Fejleszti nemzetközi szolgáltatásait a Raben
Sok kicsi sokra megy
A gyűjtőszállítmányozás során számos feladó kisebb, néhány raklapból álló küldeményeivel töltik fel a szállítóeszközöket, amelyek úgynevezett gerincjáratokként közlekednek két ország adott átrakóhelyei között. A Raben Trans European Hungary Kft. korábbi gyakorlatában valamennyi árut a dunaharaszti központból indítottak útnak, és a szomszédos országokban is jellemzően csak a legnagyobb depókkal, azaz egy-két nagyobb várossal volt közvetlen kapcsolat, onnan a helyi belföldi hálózat továbbította a szállítmányokat.
Több végpont, kevesebb út
Az új konstrukció lényege, hogy azokon a viszonylatokon, ahol a szállítási volumenek ezt gazdaságosan lehetővé teszik, további direkt összeköttetéseket rendszeresítenek. Ezzel a megoldással számos küldemény esetében elkerülhető a központi depóba szállítás, így az áru rövidebb úton, kevesebb művelettel, kevesebb hibalehetőséggel, nem utolsósorban pedig alacsonyabb költség mellett juthat el a címzetthez. A Raben hazai leányvállalata jelenleg a dunaharaszti mellett a győri depóból indít közvetlen járatokat Szlovákia, Csehország és Lengyelország számos pontjára, a közeljövőben pedig a debreceni depó juthat jelentősebb szerephez a kelet-lengyelországi, kelet-szlovákiai, valamint észak-romániai szállításokban, szintén a decentralizáció jegyében.
„A közvetlen gerincjáratok számának növelése, ezáltal a szállítások további optimalizálása a cégcsoport valamennyi tagjánál jellemző irány. Magyarország elsősorban a balti államok, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia és Bulgária alkotta csoportban törekszik még nagyobb lefedettségre és diverzifikációra. Ennek oka, hogy általában az egymással szomszédos országok esetében jellemző olyan volumenű árucsere, amely indokolttá teszi a kisebb, regionális depók bekapcsolását a hálózatba, mintegy csillagpontos rendszert létrehozva” – mondta Wojciech Mlynarczyk, a Raben Trans European Hungary Kft. nemzetközi szállítmányozási üzletágvezetője. „Folyamatosan azonosítjuk az újabb lehetőségeket, és ahol észszerűnek látjuk, újabb vonalakat indítunk. Az új modellünk ugyanakkor nem felváltja, hanem bővíti az eddigi rendszerünket, a legnagyobb központi raktárak szerepe továbbra is kiemelt fontosságú, hiszen a legjelentősebb forgalom továbbra is ezek között zajlik.” – tette hozzá.
A Raben Trans European Hungary Kft. az új opció révén kedvezőbb feltételekkel kínálhatja nemzetközi gyűjtőszállítmányozási szolgáltatásait. A vállalat arra számít, hogy az érintett országok viszonylatában a következő években megduplázhatja a szállított áruk mennyiségét.
Kapcsolódó cikkek
- Szállítmányozás, akár gombnyomásra
- Dübörög a barkácspiac – és vele együtt a logisztika
- Kilencvenéves fennállását ünnepli a Raben Európában
- A Gebrüder Weiss a válság idején is erős maradt
- Eredményes évet zárt a Raben
- Sínen a DHL industrial Projects
- Házhoz jön a nagycsomag
- Közösségépítés járvány idején
- A járvány elleni küzdelmet támogatja a Raben
- Megérkezik a csomag a karácsonyfa alá?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.