Hazai kisvállalkozóknak biztosít európai piacot a MediaMarkt
Az áruházlánc vásárlóinak közvetlen elérését biztosítja a beszállítóknak a MediaMarkt új marketplace szolgáltatása. A felületre magyar vállalatok, vállalkozások is regisztrálhatnak mindössze 39 eurós havi díjért. A platformon keresztül Európa legnagyobb piacait érhetik el pár éven belül.
A német kiskereskedelmi lánc hamarosan Európa-szerte elindítja marketplace (piactér) szolgáltatását, melyen keresztül könnyen elérhető piacokat biztosít az EU-ban működő beszállítónak, kereskedőknek. A fejlesztéssel a vállalat célja a termékkínálatának bővítése, miközben a partnerek bevonásával többletbevételhez is jut az áruházlánc, ők pedig értékesítési lehetőséghez.
Szilágyi Gábor, a MediaMarkt magyarországi ügyvezetője beszámolt róla, hogy a platform béta fázisa már elindult Németországban, Ausztriában és Spanyolországban. Bár a terjeszkedés további lépéseit egyelőre bizalmasan kezeli a német anyavállalat, Szilágyi annyit elárult, hogy Magyarország csatlakozása is szerepel a tervek között.
A mediamarkt.de oldalon magyar vállalkozások is regisztrálhatnak és kínálhatják termékeiket, Szilágyi szerint egy ilyen erős vásárlói bizalommal rendelkező nemzetközi márka komoly értékesítési pluszlehetőségeket biztosít. A német vállalat azt ígéri, hogy nem lesznek rejtett költségek: nettó 39 eurós havi díjat kell fizetni, valamint értékesített termékekként valamennyi jutalékot, de már a tételek listázása is ingyenes a felületen.
A német oldalon található regisztrációs felület egyszerűen kitölthető, a vállalkozások csatlakozási feltételei a következők:
• A vállalkozás székhelye az EU területén legyen
• Az unióban rendelkezzen adószámmal és kereskedelmi engedélyekkel
• Legyen EU-n belüli bankszámlája
• Működése során gondoskodjon az áruszállításról, beleértve a vásárolt áruk kiszállítását
• Rendelkezzen az EU-n belül raktárbázissal, ahol a visszárut is fogadni tudja
• Biztosítson a végfelhasználóknak német nyelvű ügyfélszolgálatot
• EAN kóddal legyenek ellátva termékei
• Megfelelő termékleírásokat biztosítson.
Az üzembe helyezett beta verzión keresztül a rendelések kezelése, valamint a vásárlói kapcsolattartás is biztosított. Jelenleg a piactér integrációkat kínál a Plentymarkets, az Effectconnect és a Channelengine rendszerekkel, de a MediaMarkt hamarosan szeretné kiterjeszteni az integrációt különféle e-kereskedelmi szoftverplatformokra is.
A szórakoztatóelektronikai kiskereskedő MediaMarkt az elmúlt években megvalósított fejlesztéseinek köszönhetően mára omnichannel (sokcsatornás) kiskereskedővé vált. A vállalat közlése szerint a marketplace kialakítása e folyamat következő lépéseként értelmezhető.
Kapcsolódó cikkek
- Jön az Amazon, napról napra nő a magyar webshopok fenyegetettsége
- Így reagáltak a pandémiára az eMAG Marketplace-en értékesítő hazai cégek
- Jótállási jegy minta készült a webáruház üzemeltetőknek
- Egy magyar fejlesztés akár 10-12% bevételnövekedést is hozhat a webáruházaknak
- Növekvő vásárlóerővel és határozott elvárásokkal tör be az e-kereskedelembe a Z generáció
- Továbbra is lendületben az online piac
- Ezzel védekeznek az autóvezetők
- Ismét digitális oktatás vár a magyar szülőkre és diákokra?
- Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?
- Munkaerőhiány fogja vissza az e-kereskedelmet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.