A magyar vállalatoknak is fontos az etikus működés
Tízből kilenc hazai vállalkozásnak fontos az etikus működés, de a többségüknek (54%) a koronavírus-járvány jelentősen megnehezíti, hogy ezt be is tartsák – mutat rá az EY 54 országban 4762 megkérdezett bevonásával készült nemzetközi kutatása.
Magyarországon a cégek háromnegyede figyelembe veszi a meghatározó üzleti döntéseknél, hogy azok milyen hatással lehetnek a szervezet reputációjára (78%), valamint, hogy megfelelnek-e a hatályos jogszabályoknak (72%). Az EY globális felmérés szerint azonban a döntéshozókat – világszerte és hazánkban is - a beosztottakhoz képest nagyobb arányban lehetne rávenni arra, hogy áthágják az etikai irányelveket.
A tanulmány alapján a felsővezetők ötször nagyobb eséllyel kozmetikáznának egy pénzügyi beszámolót, mint az alacsonyabb beosztású munkatársak (15%, 3%), és hatszor inkább hajlandóak lennének megtéveszteni például egy hivatali személyt (18%, 3%) mint alkalmazottjaik.
Magyarországon a megkérdezettek közel harmada (30%) már jelentett szabálytalanságot az igazgatóságnak, 57 százalékuk pedig tapasztalt némi nyomásgyakorlást annak érdekében, hogy ne tegyen panaszt. Mindeközben csupán minden második cég (55%) tett erőfeszítést annak érdekében, hogy szankcionálja az etikátlan viselkedést.
„Akár egyetlen szabálytalanság is jelentős reputációs és anyagi károkat okozhat bármely cégnek. Kritikus fontosságú, hogy az EU új irányelvével összhangban minél többen kiépítsék a vállalati visszaélések bejelentésére szolgáló etikai forródrótot. Egy megfelelően és függetlenül működő rendszer biztonságot ad az esetet bejelentő alkalmazottak számára és jelentősen csökkenti a korrupciós kockázatokat” – hangsúlyozta Dr. Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel foglalkozó területének vezetője.
A magyarországi válaszadók többsége (57%) úgy véli, a jelenlegi adatvédelmi szabályozás is jót tesz az üzleti környezetnek, és arra számítanak, hogy a hatóságok egyre inkább be is tartatják majd ezeket (54%). Idehaza tízből öt cégnél (53%) már alkalmaznak etikai kódexet, és a munkatársak többsége (67%) határozottan elvárja a vezetőktől, hogy azok felelősen cselekedjenek.
A kutatásról
A 2022-es EY Global Integrity Report világszerte 54 országban 4762 felsővezető és munkavállaló megkérdezésével vizsgálta az etikus működés feltételeit. További részletek angol nyelven: https://www.ey.com/en_gl/news/2022/01/businesses-must-review-compliance-programs-lack-of-improvement-in-integrity-standards-according-to-ey-survey
Kapcsolódó cikkek
- Nem mernek hosszú távra tervezni a fogyasztási cikkek gyártói
- Az adatelemzés a biztosítók versenyelőnyének kulcsa
- Végérvényesen átalakulhatnak a fogyasztói szokások
- Kutatás: sokkal többet ülünk a képernyő előtt, mint a járványt megelőzően
- Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra
- A jövőbiztos energiaellátást kutatja a BME és az MVM
- Innovatív megoldásokra kényszerítette a járvány a cégeket
- Szárnyra kaptak a technológiai felvásárlások Magyarországon
- Csúcson a családi vállalkozások
- Ellentmondás az adatokban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.