Hazai céggel hódíthatnak Európában a szoftverrobotok
A BCA Hungary bekerült a UiPath elit klubjába, a vállalat ugyanis hazánkban egyedüliként kapta meg a UiPath Services Network (USN) minősítést, ami új piaci lehetőségeket is megnyit a szoftverrobotokkal foglalkozó cég számára. Az USN partneri minősítés megszerzését féléves felkészülés előzte meg és több vizsgát is le kellett tenniük a magyar társaság szakembereinek.
A BCA Hungary a magyar piacon egyedüliként kapta meg a UiPath Services Network minősítést a robotizált folyamatautomatizáció (RPA – robotic process automation) területén vezető pozíciót betöltő UiPath-tól. A BCA eddig is a Romániából indult, most már a New York-i tőzsdén jegyzett UiPath legfontosabb hazai partnere volt, a USN minősítés elnyerése pedig a szakmai tudás és teljesítmény elismerése mellett új üzleti lehetőségeket is teremt a hazai vállalat számára.
Az USN program a UiPath partnerek elit klubja, amely a cég megoldásaival dolgozó, kimagasló szakmai tudással rendelkező és komoly üzleti eredményeket felmutató vállalkozásokat gyűjti össze. Ezek a társaságok képesek teljeskörű RPA-bevezetési, üzemeltetési és tanácsadási szolgáltatásokat nyújtani, így azokon a piacokon, ahol a UiPath nem rendelkezik saját tanácsadókkal, ezek a cégek támogathatják az ügyfeleket.
„Az USN minősítés elnyeréséhez nagyon komoly szakmai vizsgákon kell átmenniük partnereinknek és minőségi referenciákat kell bemutatniuk. Magyarországon a BCA Hungary a legnagyobb partnerünk és azzal, hogy megszerezték ezt a minősítést, különleges lehetőségekhez és szakmai támogatáshoz jutnak. Kihívást jelent számunkra még most is és az első kapcsolatfelvételkor gyakori, hogy a leendő ügyfelek nincsenek tisztában azzal, mi is az RPA. Ennek ellenére nagyon gyorsan nő a szoftverrobotok piaca, a mi régiónkban is évről-évre nagyjából duplázni tudjuk a forgalmat. A fejlődést jól mutatja, hogy három éve, amikor a UiPath-hoz kerültem, még csak 1800-an dolgoztak a cégnél, most pedig már több mint 4000-en vagyunk. A bankszektor az RPA korai alkalmazója, de többek között ipari vállalkozások, kis- és nagykereskedelmi társaságok, egészségügyi szervezetek is jól tudják hasznosítani ezt a technológiát és újabban egyre nagyobb az érdeklődés az államigazgatás részéről is. Biztos vagyok abban, hogy a BCA-nál rendelkezésre álló szakértelem és a most elnyert USN minősítésük még gyorsabb fejlődést hoz majd mind számukra, mind számunkra a magyar piacon” – mondta el Stewart Oldroyd, a UiPath Kelet-Közép-Európáért felelős értékesítési vezetője.
„Több okból is fontosnak tartottuk a USN minősítés megszerzését: egyrészt ezzel most már a teljes spektrumot le tudjuk fedni egy-egy RPA projekt kapcsán, illetve páratlan lehetőségünk nyílik arra, hogy még átfogóbb képet alkothassunk a UiPath jövőbeli fejlesztéseiről. Emellett pedig kiváló visszajelzés is volt arra vonatkozóan, hogy szakmailag hol tartunk jelenleg. Hasonló minősítéssel a szűkebb régiónkban is csak kevés vállalkozás rendelkezik, itthon mi vagyunk az egyedüliek, de például Ausztriában sincs egyetlen USN partner sem, ez még további üzleti lehetőségeket teremt a számunkra” – fogalmazott Takács István, a BCA Hungary Kft. szenior tanácsadója és partnere.
Az előrejelzések szerint komoly felfutás előtt áll a robotizált folyamatautomatizáció (RPA), a Gartner prognózisa szerint a 2020-ban másfél milliárd dolláros piacon a következő néhány évben évente átlagosan jóval 10 százalék feletti bővülésre lehet számítani. Az RPA szabályalapú, sok adatot vagy tranzakciót kezelő, egyszerű döntési pontokat és kevés kivételágat tartalmazó folyamatok esetében hoz nagyon gyorsan nagyon jó eredményeket. A lehetőségeket jól mutatja, hogy az Air France-KLM budapesti szolgáltatóközpontjában bevetett szoftverrobotok pár év alatt a befektetett összeg több mint 800 százalékát hozták vissza, az azokat fejlesztő BCA Hungary pedig már a légitársaság hollandiai központjának is dolgozik.
Az IDC által, a UIPath megrendelésére készített elemzés szerint világszinten már most is több mint 350 millió – főként irodában dolgozó – munkavállaló monoton, nagy számban ismétlődő feladatait vehetnék át a szoftverrobotok, így ők nagyobb hozzáadott értéket képviselő tevékenységet végezhetnének. A kutatócég tanulmánya alapján ráadásul közülük közel 200 millióan olyan vállalatnál dolgoznak, ahol már most is adottak a technológiai feltételek ilyen megoldásokat bevezetéséhez. Ehhez képest azonban az IDC becslése szerint jelenleg mindössze 14 millióan dolgoznak olyan munkahelyen, ahol szoftverrobot is segít a feladatok elvégzésében.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas megtérülést hoznak a szoftverrobotok az Air France-KLM szolgáltatóközpontjának
- Ne féljünk a robotoktól!
- Robotok segítik a pénzügyi szektor digitális fejlődését
- Szoftverrobotok csökkenthetik a súlyos munkaerőhiányt
- 5 ok, amiért a szoftverrobotok egyre népszerűbbek
- Technológiai startupok, versenyre fel!
- A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást
- HFS Research: az EY garantálja a legmagasabb szintű robotizált folyamatautomatizálási szolgáltatásokat