Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
Elfogadta a Budapest 96,4 MHz és egy veszprémi helyi rádiós frekvenciára szóló pályázati felhívás tervezeteit, emellett négy helyi vidéki frekvenciapályázatot zárt le e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A grémium többek között túl hangos és burkolt reklámok, továbbá egy műsortámogató cég termékének szabálytalan népszerűsítése kapcsán is hozott döntéseket.
A tanács elfogadta a Budapest 96,4 MHz körzeti és a Veszprém 94,6 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára vonatkozó pályázati felhívásainak tervezetét, a dokumentumok az NMHH honlapján június 18-ától olvashatók. A grémium döntött a Szolnok 97,1 MHz, a Veszprém 98,3 MHz, a Békéscsaba 91,8 MHz és az Eger 99,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokról is: mindegyiken a nyertes az egyedül pályázó Karc FM Média Kft..
Az M1-en 2021 első negyedévében három esetben a reklámok átlagos hangereje túllépte a környezetükben mért műsorok átlagos hangerejét, ezért a testület 180 ezer forintos bírságot rótt ki a csatorna szolgáltatójára.
A Balaton Televízió szolgáltatóját szintén 180 ezer forintra bírságolta a Médiatanács, amiért a Portré – Kőszeginé Törköly Ágnes és a Balatoni 5letek – csodahelyek Fonyódon című műsorok egy-egy januári adásában egy ruhaszalon és egy bisztró bemutatásával – amely alkalmas volt a bemutatott vállalkozások népszerűsítésére – burkolt reklámot tett közzé. A Kisdunainfo internetes portál szolgáltatóját szintén burkolt reklám miatt figyelmeztette a tanács, amiért cikkeiben egy nyelviskola és egy weblaptervező cég szolgáltatásainak részletes bemutatásával azok igénybevételére sarkallhatta az olvasókat. Figyelmeztette a testület a City TV szolgáltatóját is, miután február végén az ÉPI-TECH Magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ami jogszabályellenes.
A kecskeméti Gong FM szolgáltatójára összesen 50 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb szöveget, helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő, közszolgálati műsort és magyar zenét tett közzé a vizsgált márciusi adáshéten. A testület a szankció alkalmazásakor ebben az esetben is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak
Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.