Új töltési technológiával csinálnak kedvet a bécsi taxisoknak, hogy e-autóra váltsanak
Bécsben a taxik 99 százaléka még hagyományos dízel- vagy benzines autó. A Bécsi Gazdasági Kamara, a Wien Energie és egy grazi cég most új töltési technológiával csinálna nekik kedvet, hogy e-autóra váltsanak. Ausztriában ugyanis 2025-től csak károsanyag-kibocsátás mentes kocsik kaphatnak új taxiengedélyt.
Bécsben már 2016-ban forgalomba álltak ugyan az első e-taxik, az autóflotta nagy része azonban a mai napig hagyományos meghajtású. Ezen szeretnének most változtatni egy új kísérleti projekttel, amelynek központi eleme egy új töltési technológia, az úgynevezett matrix charging technology.
Az új töltési módszert a grazi Easelink fejlesztette ki, lényege, hogy a kocsit kábel helyett közvetlenül a drosztba épített töltőlemezhez csatlakoztatható, a jármű alján található töltőcsatlakozóval lehet feltölteni – gombnyomásra. Így a taxisoknak nem kell töltőállomást keresgélniük – és még az autójukból sem kell kiszállniuk –, hanem várakozás közben, automatikusan tölthetik fel az autójukat.
Copyright: Wirtschaftskammer Wien/ Florian Wieser
A fotón (balról jobbra) Peter Hanke gazdasági és pénzügyi városi tanácsnok, Hermann Stockinger, az Easelink alapítója, Walter Ruck, a Bécsi Gazdasági Kamara elnöke és Michael Strebl, a Wien Energie ügyvezető bizottságának elnöke látható.
A kísérlet keretében az elkövetkező két évben nyolc drosztot és 56 taxit alakítanak át az osztrák fővárosban. A töltési infrastruktúrát a bécsi energiaszolgáltató, a Wien Energie építi ki és üzemelteti – természetesen kizárólag zöldáramot táplál majd a rendszerbe.
A programot a Klíma- és Energiaalapból finanszírozzák és 2024 közepéig tart. A projektben Bécs mellett Graz is részt vesz, a projektkonzorcium tagjai: Bécsi és Stájer Gazdasági Kamara, Wien Energie, Energie Graz, Easelink GmbH, Grazi Energiaügynökség, tbw research GesmbH, Taxi 40100, Taxi 31300, vibe moves you, Quintessenz Organisationsberatung, ÖAMTC és a Hyundai.
A nemzetközileg egyedülálló kísérleti projektre azért is van szükség, mert Ausztriában 2025-től csak károsanyag-kibocsátás mentes autók kaphatnak új taxiengedélyt.
Kapcsolódó cikkek
- E-forradalom a hulladékgyűjtésben és a logisztikában
- Az ABB töltőberendezéseket szállít a GRIDSERVE elektromos járműtöltő hálózat számára
- E-közlekedéssel erősítenek a svájci nagyvárosok
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- Már a MOM Parkban is elérhetők az E.ON töltői
- Tények és érdekességek az ABB elektromos busz töltési megoldásairól
- Egyre több e-autót használnak a magyarok
- A Leadec Kft. támogatja az Audi Hungaria Zrt. fenntarthatósági céljait
- Villanyautókkal elérhető lenne az uniós klímacél
- Felvirágozhat az elektromos buszok magyarországi gyártása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.