Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain

forrás: Prím Online, 2022. február 3. 15:33

Az e-kereskedelem piacának rohamtempójú fejlődése megállíthatatlan: a megváltozott szokások az online térbe terelik a fogyasztókat és a kiskereskedőket, mely egyre nagyobb teret ad a webáruházaknak, és ezzel együtt a fulfillment szolgáltatásoknak. A DHL Supply Chain szerint a kiskereskedelem jövője ma kezdődik, melyben az e-kereskedelem az átjáró. Az átjáró kapujában a DHL Supply Chain magyar nyelvű és forint alapú szolgáltatásával (DHL EFN) várja azokat, akik elindulnának a jövő felé vezető, sárga és piros csempével kikövezett úton, mely akár országhatárokon kívülre is vezet. 

 

A járvány miatt gyorsulni kellett, de nem mindenki volt elég felkészült

A Covid-19 világjárvány számos területen kényszerítette arra a vállalkozásokat, hogy a tervezettnél korábban gondolják újra működésüket, biztosítva ezzel a munkavállalók, valamint az ügyfelek egészségét és biztonságát, és saját gazdasági túlélésüket. Ennek köszönhető az is, hogy az e-kereskedelemben tapasztalható gyorsulás messze túlmutat bármely előrejelzésen. Az e-kereskedelem világszintű növekedése 2020-ban 19%-os volt *, a növekedés nagy részét azonban a szuperóriás piacterek teszik ki, hiszen a globális kiskereskedelmi piac növekedése a járvány kitörésének évében 26,4%-ra tehető.** A növekedés soha nem várt számokat mutatott, azonban voltak, akik elégedetlenül távoztak, vásárlás nélkül: az online kosarak 65%-a túl lassú vagy a túl drága szállítás miatt nem érte el a kifizetés fázisát.***

 

A saját B2C csatorna előnyei

A vásárlói adatok feletti ellenőrzés, amely lehetővé teszi az adatvezérelt döntéseket, és javítja a vásárlói élményt, egyúttal arra ösztönöz számos kiskereskedőt, hogy a piacterek használata helyett saját platformokat hozzanak létre. Sok kiskereskedő profitál a kiskereskedelmi piacterekből, de mivel ezek a platformok úgy döntöttek, hogy bizonyos termékkategóriákat és a harmadik féltől származó adatok felhasználását háttérbe szorítják, a vállalkozások elkezdtek más alternatívák után nézni. Kénytelenek is reagálni, ugyanis a fogyasztók 87%-nak fontos, hogy gyorsan megtalálják, amire szükségük van, és minél előbb be-és kijussanak az üzletből.**** Nem szabad a kereskedőknek szó nélkül elmenniük amellett sem, hogy a fogyasztók 56%-a nem vásárolna újra egy webshopból, ha rossz tapasztalataik lennének a szállítás során. A saját csatorna sok előnyhöz juttatja a kereskedőt: közvetlen kapcsolata van a vásárlójával, így a márkája nem gyengül, több realizált értéket tudhat magáénak, hiszen nincsen piactéri díj. Kellő rugalmassággal szolgálhatók ki a vásárlók, hiszen nincsenek a piacterek által diktált korlátozások. 

 

 

A dobozos megoldás, ami mégis egyedi

A DHL Supply Chain globális óriásként lép be a piacra, de nem csak az évi minimum 10 000 darabos szállítási igényeket tudja kiszolgálni, hanem kisebb volumenű megrendeléseket is, ami így akár egy kisebb kereskedőnek is kényelmes megoldás lehet. A DHL EFN egy páneurópai e-fulfillment hálózat, mely az ügyfeleinek raktározási, készletgazdálkodási, rendelésfeldolgozási, és visszárukezelési szolgáltatást nyújt, és a legfontosabb versenyelőnyhöz is hozzásegíti őket: már másnap kézbesítik a kereskedő termékét a vásárlóhoz. A DHL márkanév a biztonságot, a szakszerűséget és az azonnal elérhető szolgáltatást jelenti, melyet nemcsak az egyedileg szabott szolgáltatás csomaggal, hanem a hazai piacon forint alapú díjazással is szeretne erősíteni a vállalat. 

 

„A DHL European Fulfillment Network (DHL EFN) mindenki számára elérhetővé teszi az online kereskedelmet. A raktárlogisztikában, szállítmányozásban nemzetközi és hazai szinten is profi vállalatunk új szolgáltatása lehetőséget kínál minden olyan webshop számára, melyek gördülékeny és követhető raktározást igényelnek a termékeiknek. Az EFN szolgáltatás leveszi a terhet a kereskedők válláról: az implementálástól kezdve a boldog ügyfél mosolyáig, mindent egyben biztosítunk egy webshop számára.” – mondta el Kemény Zoltán, a DHL Supply Chain Magyarország ügyvezető igazgatója. 

 

Hozd a webshopod, a többit mi megoldjuk!

A DHL EFN biztosítani tudja, hogy a webshop tulajdonosa a számára legfontosabb dologgal foglalkozzon: a vásárlójával. Olyan problémákra ad megoldást, mely a webshop tulajdonosok vállát folyamatosan nyomja (legyen az kis-, közép-, vagy nagyvállalkozás). A szolgáltatás lehetővé teszi a másnapi kiszállítást az összes kulcsfontosságú európai piacon: több mint 30 e-kereskedelmi telephely segítségével megvalósított, elosztott jelenlét, amely független az e-kereskedelmi óriásoktól és piacterektől, de képes versenyezni velük. A gyors, akár 3 hónapon belüli rendszer-és folyamat felállítás mellett a teljes átláthatóság biztosított: a rendelés állapota a webáruházban tett kattintástól a vásárló küszöbéig és elégedett mosolyáig követhető. A DHL EFN ügyfelei, ha szeretnék, saját maguk is kiválaszthatják a fuvarozó partnereiket, és csak azért a szolgáltatásért kell fizetniük, melyet valóban használnak. 

 

_____________________

* A koronavírus-járvány a Forbes szerint 4-6 évvel gyorsította fel az e-kereskedelem fejlődését (https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/06/12/covid-19-accelerated-e-commerce-growth-4-to-6-years/?sh=38cc966600fa)

** A Fulfillment kézikönyve – DHL Supply Chain

*** Öt e-kereskedelmi trend, és hogyan reagálhat egy változó piac kihívásaira – DHL Supply Chain

**** https://www.ibm.com/thought-leadership/institute-business-value/report/consumer-2020 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36