A Schaeffler megnyitotta az első, tisztán e-mobilitással foglalkozó gyárat Magyarországon
A Schaeffler-csoport nyugat-magyarországi telephelyén, Szombathelyen nyitja meg első, tisztán e-mobilitási komponenseket és rendszereket gyártó telephelyét, amely Magyarországon is az első olyan gyár, ahol kizárólag elektromos motorokhoz készítenek alkatrészeket. A telephely e-moblitási kutatási és fejlesztési központként is működik. Az új létesítmény, amelyet a Német Fenntartható Építési Tanács (DGNB) arany minősítéssel díjazott, jelentős mértékben hozzájárul a Schaeffler 2030-tól kitűzött céljához, miszerint a vállalat világszerte szén-dioxid-semleges termelésre vált.
• A szombathelyi II. üzem az első olyan Schaeffler-gyár, amely kizárólag e-mobilitással foglalkozik
• Az új üzemben 15.000 négyzetméteren folyik az elektromosmotor-alkatrészek- és rendszerek fenntartható gyártása
• A létesítmény bizonyítja a Schaeffler elkötelezettségét a fenntarthatóság és az e-mobilitás iránt
„Az új szombathelyi üzem mérföldkő a Schaeffler átalakulásában, és egyesíti stratégiai prioritásainkat, az innovációt és a hatékonyságot. Technológiai vállalatként célunk a fenntartható mobilitás formálása gyártóüzemeink globális hálózatának köszönhetően" – mondta Klaus Rosenfeld, a Schaeffler AG igazgatótanácsának elnöke.
A Holnap gyára, ma
A Schaeffler az üzemet a "Holnap gyára" koncepció alapján alakította ki: Szombathely II. telephelyén az innovatív alkatrészek és rendszerek gyártása magas fokon automatizált, és a 15 000m2 gyártási területen elhelyezkedő csarnokok modulárisak, és teljesen digitalizáltak. Az elektromos motorokhoz tartozó álló- és forgórészek (sztátor és rotor) gyártása, valamint a mágnesek integrációs folyamatai a szinkron- és aszinkrongépekhez nagyfokú pontosságot és tisztaságot igényelnek. Az automatizált gyártás és a robotok széles körű használata garantálják a megfelelést ezeknek az előírásoknak. 2023-ra várhatóan évi 800 ezer termék gördül majd le a gyártósorokról a több műszakos munkarendben, 2026 és 2029 között pedig már évi 1,8 millió alkatrész készül az prémium autóipari partnerek számára.
"Komoly lépéseket tettünk az e-mobilitás területén és vezető minőségű, ugyanakkor gazdaságos és fenntartható termékeket szállítunk. 2022-től 2-3 milliárd eurós éves rendelésbevételt várunk az e-mobilitás üzletágtól. A szombathelyi gyár és kompetenciaközpont fontos szerepet fog játszani ebben, szorosan együttműködve a Bühlben működő vezető üzemünkkel" – mondta Dr. Jochen Schröder, a Schaeffler AG E-mobilitási részlegének vezetője.
A fenntarthatóság, mint fő szempont
A Schaeffler 2020-ban kezdte második üzemének építését Nyugat-Magyarországon, körülbelül három kilométerre az első gyártól, amely 1996 óta működik. Az új üzem fotovoltaikus rendszerekből és a gyár tetejére telepített napelemekből meríti a villamosenergiát, így a Schaeffler évente akár 4000 tonna CO₂-kibocsátástól kíméli meg a környezetet. A tisztított szennyvíz és az esővíz-gyűjtő medence hatékonyabbá teszi a vízfelhasználást. A hőszivattyúk, az intelligens fűtés- és hűtéskezelés, valamint az energiatakarékos LED izzók intelligens vezérléssel, garantálják az energiahatékony működést. A természetközeli szabad terek és az ökológiai tó elősegíti a biológiai sokszínűséget is a területen.
Képzett munkaerő
A szombathelyi telep, amely már két gyártóüzemből és egy kutatási-fejlesztési központból áll, mintegy 3500 embert foglalkoztat majd összesen. A vállalat már megkezdte a helyi toborzást és 150 új pozícióra várnak jelentkezőket, többnyire a gyártási folyamatokra, valamint a kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos területeken. „Jövőorientált befektetésbe fogtunk Szombathelyen, ezúttal másodszorra. A város kiváló üzleti feltételeket biztosít számunkra, továbbá a sokrétű, képzett helyi munkaerő jelentős autó- és egyéb ipari szaktudással járul hozzá a vállalat sikeréhez” – mondta Szigeti Tibor, a Schaeffler Savaria ügyvezető igazgatója. A gyártásban és K+F területen dolgozók többsége részt vesz a németországi Schaeffler Akadámia többhetes képzésein is, hogy a szakértelmüket még tovább feljeszthessék. Ez az Akadémia a kollektív tanulás és hálózatépítés központja, amely képzési modulok széles skáláját kínálja modern oktatási és tanulási módszerekkel.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB elsőként kívánja megszerezni a CharIN CCS tanúsítványt a DC töltőállomásaihoz
- Az ABB töltőire épül Katar legnagyobb elektromos buszinfrastruktúra-projektje
- Jelentős összefogás az e-mobilitás és a fenntarthatóság jegyében
- Az ABB a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét
- Az LG és a Magna közös vállalkozást jelentett be
- Az ABB új, globális K+F központjával felgyorsítja az e-mobilitás innovációját
- Az ABB ezredik, Norvégiában telepített villámtöltője fontos mérföldkő az e-mobilitás terén
- Az e-mobilitás mellett kampányol az ABB és Green.TV
- Az ABB elektromos járműtöltőket gyártó üzemet létesít a globális igények kiszolgálására
- Az elektromos autózás legnagyobb kihívására ad megoldást a magyar fejlesztés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.