Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!
Számos nagy cég esik abba a hibába, hogy a karácsonyi hajtás közepette megfeledkeznek az éves kommunikációs terv összeállításáról. Számolnunk kell vele, hogy a konkurencia ilyen esetben kihasználja a rést a pajzson. De hogyan kezdjünk neki a kommunikációs tervnek, és milyen segítséget érdemes igénybe venni?
Mindannyian ismerjük, mi az újévi fogadalmak sorsa: általában nagy lendülettel belekezdünk az edzésbe vagy a diétába, de jóformán soha nem visszük végig a terveinket. Ezért is fontos, hogy az üzleti kommunikáció ne csak egy fogadalom legyen.
A szakértők szerint a cégeknek már novemberben-decemberben érdemes elkezdeni összeállítani a jövő évi üzleti kommunikációs tervet. Ha azonban ezt elmulasztottuk, érdemes januárban, de legkésőbb februárban belefogni:
“A nagy karácsonyi, újévi hajtás után egyesek hajlamosak elpunnyadni. Nem tervezik meg a kommunikációt, így az elmaradozik, rendszertelenné válik. Pedig ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani” - mondja Nagy Lehel a Langmár Kommunikációtól.
A szakember szerint jobb egy előre elkészített tervvel nekivágni a csatának, mint a csatatéren gondolkodni a stratégiát. Mint mondja, ők általában a következő 12 hónapra lefektetik a kommunikációs tervet. Igaz, fontos reagálni a felmerülő aktualitásokra is, így a stratégia minden eleme nincsen kőbe vésve.
Ha azonban nincsen egy jó terv, a kommunikáció rendszertelenné válhat. A cég nem lesz szem előtt, ezt pedig könnyen kihasználhatja a konkurencia. De milyen marketingeszközökhöz érdemes (vissza)nyúlnunk, ha garantált eredményeket szeretnénk felmutatni?
Használjuk bátran a klasszikusokat
“Tudom, hogy sokan használják a TikTokhoz hasonló trendi marketingeszközöket. Ezzel nincs is semmi baj, ha egyidejűleg a többi kommunikációs csatornán is jelen vagyunk. Fontosak az alapok: az örökzöld marketingeszközök, amiket ugyan évről évre elásnak egyes szakértők, mégis stabil eredményeket hoznak” - teszi hozzá Nagy Lehel.
Ilyen lehet a weboldal, ami egy vállalat éjjel-nappal működő értékesítője. Ha az értékesítő szöveg nem friss és izgalmas, látogatónként veszíthetjük el a potenciális vevőket. A SEO, azaz keresőoptimalizált blog is legalább ilyen fontos, ami bizonyos kulcsszavakra jelenik meg. Ha a tartalom jól van megírva, instant választ nyújthat az érdeklődők problémáira, és azonnal a vásárlás felé terelheti őket. Eközben a hatékony tanácsok növelik az adott cég vagy egyén szakértői státuszát is.
A szakember szerint nem szabad megfeledkeznünk a hírlevélről sem, ami személyes kapcsolatot alakít ki a már érdeklődőkkel, és ott a Facebook hirdetési felülete is, ahol szinte bárkit hatékonyan tudunk megcélozni. Ha ezek a csatornák maximumon pörögnek, akkor érdemes nyitnunk a trendi felületek és eszközök felé.
Egyes cégeknél házon belül is megfelelő szakembergárda áll rendelkezésre, hogy összeállítsa a megfelelő kommunikációs tervet. Ehhez azonban jellemzően több ember összehangolt munkája szükséges. De mi a helyzet, ha házon belül nincs elég kapacitás? Ilyenkor segíthet, ha profiknak szervezzük ki ezt a feladatot.
“Azt javaslom a vállalatoknak, ha a tudásuk aranyat ér, kezdjék el készpénzre váltani. Emeljék fel a kommunikációjuk színvonalát, hogy tükrözze azt az értéket, amit a cég képvisel! Ebben segíthet a Langmár Kommunikáció is, elvégre a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával” - zárja Nagy Lehel.
Kapcsolódó cikkek
- Három éves lemaradásban vagyunk Amerikához képest az online marketingben
- Egy Facebook-letiltás átlagosan 1,2 millió forintos kárt okoz a kkv-knak
- Hogyan befolyásolnak az internetes reklámok?
- A marketing szerepe a fenntartható jövőért
- Újabb mérfölkő a DisplayNOW életében
- Profin Zoom-olunk, de elég ez nekünk?
- Hivatalosan is elindult a magyar fejlesztésű hirdetési webshop
- Nem engedhetjük szabadságra a marketinget
- Fókuszban a marketing és márkák új lehetőségei
- Egyedülálló szakmai díjat hirdet a Magyar Marketing Szövetség
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.