A Huawei megoldásával percek alatt észlelhetők a napelemek meghibásodásai
A helyszíni vizsgálat körülményessége miatt a napelemek hibái sokáig rejtve maradnak, teljesítményük csökkenése pedig lassítja a zöld beruházások megtérülését. A Huawei Smart I-V Curve Diagnosis távdiagnosztikai megoldása az I-V görbék big data információn és AI modellezésen alapuló intelligens elemzésével orvosolja ezt a problémát.
A Huawei jól bevált AI Boost Smart I-V Curve Diagnosis görbediagnosztikai megoldását, amely mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a napenergia rendszerek üzemeltetésére és karbantartására (O&M), a vállalatok 20KTL alatt ingyenesen, afölött éves előfizetéssel, szolgáltatásként használhatják.
A naperőmű-beruházás maximális megtérülésének legjobb módja, ha a napelemek minél több energiát termelnek. A napelemek állapota 20-30 éves élettartamuk során fokozatosan romlik, és ez energiatermelő képességüket is mérsékli. A TÜV iparági kutatása a 12 GW összkapacitást képviselő fotovoltaikus (PV) erőművek 30 százalékánál tárt fel problémákat, és ezek 50 százalékát a modulok meghibásodására vezette vissza, vagyis a jelenség 1,8 GW teljesítményt érintett. Hasonló eredményre jutott a Mannheimer Insurance AG felmérése is, amely a telepített napelemek 10 százalékánál talált modulhibát. Egy naperőmű teljesítményét nemcsak a napelemek minősége befolyásolja, hanem az is, hogy a hiba diagnosztizálása mennyi időt vesz igénybe. A Huawei távdiagnosztikai megoldása éppen erre az észlelési problémára kínál ideális megoldást.
A jelleggörbék intelligens elemzésével a Huawei Smart I-V diagnosztikai megoldása percek alatt képes távolról kimutatni a napelemek 14 különböző típusú hibáját, amelyet okozhat többek között a feszültségromlás (PID-hatás), a rétegleválás (EVA delamináció), a cellák és az üvegburkolat repedezése, a hőcsapdák kialakulása, a panelek elszíneződése, és a fémalkatrészek korróziója.
A napelemek helyszíni ellenőrzése során a lehetséges hibák sokfélesége, és a PV naperőművek nagy kiterjedése és elosztott elhelyezkedése egyaránt megnehezíti a hibák felderítését. Egy működő naperőműben a karbantartó cégek az AC oldali meghibásodásokat jellemzően hatékonyan kezelik – ebben nagy tapasztalattal bírnak világszerte –, a DC oldali, a napelemek oldalán jelentkező hibákat azonban csak manuális ellenőrzéssel tudják feltárni, amely nagyon időigényes. Például egy 100 MW-os naperőmű kézi átvizsgálása általában egy hónapig tart.
Az ilyen problémák teljes körű megoldására és a nagyszámú panel hibaelemzésének gyors elvégzésére a Huawei Smart I-V Curve Diagnosis az ajánlott megoldás.
Míg egy karbantartó a helyszínen egy munkanap alatt a stringek mindössze 1-10 százalékát tudja ellenőrizni, és jelentését ezt követően manuálisan írja meg, a Smart I-V alkalmazás mindössze pár perc alatt szkenneli a stringek 100 százalékát. Egy 100 MW-os teljesítményű PV naperőmű esetében például 15 perc alatt előállítható a részletes jelentés. A Smart I-V mesterséges intelligenciája, amely 14 különböző hibára utaló mintát ismer fel, elemzi a mérési adatokat, összeveti a jelleggörbéket, és automatikusan jelentést készít, amelyben javaslatokat ad a karbantartóknak és üzemeltetőknek az észlelt problémák elhárítására. Az intelligens megoldás további előnye, hogy a távdiagnosztizálás alatt az inverterek zavartalanul működnek.
A Huawei Smart I-V Curve Diagnosis okos görbediagnosztikai megoldását a vállalatok szolgáltatásként használhatják. Az éves előfizetés aktiválásához a PV naperőmű nevét és az inverterek szériaszámát (ESN) kell megadni a Huawei helyi viszonteladójának. A távdiagnosztika megkezdéséhez pedig az inverterekhez előfizetett licenceket és a panelek adatait is mindegyik stringhez fel kell tölteni a Huawei FusionSolar monitoring portálra.
Kapcsolódó cikkek
- Okos Város idegrendszert épít a Huawei
- Újabb lendületet kaphat a robbanásszerűen növekvő napelemes piac
- Marad a szaldó: ezt kell tennie, ha napelemet szereltet be
- A big datától a gépi tanulásig
- Az ABB robotjai növelik az automatizálás részarányát a napenergia-iparban
- Sietnie kell a napelemekkel, aki nulla forintos villanyszámlát szeretne
- Napelemes rendszerek: így spórolhat villanyszámláján velük
- Nagyon sokan csökkentenék napelemmel az energiaköltségeiket
- Létrejött az európai napenergia összefogás
- Naperőmű-farmmal élesztették újjá a sivatagi élővilágot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.