Már Google Pay-jel is fizethetnek a CIB-es Mastercard kártyabirtokosok

forrás: Prím Online, 2022. február 3. 18:35

A CIB Bank és a Mastercard együttműködésének köszönhetően immár az androidos okostelefon-felhasználók is fizethetnek a mobiljukkal vagy akár az okosórájukkal a Google Pay szolgáltatás segítségével. Ez újabb mérföldkövet jelenthet a készpénzmentesség felé vezető úton, és további lökést adhat a mobilfizetéses tranzakciók térhódításának. A CIB Bank valamennyi Mastercard kártyabirtokosnak biztosítja a Google Pay használatát, függetlenül attól, hogy milyen típusú készülékön fut Android operációs rendszer.

Gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb lehet mostantól a fizetés az üzletekben, illetve a webshopokban az okostelefonok vagy a viselhető eszközök, így például az okosórák segítségével. A CIB Bank és a Mastercard fejlesztésének köszönhetően a Google Pay Wallet funkciója február 1-től válik elérhetővé a lakossági ügyfelek, valamint a kis- és középvállalati szegmens számára a Széchenyi Kártya, illetve az Agrár Széchenyi Kártya tulajdonosok is digitálizálhatják saját plasztikjaikat az online fizetési rendszerbe. 

 

Az elmúlt években folyamatosan nőtt az okostelefonos, illetve okosórás, érintésmentes fizetési tranzakciók aránya, ezt mi sem tükrözi jobban, minthogy a CIB Bank Google Pay-t használó ügyfelei közül ma már 4 százalék él rendszeresen az érintésmentes mobilfizetés lehetőségével. Az okostelefonos mobilfizetést használó emberek – a tapasztalatok szerint – gyakrabban fizetnek digitálisan és kisebb összegű tranzakciók esetében is mellőzik a készpénz használatát. Ez hasznos a kereskedőnek, a vásárlónak és nem utolsó sorban nemzetgazdasági szempontból is előnyös, hiszen a készpénzmentesség jelentős gazdaság fehérítéssel jár. 

 

A bejelentés egy újabb mérföldkő a készpénzmentesség felé vezető úton, és az, hogy immár a Mastercard kártyák és az Android operációs rendszert futtató készülékek esetében is vásárolhatnak az ügyfelek ezzel az egyszerű, kényelmes és biztonságos fizetési módszerrel, határozott lendületet adhat a digitális tranzakciók további növekedésének. 

 

 

A Google Pay Wallet bevezetése jól példázza a CIB Bank elkötelezettségét a digitális pénzügyek iránt. A vállalat már az elmúlt években is olyan innovatív pénzügyi szolgáltatások bevezetésében volt az első – vagy járt az elsők között – a magyar piacon, mint a teljesen online, illetve mobilalkalmazáson keresztüli számlanyitás, a digitális jelzáloghitel-igénylés, vagy éppen a teljeskörű szolgáltatásokat nyújtó mobil app bevezetése. 

 

„A mindennapi pénzügyek egyre nagyobb része költözik át az okostelefonokra. Ügyfeleink nyitottak az új technológiák és azok használata iránt, mi pedig azzal támogatjuk őket, hogy az elsők között vezetjük be a legmodernebb szolgáltatásokat. Ha minden mobiltárca-megoldást számba veszünk, akkor ügyfeleink 17 százaléka használja ezeket, vagyis, közel járunk ahhoz, hogy elmondhassuk: minden ötödik CIB-ügyfél a mobilját is használja fizetéskor. Ez nemcsak a készpénzmentesség, de a fenntarthatóság felé vezető úton is egy fontos állomás” – mondta a bevezetés kapcsán Mónus Anita Éva a CIB Bank Bankkártya Üzletfejlesztés vezetője.

 

„Nagyon örülünk, hogy mostantól a CIB Bank Mastercard kártyabirtokosai is élhetnek a Google Pay adta lehetőségekkel. A mobilfizetés népszerűsége töretlen a magyar felhasználók körében, sőt, egyre többen választják ma már ezt a megoldást a készpénz és a hagyományos plasztik kártyák helyett is. Éppen ezért is jelentős a CIB Bank mostani lépése, hiszen több ezer ügyfél számára nyílik meg a lehetőség, hogy a legegyszerűbb fizetést válassza, a Mastercardtól megszokott magas biztonság mellett.” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

 

A Google Pay Wallet funkciója minden CIB által kibocsátott bankkártyával igénybe vehető, a CIB Mobilapp-on keresztül a kártyák digitalizációja egyszerű, percek alatt elintézhető folyamat. Az érintésmentes mobilfizetés élményéhez csupán olyan okostelefonra van szükség, amely rendelkezik beépített NFC-chippel – a mai telefonok döntő többsége már ilyen –, illetve fontos technikai feltétel, hogy a telefonon be legyen állítva a jelszavas, jelkódos, vagy a biometrikus azonosítás és az automatikus képernyőzár funkció is. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01