Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
Az autóiparban egyedi és különleges együttműködést valósított meg az olasz luxusautó-márka, a Maserati, illetve az utcai divat és zene egyik legnagyobb japán alakja, Hiroshi Fujiwara. A divattervező és zenei producer Fragment márkájának kollekcióját ültették át az autók világába, így születtek meg a Maserati Ghibli limitált szériás modellváltozatai, az Operanera és az Operabianca.
Az együttműködést a Maserati Fuoriserie testreszabási programja ihlette, mely lehetővé teszi a márka vásárlói számára, hogy megalkossák saját, egyedi ízlésükhöz igazított Maserati-jukat. Az autó ma már sokkal több, mint egyszerű használati tárgy: egyedülálló, testreszabott „öltözékké” alakul, amit büszkén viselünk az utakon stílusunk, egyéniségünk kiterjesztéseként és a kortárs luxus szimbólumaként.
Hiroshi Fujiwara elismert trendszetter, az 1980-as évekbeli Tokió utcai divatkultúrájának úttörőjeként egyike volt az első DJ-knek, akik megismertették a felkelő nap országával a hip-hop műfajt. Producerként és zenészként nemzetközi sztárokkal dolgozott együtt, képzőművészként, divattervezőként pedig névjegye a városi élmények és hangulatok megjelenítése.
A Maserati-hoz hasonlóan Hiroshi is merész, nem fél tabukat döntögetni. Az Operabianca és az Operanera az olasz dizájn és a japán tökéletesség ötvözeteként kelt életre, az „ITANJI” japán kifejezés szellemében.
A Maserati egyedi megjelenéséből és Hiroshi saját divatmárkájának, a Fragment utcai stílusjegyeiből született meg a kreatív együttműködés, egy igazi duett: a Maserati és a Fragment találkozása. Két exkluzív, a Ghibli sportszedán Granlusso felszereltségű, globálisan mindössze 175 darab értékesítésre szánt modellváltozata, a Ghibli Operanera és a Ghibli Operabianca. Egy fehér és egy fekete, monokróm duó.
Az egységes szín nem csak külcsínben, hanem az autó kormányán és az ajtónyitó fogantyúin is megjelenik. A belső terek prémium bőr- és alcantara kárpitozást kaptak, a függőleges öltéseknél kontrasztos ezüst betét, a fejtámlákon pedig a klasszikus szigonylogó jelenik meg. A biztonsági övek sötétkék árnyalatúak. Az együttműködés ikonikus részletei a Fujiwara nagyvárosi stílusát tükröző speciális hűtőrács, valamint ehhez a különleges modellkiadáshoz igazított logó. A Ghibli Operanera és a Ghibli Operabianca külső megjelenését 20 colos Urano mattfekete felnik és a C-oszlopon elhelyezett egyedi, Fragment logó egészítik ki.
Az autó piaci bevezetését egy Hiroshi-val közösen tervezett ruhakollekció megjelenése kíséri, mely ugyanabban a rendhagyó szellemben született, mint maga az autó.
Kapcsolódó cikkek
- Ezek a legnépszerűbb autómárkák
- Állja a sarat a hazai cégautópiac
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat
- A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában
- Flottacserével pörög az e-mobilitás
- Már online is vásárolhatunk új autót
- Nő, de rohamosan öregszik a személygépkocsi állomány
- A hazai autóstársadalom is sebességet váltott
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.