Idegenforgalom és internet - enyhén pesszimista várakozások

MTI Sajtóadatbank, 2001. február 6. 09:45
Az idegenforgalmi szektor rövid távon még enyhén pesszimista várakozással tekint az internet üzleti életben betöltött szerepére - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt.
A GKI, a Webigen Rt. és a Sun Microsystems Magyarország közös kutatásából kiderült: a nem hálózatban üzemelő szálláshelyek tulajdonosai már érzik az internet fontosságát, s 86 százalékuk jelezte, hogy már kapcsolódik a világhálóhoz. További 11 százalékuk a közeljövőben, 1-2 éven belül tervezi a hozzáférés kiépítését, s mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy egyelőre nem kíván foglakozni az internet adta lehetőségekkel.

Az elemzés szerint napjainkban a szálláshelyek döntő többsége csak bizonyos gépeken teszi elérhetővé az internetet, 1-2 éven belül azonban minden ötödik válaszadó az összes gépén kiépíti az állandó kapcsolatot. A nem hálózatban üzemelő szálláshelyek nemcsak a hozzáférésüket építették ki, 78 százalékuk már saját honlappal is rendelkezik. További 12 százalékuk még nem üzemeltet saját weblapot, de 1-2 éven belül tervezi kiépítését. Tíz százalékuk viszont még nem akar élni ezzel a lehetőséggel.

A hálózatban üzemelő kereskedelmi szálláshelyek 72 százaléka jelezte, hogy már kapcsolódik a világhálóhoz, míg 28 százalékuk 1-2 éven belül nem tervezi az internet kapcsolat kiépítését. A szálláshelyek nemcsak a hozzáférésüket építették ki, de időben gondoskodtak a saját honlap elkészítéséről is.

A felmérés alapján a közlekedési társaságok 83 százalékának van internet-hozzáférése, míg 8 százalékuk egy-két éven belül tervezi a kapcsolódást a világhálóhoz. Egyelőre mindössze 9 százalékuk nem kíván csatlakozni a világhálóhoz.

A hálózatos és nem hálózatos szálláshelyek az intranet legnagyobb előnyének a belső információáramlás gyorsítását tartják. Második helyre a költségcsökkentést sorolták, míg a hatékonyabb munkamegosztás a harmadik helyre került. A szálláshelyek üzemeltetői szerint az internet legnagyobb előnye a versenyképesség javulása, ezt követi a külső kommunikáció majd az ügyfélkapcsolatok javulása.

A kutatás kimutatta, hogy a közlekedési társaságok esetében az előnyök osztályozását befolyásolta a cégek kissé eltérő internethasználata is. Ez a szektor sokkal inkább a tájékoztatásra, az utazóközönséggel való hatékonyabb kapcsolattartásra, mint üzletszerzésre használja a világhálót. Első helyre így a külső kommunikáció javulását sorolták, amit az ügyfélkapcsolatok követ, harmadik helyen pedig az új szolgáltatások beindítása szerepel.

A nem hálózatban üzemelő szálláshelyek mintegy négyötödében lehetséges az interneten keresztüli szobafoglalás. Ez jelenleg a forgalom 5 százalékát adja, ami a következő egy évben 14 százalékra nő. A hálózatos láncok szinte mindegyike kínál internetes szobafoglalást, ami napjainkban a forgalom 17 százalékát adja. Ez az arány azonban a következő évben 30 százalékra emelkedik.

A közlekedési cégek közül egyik sem jelezte, hogy az interneten keresztül elérhetővé tenné a jegyrendelést, illetve a helyfoglalást. Az internetes üzleti megoldások bevezetését forráshiánnyal, kis mértékű érdeklődéssel és a beruházás megtérülésének hiányával magyarázzák.

Kulcsszavak: onlineszolg GKI Sun-hu Webigen

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01