Bővíti regionális beszerzési központját Budapesten a Schneider Electric
Bővíti Budapesten 2017 óta működő regionális beszerzési központját a Schneider Electric, a jelenlegi 150-ről 2023-ig közel 300-ra emelkedhet az ott dolgozók száma. A társaság globális beszerzésekért felelős vezetője, Daniel W. Bartel is a magyar fővárosból irányítja a terület működését, így éves szinten 12 milliárd eurónyi beszerzés és világszerte 1400 fő munkájának koordinálása is Budapestről történik.
A Schneider Electric két beszerzési központot működtet Európában, melyekből a vállalat 74 üzemének beszerzéseit támogatják, 25 országban. A magyar fővárosban jelenleg 150 fős csapat végzi az ezzel kapcsolatos feladatokat, akik összesen mintegy 6000 beszállítóval állnak kapcsolatban. Az idén a világ legfenntarthatóbban működő vállalata címet elnyerő Schneider Electric kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy beszállítói is egyre inkább fenntarthatósági szempontoknak megfelelően működjenek. Idén Zero Carbon Project néven programot indított, amelynek keretében legnagyobb beszállítóit támogatja abban, hogy 2025-ig felével csökkentsék a CO2-kibocsátásukat. A kezdeményezéshez több mint 1000 beszállító csatlakozott.
A budapesti regionális beszerzési központ stratégiai jelentőségű, Daniel W. Bartel, a Schneider Electric globális beszerzési vezetőjének székhelyét is a magyar fővárosba helyezték át az idén, hogy a magyar központból irányítsa a terület működését, méghozzá az egész világra kiterjedően. A szakember 2019-ben csatlakozott a társasághoz, éves szinten 12 milliárd eurónyi beszerzésért felel a világ 160 országában, és 1400 fős csapat tartozik hozzá. Nemzetközi nagyvállalatoknál szerzett felsővezetői pozíciókban több évtizedes tapasztalatokat, innovatív módszereket vezetett be a szállítókkal való partnerségben, szorosabbra fűzve és eredményesebbé téve az együttműködést. Azóta, hogy csatlakozott a Schneider Electrichez, világszínvonalú digitális stratégiát dolgozott ki és vezetett be a közvetlen és közvetett beszerzések menedzselésére.
A Schneider Electric bővíti európai beszállítói körét, és elindított egy kelet-európai beszerzési programot is 2020 szeptemberében. A budapesti központ adottságait kihasználva a társaság 2022-ben új partnerekkel fejleszti régiós beszállítói bázisát.
„A leglokálisabb globális vállalatként mindig is arra törekedtünk, hogy szoros együttműködést alakítsunk ki a helyi beszállítókkal, mindenki számára értéket teremtve” – mondta Dan Bartel. „Ezt az elvet követjük a kelet-európai régióban is, ahol eddig is erős csapat támogatta a közös munkát, amit a következő években tovább fejlesztünk. Bízunk benne, hogy az intézkedéseinknek köszönhetően még több helyi vállalkozással tudunk majd együtt dolgozni a régióból és remélem, őket is be tudjuk majd vonni fenntarthatósági törekvéseinkbe.”
A Schneider Electric tervei szerint a globális ellátási lánc (GSC) budapesti beszerzési központjában dolgozók számát a jelenlegi 150-ről 2023-ig mintegy 300 főre növelik, a közeljövőben pedig újabb felsővezetők is csatlakoznak a csapathoz.
„Büszke vagyok arra, hogy sikerült Magyarországra hozni a regionális beszerzési központot, illetve az eddigi eredmények alapján a bővítéséről döntött a vállalat vezetése” – mondta Veres Zsolt, a Schneider Electric Hungária Zrt. vezérigazgatója. „A Schneider Electric hazai érdekeltségei fontos szerepet játszanak a vállalat életében. Budapesten található az Energy and Sustainability Services (ESS) üzletágunk régiós központja mintegy 200 munkatárssal, négy üzemünk van az országban, illetve Szigetszentmiklóson található egy szintén regionális feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központunk, így összesen nagyságrendileg kétezren dolgoznak a cégnél” - tette hozzá.
Kapcsolódó cikkek
- DACHSER: 6 új, közvetlen járat és több mint 200 000 küldemény
- Ki gondolná, hogy a virtuális eseményeknek is van ökolábnyoma?
- A Financial Times és a Dow Jones listáinak élén a Schneider Electric
- Több mint fél milliárd forint összegű támogatást nyert el a Delta Systems Kft.
- A Fujitsu a „bajnokok” kategóriájában végzett a Canalys 2021-es értékelésében
- Az Ingenico Paolo Temporitit nevezte ki Közép-Kelet Európáért felelős ügyvezetőnek
- Biztosított a mélyszegénységben élő gyerekek Tanodájának jövő évi működése
- Gólyamentő akcióban a Raben
- Mintegy 105 milliárd forint értékű keretmegállapodás részese a Delta Systems Kft.
- A Samsung a negyedik helyen szerepel a WBA 2021 Digitális Befogadás listáján
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.