célja, hogy mérhetővé tegye a klímavédelmi erőfeszítéseket, láthatóvá tegye a sokszínűség, a befogadás, valamint az etikai felelősségvállalás hozzáadott értékét.
Hogy ezek a célok és a fenntarthatóság automatikusan beépüljön az alapvető üzleti folyamatokba, az SAP új fenntarthatóság-specifikus termékek portfólióját jelentette be. Ez magában foglalja az SAP Responsible Design and Production-t, ami abban támogatha a terméktervezőket, hogy fenntartható döntéseket hozhassanak már a kezdeti termékkoncepcióktól kezdve egészen a gyártásig. Az SAP Product Footprint Management megoldás a fenntarthatóság nyomon követéséhez járul hozzá a termék életciklusán keresztül; és az SAP Sustainability Control Tower nevű fejlesztés pedig a teljes áttekinthetőséget garantálja a cégek számára.
A vállalat emellett számos új fejlesztést is bejelentett, amelyek segítenek az ügyfeleknek átalakítani az üzleti folyamatokat, és a legjobb teljesítményt nyújtani. Ezen újítások közül a legfontosabbak a következők:
- A business process intelligence (BPI) portfolio új elemeként bejelentett SAP Process Insights lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy elemezzék, egyszerűsítsék és javítsák üzleti folyamataikat. Az SAP Process Insights először áttekinti az ügyfél meglévő üzleti folyamatait, majd lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy szimulálják és végrehajtsák a változásokat az iparági referenciaértékek alapján. Ebben az SAP stratégiai partnere az EY, a Deloitte és az Infosys.
- Az SAP Concur új funkciója, a Verify mesterséges intelligencia és a gépi tanulás révén egyszerűsíti a költségszámlák auditálását, automatikusan azonosítva a lehetséges költségelszámolási problémákat és anomáliákat. Az AI modellek több mint 1 billió dollár költést és több tízmillió számlát elemezve épültek fel. Az ellenőrzés automatikusan jóváhagyja a hibátlan, és megjelöli a hibás költségjelentéseket. Így a könyvvizsgálóknak nem kell időt vesztegetniük a megfelelő költségjelentések áttekintésére, és könnyebben észlelhetik a megfelelőségi vagy csalási problémákat.
- Az SAP Upscale Commerce egy kódolás képességet nem igénylő, felhasználói szinten testreszabható online kereskedelmi megoldás, amely lehetővé teszi kiskereskedők számára, hogy percek alatt többcsatornás vásárlói platformot hozzanak létre. A beépített AI-val a kiskereskedők személyre szabott ajánlatokat nyújthatnak az ügyfeleknek, áttekintve minden rendelkezésre álló információt az ügyfelek vásárlásairól és a szállítási előzményekről, bármely csatornán keresztül. Az Upscale Commerce az SAP S/4HANA-val integrált megoldás, hogy együttműködjön a logisztikai és pénzügyi rendszerekkel a zökkenőmentes ügyfélélmény biztosítása érdekében.
- Az SAP integrálja az SAP Analytics Cloud-ot az SAP SuccessFactors-zal, ami új adatalapú megoldásokat hoz a cégeknek a munkaerő operatív tervezésére és elemzésére. Az operatív, pénzügyi és humánerő adatok összekapcsolásával így a szervezetek átfogóbb betekintést nyerhetnek a munkaerőről. Az SAP Data Warehouse Cloud új adatpiaca lehetővé teszi az ügyfelek és partnerek számára, hogy kapcsolatba lépjenek az adatszolgáltatókkal az iparágak és üzletágak között, és betekintést nyerjenek a megalapozott döntéshozatal érdekében.
- Az SAP bővíti low-code/no-code kínálatát is: az SAP Intelligent Robotic Process Automation modul mostantól képes rögzíteni és automatizálni a felhasználói interakciókat, és integrálható az SAP Process Insights-szal a nagy hatású automatizálási lehetőségek azonosításához.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- „Az Év Partnere – Globális Technológia” kategóriában kapott díjat a Fujitsu
- Világhírű 6G és Tactile Internet szakértő a BME Innovációs Napján
- SAP webinar a fogyasztói élményről
- Jelentős megtérülést hoznak a technológiai beruházások
- Teljes erőbedobással fordul a KKV-k felé az SAP Magyarországon
- 4 hasznos tipp az SAP-alkalmazások modernizálásához
- Vállalati digitalizáció: egy függőség, ami erősíti a szervezetet
- SpaceLogic-kal lehetnek zöldek és intelligensek a jövő épületei
- Hadat üzent a CO2-kibocsátásnak a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.