Az S&T munkatársainál is beköszöntött a hibrid munkavégzés korszaka
Az S&T a járvány idején úgy alakította át a munkahelyi infrastruktúrát, hogy az még alkalmasabb legyen a hibrid munkavégzésre. A CISCO és a Microsoft rendszereinek összekapcsolására épülő tárgyalótermi megoldását az ügyfeleinek nagy sikerrel értékesítette a lezárások alatt, de jelenleg is, amikor a hibrid munkavégzés körülményei megszilárdulni látszanak. Az S&T-nél is beköszöntött a hibrid találkozók és vezetői fórumok új korszaka, miközben a munkatársak túlnyomó többsége, a korlátozások feloldásával, visszatért a munkahelyére, mert igénylik egymás társaságát és jobban is tudnak dolgozni így. Farkas Tibor, az S&T rendszermérnöke osztotta meg velünk a hibrid munkavégzésről szerzett tapasztalatait és azt, hogy miként reagált az S&T a megváltozott körülményekre.
Az S&T IT megoldások és szolgáltatások szállítását és integrációját kínálja, testre szabott, egyedi fejlesztéseket – vagyis részben olyan szolgáltatásokat, amelyek épp a távmunkához, a hibrid munkahelyi környezet kialakításához szükségesek.
Vajon hogyan éli meg a hibrid munkarendre való átállást az a vállalat, amely – szolgáltatásai, termékei révén – maga is része és haszonélvezője ennek az átalakulási folyamatnak? Farkas Tibor, a S&T rendszermérnöke, elmondása szerint a pandémia előtt ők is úgy dolgoztak, mint a legtöbben: leginkább a munkahelyükön, egyre korszerűbb csapatmunka alkalmazásokat használva.
Hibrid vezetői fórumok
Amikor a lezárások életbe léptek, a távmunkára gyorsan át tudtak állni, hiszen a munkatársaik többségének rendelkezésére álltak az ehhez szükséges eszközök, és már korábban gyakorlatot szereztek a korszerű csapatmunka alkalmazások használatában. Természetesen, a Teams-t még jobban belakták és még többen vették igénybe a mindennapi munkájukban. Mi több, a Teams a vállalati közösségi élet elsőrendű fórumává lépett elő: a közérdekű információkat is ezen a felületen kezdték el megosztani a vezetők, illetve itt fogadták az ezekkel kapcsolatos kérdéseket is. A korábban szintén, jellemzően e-mailen keresztül közreadott sportolási, szórakozási lehetőségeket is ezen a felületen kezdték el hirdetni, így érzékelhetően csökkent az e-mail forgalom. „Ez nem jelenti azt, hogy az e-mail kiszorult a belső kommunikációnkból” – figyelmeztet Farkas Tibor. „A fontos üzeneteket, például az eseményekre szóló meghívókat, ma is kiküldik e-mailen, amellett, hogy a Teams-en is közzéteszik, hogy feltétlenül eljussanak minden érintetthez”. A vezetői fórumok pedig hibriddé váltak, vagyis a munkatársak közül sokan a helyszínen, személyesen vesznek részt az eseményen, mások pedig otthonról, online követik nyomon. De ez már átvezet bennünket a járvány utáni helyzethez.
A legtöbben szívesen jöttek be újra a munkahelyre, hogy találkozzanak a rég nem látott kollégákkal
Miután a korlátozásokat feloldották, sok munkahelyen megadták a dolgozóknak a szabadságot arra, hogy továbbra is dolgozhassanak otthonról, amennyiben ez nem megy a hatékonyság rovására. Így volt ez az S&T-nél is, bár konkrét irányelvet nem fogalmaztak meg a hibrid munkavégzésre vonatkozóan.
Ma a munkatársak túlnyomó többsége, 70-80 százaléka, saját döntése alapján, bejár a munkahelyére. Farkas Tibor szerint ez azért van így, mert a kollégái valójában már régen arra az időre vártak, amikor újra találkozhatnak egymással. Az S&T-nél tehát az újbóli bejárás nem okozott gondot. Maga Farkas Tibor is úgy tartja, bizonyos munkákat könnyebben, hatékonyabban el tud végezni a munkahelyén, és bármennyire is hasznos a Teams, mégiscsak közvetlenebb és egyszerűbb személyesen megszólítani a munkatársakat.
A lezárások idején elsajátított készségek, részben a munkakultúrában bekövetkezett változások azonban velük maradnak, nem beszélve azokról az infrastrukturális fejlesztésekről, amelyeket ebben az időszakban hajtottak végre.
Hibrid munkavégzésre felkészített tárgyalók az S&T-nél és a cég portfóliójában
Az S&T irodaházában korábban csak 4 olyan tárgyaló volt, amely alkalmas hibrid találkozók lebonyolítására – ilyenkor a helyszínen lévőkhöz az eszközeiken keresztül az otthon lévő munkatársak is csatlakoznak – ma már 14 a számuk. Az S&T munkatársai a meglévő CISCO rendszerüket tették alkalmassá a Microsoft szoftvereivel, illetve a Webex platformmal való együttműködésre, korszerű kamerákkal, mikrofonokkal szerelték fel a helyiségeket (nagyképernyős kijelzők a termekben már korábban is voltak). A rendszer része az érintésmentes vezérlés, az automatikus képkivágást alkalmazó vagy automatikusan a beszélő felé forduló kamerák is. Mindezek használata nagyon egyszerű, intuitív.
Ezek az átalakítások annyira jól sikerültek, hogy ezt a tárgyalótermi megoldást az S&T saját ügyfeleinek is tovább ajánlotta. Erre a mai napig nagy a kereslet, részben azért, mert nem kívánja meg, hogy az vásárló teljesen lecserélje a meglévő rendszerét, az S&T ezt képes integrálni az újba. Farkas Tibor elmondta, hogy a saját tárgyalóik bemutató termekként is funkcionálnak: itt mutatják be az ügyfeleknek a rendszert működés közben. Az S&T Magyarország 2020-ban elnyerte – második alkalommal – az Év Microsoft Partnere megtisztelő címet, részben épp azért, mert a Microsoft fontos globális partnereként élen jár a Microsoft technológiáin alapuló innovációk és ügyfélmegoldások kidolgozásában és bevezetésben.
A hibrid világ tehát az S&T-nek a portfóliója megújulását hozta, miközben a saját munkatársai is gyakorlatot szereztek azoknak a megoldásoknak a használatában, amelyek a lezárásoktól függetlenül is hatékonyabbá teszik a mindennapi munkavégzést. Ez azonban nem tudta helyettesíteni a személyes találkozókat és a közös munkavégzés élményét, erre az S&T dolgozói ma is igényt tartanak.
Amennyiben további érdekes, hibrid munkavégzéssel kapcsolatos történetre kíváncsi regisztráljon a november 25-i Microsoft Envision Hungary-ra, ahol izgalmas, aktuális és gyakorlati kérdések kerülnek terítékre az iparági szakértők és vállalatvezetők egyik legnépszerűbb konferenciáján!
Kapcsolódó cikkek
- Könnyebb a munkakeresés, a pénzügyek intézése és a távmunka is
- Microsoft Envision Hungary: hibrid munkavégzés a gyakorlatban
- Újra a Microsoft Magyarország lett a tech szektor legvonzóbb munkahelye
- A Microsoft az adatközpontjai átalakításával járul hozzá a zérókibocsátáshoz
- Magyar nyelvű szekció az idei Ignite programjában
- Újra lehet pályázni a HR Best Futureproof Organizations kategóriájában
- A kollégák egyik fele otthon ül, a másik az irodában – mit kezdhet ezzel a cég?
- A karbonlábnyom csökkentésében segíthet az Emissions Impact Dashboard
- Erős ügyfél-azonosítással a kibertámadások 99 százaléka kivédhető
- Hibrid munkarendre állt át az SAP
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.