Megérkezett Magyarország első digitális, zöld iránytűje
Találd meg, hol ihatsz a közelben fair-trade kávét, hol vásárolhatsz csomagolásmentesen, vagy éppen hol találod a legközelebbi ökotudatos kozmetikát! A népszerű Green Guide Budapest térkép az online térbe költözött és egy átfogó fenntarthatósági platformként született újjá. Az átalakuláshoz az E.ON Hungária Csoport több millió forintos támogatása adta meg a kezdő lépést, a felület közösségi finanszírozás, illetve egy elkötelezett önkéntes csapat segítségével valósulhatott meg.
Zöld térképből fenntarthatósági platform
A Green Guide Budapest projekt egy kétnyelvű zöld térképpel indult 2019-ben, amelyen a belváros parkjai, piacai, bolygóbarát vendéglátóhelyei és más fenntartható vállalkozásai, kezdeményezései jelentek meg, így összekötve a kisvállalkozásokat a tudatos városlakókkal, valamint a fővárosba látogatókkal. A projekt sikerén felbuzdulva a csapat elhatározta, hogy az online térben folytatja a pozitív szemléletformálást és egy átfogó fenntarthatósági platform kidolgozásába fog.
Ahogy a zöld út folytatódik...
2020 óta a csapat közösségi oldalain keresztül hasznos információk és gyakorlati tippek megosztásával segíti a városlakókat életmódjuk zöldítésében, melynek köszönhetően a Green Guide projektnek mára többezres követőbázisa alakult ki. 2021 tavaszán az E.ON is a kezdeményezésük mögé állt, így valósulhatott meg a projekt fejlesztése és a Green Guide idei célja, az online zöld iránytű.
”Napjaink egyik legizgalmasabb kérdése és egyben legnagyobb kihívása a fenntarthatóság, és az ehhez kapcsolódó ötletek, megoldások. Nemrég indult kampányunkban is erre hívjuk fel a figyelmet. Az E.ON Hungária Csoport stratégiájának fő pillérei közé tartozik a fenntarthatóság, ezt a mindennapi zöld tevékenységeink mellett a közösségépítő programok népszerűsítésével és felkarolásával is szeretnénk minél több emberhez eljuttatni. Ezért is álltunk a Green Guide csapata mellé. Hiszünk a közösség erejében, és úgy gondoljuk, akik a Green Guide Online felületet használják, már tettek is egy előremutató lépést a fenntartható jövőért, és minden egyes lépés közelebb visz minket ahhoz, hogy a gyermekeink számára is élhető bolygót teremtsünk” – mondta Károlyi Zsuzsanna, az E.ON márka- és marketingvezetője.
Green Guide Online: hiteles, hasznos, szerethető
Idén a Green Guide csapata független fenntarthatósági szakértők bevonásával kidolgozott egy kritériumrendszert a vállalkozások felméréséhez, ezzel is megalapozva, hogy a platform hiteles és objektív felületet adjon az oldalon szereplő vállalkozások tudatos törekvéseinek, illetve a fenntartható városi élet bemutatására.
A Green Guide Online célja, hogy hiánypótló módon összefogja a különböző piaci szektorok fenntartható vállalkozásait és a zöld kezdeményezéseket, valamint közérthető és szerethető módon, szűrt információkat közvetítve bemutassa a zöld trendeket, hogy a pozitív inspiráció még több emberhez jusson el, tudatos cselekvésre ösztönözve a városlakókat és a vállalkozásokat is.
A fenntarthatóbb mindennapokért épül
A mobilbarát weboldal egyik fő eleme egy térképes, kereshető szolgáltatói adatbázis, mely különböző szűrők és szempontok alapján segít fenntartható szolgáltatókat találni megannyi szektorban, Budapesten és vidéken egyaránt. A legelső vállalkozások már felkerültek, és a csapat várja a további jelentkezőket a folyamatosan bővülő adatbázisba!
De nem csak zöld helyeket és szolgáltatókat találunk az oldalon: a platformon helyet kapott a Green Guide korábbi blogjáról már ismert zöld magazin és egy eseménynaptár is, melyek mind a csapat fő misszióit, az edukáció, inspiráció és közösségépítés céljait szolgálják.
Kapcsolódj be!
Légy te is a változás része, és csatlakozz a bolygóbarátok közösségéhez! Regisztrálj az oldalra, mentsd el kedvenc tartalmaidat, és adj visszajelzést a vállalkozásoknak, hogy más is szívesen vásároljon tőlük! Ha pedig úgy érzed, vállalkozásodnak helye van a zöld szolgáltatók térképén, itt jelentkezhetsz!
A Green Guide új platformjáról és a csapat céljairól egy videó:
Kapcsolódó cikkek
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Egy magyar techcég megszűnteti a megújuló energiák időjárásfüggőségből fakadó kockázatát
- Konténerekbe zárják a napenergiát
- Fejlesztette áramhálózatát az E.ON Pécsen
- Idén is vidám hangulatban teltek a komplex intenzív terápiás nyári táborok Fóton
- 750 millió forintból fejleszti Zalaegerszeg áram- és gázhálózatát az E.ON
- Újabb lendületet kaphat a robbanásszerűen növekvő napelemes piac
- A jövő villamosenergia-hálózata épül az Észak-Dunántúlon
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- Csaknem 4500 fészektartóval várja az E.ON a gólyákat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.