Ingyen osztogatja részvényeit a startupper
Már egy 20 ezer forintos diszkont funkciós kártya vásárlásával is a Benefit Barcode Inc. részvényesévé válhatnak az új csatlakozók a startup alapítójának felajánlása jóvoltából. Jáger László szerint mivel a cég értéke az üzleti terv szerint három éven belül meghaladhatja a 300 millió dollárt, a leendő tulajdonosok részvényének értéke akár a sokszorosára, több százezer forintra is nőhet ez idő alatt. A közösségi finanszírozási kampány február elsején indult, a felajánlott részvények pedig várhatóan legkésőbb nyár elejére új tulajdonosokhoz kerülnek.
Az okostelefonok hiánytalanul tudják adathordozóként helyettesíteni a kártyáinkat, ráadásul a technológia fejlődésével egyre több előnyt is tudnak biztosítani. A Bercode alkalmazásban éppen ennek köszönhetően végtelen számú kártyát lehet egyszerre megjeleníteni, az elfogadóhelyeket szűrten is meg lehet tekinteni, de az app megmutatja azt is, mennyit spóroltunk meg a kedvezmények kihasználásával.
A magyar startup platformján a vonalkód alapján egy felhőből hívja le a partnerek által megálmodott grafikai elemeket a felületre, a tagsági és szolgáltatási szinteket pedig automatizáltan kezeli a rendszer. Az app menüjében a felhasználók kártyákra lebontva láthatják, hogy mik az elfogadóhelyek, melyek esnek hozzájuk a legközelebb, hol milyen kedvezményt lehet igénybe venni. Minél ügyesebb egy közösség, annál több előnyhalmazt tud biztosítani a tagjaiknak.
Jáger László, a Benefit Barcode Inc. alapítója elmondta, hogy a magyar tőkealapok az Európai Unión kívüli cégekbe nem fektethetnek, a cég székhelye azonban már az Amerikai Egyesült Államokban van, ezért egyedi modellt találtak ki a befektetők beszerzésére.
Ennek értelmében február elsejétől az első 50 ezer új csatlakozó egy-egy diszkont funkciós kártya megvásárlása utána ajándék részvényt kap a cégtől.
„Nincs róla információm, hogy termékek, szolgáltatások megvásárlása mellé valaki ingyen kaphasson az adott cég részvényéből Magyarországon. Az új tulajdonosok jogilag nem befektetői lesznek a cégnek, ők diszkont kártyákat vásárolnak, a részvényeket ajándékként kínálom fel számukra, amit akár vissza is utasíthatnak” – magyarázta Jáger László.
A startup alapítója megjegyezte, ha valaki most akár csak egy 20 ezer forintos kártyát vásárol, az utána ajándékba kapott részvényének értéke hamarosan a sokszorosát, akár több százezer forintot is érheti, tekintve, hogy üzleti terveik szerint 2025-re a felhasználóinak a száma a 100 millió főt, a cég értéke pedig a 300 millió dollárt is meghaladhatja.
A megvásárolt kártyáknak mindemellett azonnali előnyei is vannak, hiszen azokkal hónapokon belül több ezer kiskereskedőnél, helyi szolgáltatónál lehet kedvezményeket érvényesíteni, így tulajdonképpen a kártya árát is belátható időn belül megspórolhatják az új tulajdonosok.
Virtuális termékekre épül a modell
A szegmensben több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező Jáger László kijelentette: a virtuális relikviákkal megválthatják a világot.
„Elsősorban azon virtuális bögrék, pólók, sapkák és táskák lesznek a fő termékek, amelyeket a sztárok magukon tudnak majd viselni materiálisan is. Több influenszer most is a saját bögréjéből iszik, amikor tartalmat állít elő, de azt még nem lehet virtuálisan is megvásárolni, ahogy nem is lehet vele többet megspórolni, mint a bögre ára” – mutatott rá.
A számításokkal alátámasztott modell elmondása szerint azért biztosan működőképes, mert a sportolók, művészek, celebek rajongói sokszor csak egyszer veszik fel az egyedi logóval ellátott pólókat, mezeket, sapkákat, amíg az arról készült fotót ki nem teszik a közösségi oldalaikra. A virtuális termékekkel pedig erre is tökéletes alternatív megoldást tudnak majd nyújtani – sokkal olcsóbban és környezetkímélőbb módon.
Jáger László közölte, a több mint tíz fős magyar csapat által kifejlesztett platform és az applikáció már most is közel 500 ezer programsorból áll, részben ez teszi egyedülállóvá a piacon, valamint ezáltal másfél-két év előnyük lesz a nemzetközi szinten a majdan megjelenő versenytársakkal szemben.
Az ajándék részvényekkel járó kártyákat a Benefit Barcode Inc. honlapján már meg lehet vásárolni, de az érdeklődőknek érdemes sietniük, hiszen várhatóan nyárig mind az 50 ezer részvény új tulajdonoshoz kerül majd.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.