Jelentős növekedés a hazai gumiabroncspiacon
2021 első felében a magyarországi személygépjármű-gumiabroncspiac 14,5%-kal növekedett gyártói oldalon 2020 azonos időszakához képest, ami nagyon jelentős fellendülésnek számít, különösen az előző évi 7%-os csökkenéshez képest. „Az elmúlt évtized legnagyobb értékesítési volumenét érte el a hazai gumiabroncspiac az első félévben” - mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. délkelet-európai régióért felelős értékesítési igazgatója.
A nyári abroncsok forgalma 7%-kal, a téli abroncsoké 30%-kal, míg a négyévszakos abroncsok forgalma 72%-kal nőtt. „Éves visszatekintésben elmondható, hogy az idei rekord féléves eredmények közel 15%-kal múlják felül a tavalyi első félévet, míg 7%-kal a COVID-19 járvány előtti 2019-es első félévet” – emelte ki Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. értékesítési igazgatója. „Ezzel együtt az év második felét érintő bizonytalanságok miatt kérdéses, hogy az év egésze is értékesítési rekordot hoz-e.” – figyelmeztetett. Emellett hangsúlyozta azt is, hogy bár a járvány miatt csökkent a mobilitás mértéke, azonban jól látszik, hogy tartósan nem spórolnak a biztonságon a közlekedők.
Előretörésben a SUV szegmens
A nyári abroncsok esetében a személyabroncsok forgalma 6%-kal növekedett, a kistehergépjármű-abroncsok forgalma stagnált. Ezzel ellentétben az SUV abroncsok értékesítése 9%-kal növekedett. Keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézve a nyári abroncsok piacán a kisebb méretek (15" és alatta) csökkenése figyelhető meg, míg a 18”-20” abroncsok közel 17%-ot növekedtek.
Jelentősen növekedett a négyévszakos gumiabroncsok piaca
Az elmúlt években tapasztalt növekedés tovább folytatódott a négyévszakos gumiabroncsok szegmensében. „Továbbra is jellemző a négyévszakos abroncsok vásárlásásának trendszerű növekedése, a vásárlók közül egyre többen részesítik előnyben ezt a megoldást” – emelte ki Tokaji Vilmos. A majdnem 72%-os növekedésből a személyabroncs kategória 84%-kal, a SUV abroncsok értékesítése 96%-kal vette ki a részét.
Egyedül a kistehergépjármű-abroncsoknál tapasztalható visszaesés
Egyedül a kistehergépjármű-abroncsok kategóriában csökkent az értékesítés kicsit több, mint 20%-kal.
Nem egységes a kereskedők tapasztalata
A piac jelentős erősödése ellenére nem egységesen pozitív a kereskedők tapasztalata, akik a tavalyi évhez hasonlóan az idei első félévet is nagy szórással értékelték. Jellemző a piac növekedése és az elhúzódó nyári átcserélési szezon mellett a négyévszakos abroncsok iránti kereslet megerősödése. Az évek óta tartó növekedési trend mellett a COVID-19 okozta vásárlói szokások megváltozása is az egész évben használható abroncsok térhódítását támogatja.
Kapcsolódó cikkek
- Látványos kisfilmekkel jelentkezett a Wallis Motor
- Az utcai divat japán fenegyereke ihlette a Maserati új, limitált szériás luxusautóit
- Csúcson a Bridgestone magyarországi üzeme
- Ezek a legnépszerűbb autómárkák
- Állja a sarat a hazai cégautópiac
- Limitált szériás változatokkal emlékezik meg Forma 1-es győzelmeiről a Maserati
- Nem félnek, de betartják az óvintézkedéseket a hazai autósok
- Új kezdeményezés a hazai gumiszervizek fejlesztéséért
- A Land Rover Defender nyerte a 2021-es Világ Év Autódizájnja díjat
- A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.