Az NMHH együttműködik a cseh társhatósággal
Elfogadta egy gyöngyösi frekvenciapályázat tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett elvégezte egy pápai frekvenciapályázat alaki vizsgálatát, és döntött négy vidéki pályázati eljárás nyerteséről is.
Rádiós pályázatok
A grémium döntött a Szekszárd 104,5 MHz, a Salgótarján 99,3 MHz, a Szentes 104,3 MHz és a Keszthely 92,2 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatairól: a nyertes e pályázati eljárások tekintetében az egyedül pályázó Karc FM Média Kft..
A tanács elfogadta a Gyöngyös telephelyű kisközösségi médiaszolgáltatási lehetőség használatára vonatkozó pályázati felhívásának tervezetét, a dokumentum az NMHH honlapján péntektől olvasható.
A Pápa 95,7 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásban a grémium elvégezte a benyújtott ajánlat alaki vizsgálatát, és hiánypótlásra szólította fel az egyedüliként pályázó Pápai Platán Nonprofit Kft.-t.
Médiafelügyeleti döntések
A váci Dunakanyar Rádió szolgáltatójára 100 ezer forintos bírságot rótt ki a testület, mivel a szolgáltató megszakította a sugárzást: március és április több napján sem volt hallható a rádió.
A FIX rádió szolgáltatójára összesen 40 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt, saját készítésű műsorszámot és közszolgálati műsor tett közzé a vizsgált márciusi adáshéten. A tanács továbbá figyelmeztette a Tamási Rádió, a Sárvár Rádió, a szolnoki 102,4 – Best FM és a Rádió Most Kaposvár szolgáltatóit, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól: a rádiók kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort közvetítettek, a magyar és külföldi zenék aránya sem volt megfelelő, valamint kevesebb szöveget és közszolgálati műsort adtak le, mint azt szerződésük szerint kellett volna.
A testület a szankciók alkalmazásakor most is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Comedy Central szolgáltatója nem sértette meg a cseh jogszabályokat, míg a Film Mánia igen. Előbbi a Family Guy című sorozatot, utóbbi pedig Az ígéret szép szó című filmet korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatták volna a csatornák, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre. A Film Mánia megsértette a cseh törvényeket is, mivel a vulgáris és sértő szóhasználat miatt a film 13 óra 15 perckor nem kerülhetett volna adásba.
Kapcsolódó cikkek
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.