Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
Szlovéniában és Horvátországban nyújt instant részletfizetési megoldást online vásárlásokhoz az ötéves Leanpay, amely egyetlen esztendő alatt megtriplázta a forgalmát. Az idén várhatóan 2 millió eurós bevétellel záró startupnak 2,5 millió eurós tőkeinjekciót szavazott meg a Lead Ventures, amelynek segítségével a fintech cég Kelet-Közép-Európa további piacain is megvetheti a lábát. Így a tervek szerint jövőre Magyarországon is elindítja a szolgáltatását.
Az egyszerű, azonnali online fizetési szolgáltatások iránti keresletet is felpörgette az az elképesztő lendület, amelyet főként a pandémiának köszönhet az e-kereskedelem. Az újgenerációs lehetőségek között is kirívóan magas növekedést produkál az úgynevezett Buy Now, Pay Later (BNPL) megoldás. Bár a neve alapján egyszerű részletfizetésnek vagy hitelnek gondolnánk, a BNPL lényegesen rugalmasabb ezeknél: modern UI (felhasználói felület) és valós idejű, digitalizált folyamatok révén egyedülálló vásárlói élményt nyújt, továbbá a visszafizetés a hagyományos hitelekre jellemző havi ciklusnál hosszabb időre oszlik el. Így a felhasználók jelentős szabadságot kapnak, és gördülékenyen és kényelmesen vásárolhatnak ott és amikor akarnak.
A kifejezetten az online vásárlók részletfizetési igényeit kielégítő konstrukciónak 2020-ban 400 milliárd eurót meghaladó globális forgalma volt, ami a szakértői becslések szerint 2025-re megduplázódhat. Az európai piacon legismertebb BNPL szereplőnek számító svéd Klarna megoldását például több mint negyedmillió e-kereskedő integrálta már rendszerébe, nem véletlenül: a BNPL bevezetését követően egyes kereskedők számottevő növekedést észleltek a konverziós rátában. A vásárlók ritkábban hagyták a kiválasztott termékeiket a kosárban, hajlandóbbak voltak befejezni vásárlásaikat, amikor azonnal megkaphatták a kiválasztott terméket, ahelyett, hogy egy nagyösszegű kiadást későbbre ütemeztek volna. A kereskedők ráadásul az átlagos rendelési érték 30 százalékos bővüléséről is beszámoltak.
„Kivételes növekedési potenciál van a BNPL-ben, amelynek regionális elterjedése az online fogyasztói magatartásokat is nagymértékben átformálhatja” – magyarázza Galácz Ábel, a Lead Ventures vezérigazgatója, miért látott fantáziát a MOL és az Eximbank által életre hívott tőkealapot kezelő befektetőcég ebben a piaci szegmensben, amelynek régiós üdvöskéje a 2016-ban alapított, Szlovéniában és Horvátországban BNPL megoldást nyújtó Leanpay. A startup 2021 első felében háromszor annyi bevételt realizált, mint egy évvel korábban.
„A Leanpay nem azonos a klasszikus BNPL szolgáltatókkal, amilyen például a Klarna” – hangsúlyozza Misa Zivic társalapító-vezérigazgató. Míg a svéd piaci szereplő főként a divatcikkekre összpontosít, 150 euró körüli átlagos kosárértékkel, addig a Leanpay-nél átlagosan háromszor nagyobb érték jön össze főként szórakoztatóelektronikai cikkekből, lakásfelszerelésekből, bútorokból és sportfelszerelésekből. A másik, piaci lépéselőnyt jelentő különbség a Leanpay kelet-közép-európai fókusza: ez a globális szereplők által szinte érintetlen, jelenleg jóformán csak tradícionális szereplők kínálnak digitális áruhitelt ezen országokban.
„A kelet-közép-európai régió nem elsőszámú terjeszkedési célpontja a globális és nyugat-európai szereplőknek” – teszi hozzá Galácz Ábel, aki szerint ennek oka elsősorban a szigorúbb szabályozásban, valamint a kisebb és széttagolt piaci szerkezetben keresendő. „A társaság saját fejlesztésű és önmagát a szerzett tapasztalatok és információk alapján mesterséges intelligencia révén erősíteni képes kockázati modellje ugyancsak igazodik a lokális piacok egyediségeihez és kezeli azokat. Azonfelül a Leanpay menedzsmentje és a csapat képességei tökéletesen illeszkednek ahhoz a vízionárius, ugyanakkor szabályozott és jól definiált expanziós stratégiához, amely mellett a Lead Ventures is letette a voksát.” – egészítette ki az alapkezelő vezetője. Mindezek alapján a Lead Ventures 2,5 millió eurós tőkebefektetést hajt végre a startupban, amelynek növekedési potenciálja reményeik szerint az egyik legígéretesebb a régióban.
A társaság korábbi befektetőinek egyike a South Central Ventures (SCV), amely most 500 ezer euróval csatlakozik a Lead Ventures befektetéséhez. „Az elmúlt hónapokban fantasztikus teljesítményt nyújtott a Leanpay amelyet tovább gyorsíthat a mostani tranzakció” – mondta Jure Mikuz, az SCV ügyvezető partnere, aki hozzátette: a közel háromszoros bevételnövekedés és közel 400 online webshop bizalma arra ösztökélte őket, hogy tovább támogassák a csapatot a közös célok elérésében A tőkeinjekciót a Leanpay részben a meglévő piacokon történő bővülés felgyorsítására használja fel, részben pedig kelet-közép-európai terjeszkedésre. A tervek szerint szolgáltatásuk 2022-ben még több regionális piacon válik elérhetővé, köztük a magyaron.
Kapcsolódó cikkek
- Zöld e-kereskedelem: mit gondolnak a vásárlók?
- Növekvő vásárlóerővel és határozott elvárásokkal tör be az e-kereskedelembe a Z generáció
- A fogyasztók nagy része gyakrabban vásárol online a járvány óta
- Glami.hu: személyre szabott tartalom nélkül labdába sem rúghatnak az e-kereskedelemi vállalkozások
- 5 hatékony módszer az e-kereskedelmi vállalkozások számára az online visszaélések megelőzésére
- Beszáll a Recartba a Lead Ventures
- A távol-keleti vásárlások megadóztatása új távlatokat nyithat a magyar e-kereskedelem számára
- Online divatcikk-vásárlási szokások 2020 és 2021 áprilisa között
- Zen.com: sajátos fogyasztótípust hozott létre az online kereskedelem robbanásszerű növekedése
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.