Újabb mérföldkő az európai elektromos autók töltésében
Európa töltőinfrastruktúrájának bővítéséért lépett partnerségre a Bridgestone és az EVBox. A hosszú távú együttműködés célja az akár 3500 új töltőállomás beüzemelése a Bridgestone európai kiskereskedelmi és szolgáltató hálózatán belül, beleértve olyan vezető márkákat, mint a Speedy és a First Stop. Az ötéves projekt Franciaországban és Olaszországban kezdődik, majd az Egyesült Királyságra, Németországra, Lengyelországra, Spanyolországra és más európai országokra is kiterjed.
A Bridgestone új töltőhálózata normál és gyorstöltő állomásokból fog állni, amelyek hozzáférhetők lesznek mindenki számára, legyen szó magán- vagy flottajárművekről; a forgalmas útvonalak mentén pedig gyorstöltő állomásokat fognak telepíteni, hogy az áthaladók rövid idő alatt feltölthessék járműveiket. A partnerséget a TSG teszi lehetővé, amely vezető szerepet vállal az elektromostöltő-töltőinfrastruktúra megtervezésében, telepítésében és karbantartásában.
A partnerségnek köszönhetően a járművezetők és flották hozzáférést kapnak Európa egyik legnagyobb, több mint 130 000 töltőállomást magában foglaló nyilvános töltőhálózatához, valamint a tervezett 3500 új töltőállomáshoz. A Bridgestone kiskereskedelmi hálózata lehetőséget nyújt majd otthoni töltők vásárlására és telepítésére is. Az alkalmazás (vagy kártya) Európa-szerte hozzáférést biztosít ezekhez a töltési lehetőségekhez EVBox töltéskezelő szoftverén keresztül. A fizetés és számlázás egyetlen központosított platformon intézhető, ráadásul adatokat gyűjt az újratöltési szokásokról, a felhasználók számára pedig lehetővé teszi, hogy ugyanazzal az egyedülálló megoldással eljussanak akár Madridból Helsinkibe.
Befektetés az elektromos mobilitás európai bevezetésének támogatásába
A Bridgestone az elektromos járművekben óriási lehetőséget lát a CO2-kibocsátás csökkentésére és a mobilitás környezetvédelmi szempontból fenntarthatóbbá tételére, különösen mivel 2025-ben az Európában értékesített új autóknak várhatóan már 20%-a elektromos lesz*. De még számos akadályt kell legyőzni, mielőtt a tisztán elektromos jövő megvalósulhat.
A Bridgestone vizsgálata az elektromos járművek európai fogadtatásáról fényt derített arra, hogy 50%-a azoknak a válaszadóknak, akik nem terveznek elektromos járműre váltani hozta fel indoklásként az elégtelen töltőinfrastruktúrát**. Erre a kihívásra válaszol az EU „Fit for 55” csomagja, amely előírja a tagállamok számára a töltőkapacitás bővítését a karbonsemleges autók várható értékesítésének arányában, ezen felül pedig a fontosabb közutak mentén adott szakaszonként töltő- és üzemanyag-ellátó pontok létesítését.***
A mobilitás fenntartható jövőjéért a Bridgestone átalakítja üzletmenetét, hogy támogassa az elektromos járművek bevezetését. Ezért az abroncsgyártó prémium abroncsok és abroncstechnológiák, valamint dedikált flotta- és mobilitási megoldások fejlesztésébe fektet. A vállalat továbbá vezető elektromosjármű-gyártókkal lép partnerkapcsolatra, és ezekre a járművekre felkészült kiskereskedelmi és szolgáltató hálózatot alakít ki, amely egy helyen kínál elektromosjármű-karbantartási és abroncsszolgáltatásokat, elektromos töltést és mobilszolgáltatásokat. Ezen az úton fontos mérföldkövet jelent, hogy a vállalat az EVBox és a TSG partnereként segít bővíteni Európa töltőinfrastruktúráját.
Fejlődés és növekedés az e-mobilitással és annak igényeivel párhuzamosan
„A Bridgestone elkötelezte magát az elektromos jövő valóra váltása mellett, és vezető elektromosjármű-gyártókkal lép partnerségre, hogy olyan prémium abroncsokat és fenntartható technológiákat fejlesszen ki, amelyek megfelelnek ezeknek az igényeknek. Ezen erőfeszítések szempontjából szintén kulcsfontosságú egy, az ilyen járművekre valóban felkészült kiskereskedelmi és szolgáltató hálózat kiépítése. Ennek a partnerségnek a segítségével támogathatjuk Európa töltőinfrastruktúrájának nagyon is időszerű bővítését. Az EVBox 2010 óta élen jár az elektromostöltő ágazat megteremtésében, így egyértelműen ők a megfelelő partner számunkra” – mondta Christophe de Valroger, a Bridgestone EMIA kiskereskedelmi operatív alelnöke.
„A Bridgestone vállalat szenvedélyesen törekszik a mobilitás fenntartható jövőjének formálására. Számos közelmúltbeli bejelentésük és partnerségük révén láthattuk, hogyan válik ez valóra, és büszkék vagyunk rá, hogy egy hozzánk hasonló ambíciókkal rendelkező vállalattal dolgozhatunk” – nyilatkozott Bram Poeth, az EVBox Csoport kommunikációs igazgatója. – Ez az együttműködés egy új, hosszú távú partnerség kezdetét fémjelzi az ágazat vezetői között, amely az e-mobilitással és annak igényeivel párhuzamosan fejlődik és növekszik.”
__________________
* Forrás: A Bridgestone belső becslései Frost & Sullivan, a BCG, ACEA, LMC, Transport & Environment, valamint az IHS alapján, 2020
* A Bridgestone belső felmérése, amelyet 2021-ben végeztek el több mint 3000 európai fogyasztó (Franciaországból, Németországból, Olaszországból, Lengyelországból, Spanyolországból és az Egyesült Királyságból) bevonásával
* Elektromos töltőpontok 60 kilométerenként, hidrogéntöltőpontok 150 kilométerenként
Kapcsolódó cikkek
- Mérföldkőhöz érkezett a Xiaomi okos elektromos autó üzletága
- Jelentős összefogás az e-mobilitás és a fenntarthatóság jegyében
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- Csúcson a Bridgestone magyarországi üzeme
- 2036-tól átveszik az uralmat az elektromos autók
- Már Budapesten is elérhetők a Webfleet Solutions szolgáltatásai
- Az Év Beszállítója lett a Bridgestone Tatabánya 2021-ben
- Új kezdeményezés a hazai gumiszervizek fejlesztéséért
- Már a MOM Parkban is elérhetők az E.ON töltői
- A Bridgestone kapta a 2021-es ‘‘Év gyártója” címet nyári gumiabroncs kategóriában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.