Veszélyeztetik az emelkedő nyersanyagárak a beruházásokat
Az idén végre visszatért a vállalatvezetők beruházási kedve – derül ki az EY több mint 2000 vezérigazgató bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A döntéshozók elsősorban a már meglévő vállalkozásaikba, a digitális átalakulásba és a fenntarthatóságot elősegítő megoldásokba fektetnének be, az egyre emelkedő nyersanyagárak azonban óvatosságra intik őket.
A megkérdezett vezérigazgatók közel kétharmada (59%) minél előbb elindítaná tervezett beruházásait, különböző külső tényezők azonban a korábbinál nagyobb óvatosságra intik őket. A válaszadók döntő többsége (87%) az emelkedő nyersanyagárak miatt aggódik leginkább, emellett a kereskedelmi feszültségeket (18%) és az éghajlatváltozás hatásait (17%) tekintik fontos tényezőnek a vállalat növekedése szempontjából.
„A döntéshozók készen állnak felpörgetni a beruházásokat, ugyanakkor a törékeny globális környezet, a jelentősen megemelkedett infláció és az üzleti tevékenység növekvő költségei - az egyre magasabb nyersanyagáraktól kezdve az energiaköltségek robbanásszerű emelkedéséig – bizonytalanná teszik a tervezést” – hangsúlyozta Kálmán László, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó területének associate partnere. „Ebben a helyzetben az elérhető, kedvezményes finanszírozási forrásokat senki nem hagyhatja figyelmen kívül” – tette hozzá a szakértő.
A felmérés szerint a következő egy évben a felsővezetés olyan ügyleteket helyez majd előtérbe, amelyek javítják a vállalat működésének hatékonyságát (26%) és a fenntarthatósági (ESG) szempontokat is érvényesítik (20%). Tízből nyolc vezető (79%) már elkezdte vagy tervezi, hogy átalakítja az ellátási láncait a költségek csökkentése és a kockázatok minimalizálása érdekében. Az ágazatokat tekintve a technológia, az egészségügy és a fejlett feldolgozóipar azok, amelyekben jelentősebb ügyletekre kerülhet sor.
______________
Az EY 2022 CEO Outlook Survey kutatásról
Az EY megbízásából a Thought Leadership Consulting 2021. november és december között 53 országból összesen 2000 vezérigazgatót kérdezett meg, hogy megismerje véleményüket a globális kihívásokról, a növekedési és fenntarthatósági stratégiáikról, valamint a beruházási és felvásárlási terveikről.
Kapcsolódó cikkek
- Covidálló-e a hűség?
- Az internetes időpontfoglalás idővel kiválthatja a telefonos bejelentkezést
- Turizmus trend 2022-ben, Kelet-Közép-Európában
- A magyar vállalatoknak is fontos az etikus működés
- A technológiai fejlődés jobbá teszi a világot
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói
- A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei
- Évi 5000 óra képernyő előtt - SMS-nyak szindróma
- Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.