Jól teljesített tavaly a Hisense
27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a 2021-es évet a Hisense, amely 33 százalékos növekedést jelent a tavalyi évhez képest. A cég továbbra is Kínában a legnépszerűbb, ugyanakkor nemzetközi szinten is komoly befolyásra tett szert, 2021-ben a Kínán kívüli piacokról származó bevétele a teljes forgalma 42 százalékát tette ki. Magyarországon a márka tavaly már 3,9 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, és több mint 300 százalékkal növelte a tévéeladásait 2020-hoz képest.
Bár a pandémiás helyzet globális szinten is lassította a háztartásigép- és a tévéeladásokat, a Hisense 2021-ben minden termékkategóriában* a trendeknek ellentmondva tudott növekedni. A vállalat 27,2 milliárd dolláros árbevétellel zárta a tavalyi évet (amely 33 százalékos növekedést jelent), 2010 óta pedig évente átlagosan 24 százalékkal növelte a forgalmát. A kínai piacon a cég árbevétele a háztartásigép-kategóriában is jelentősen, 21,9 százalékkal nőtt, a TV-piaci részesedése pedig meghaladta a 20 százalékot (20,9%).
Egyre nagyobb tér az európai piacon
A Hisense az anyaországon kívül is növekedésre tudott szert tenni, amelyben nagy szerepe volt a 2016-os és 2020-as UEFA Európa-bajnokság szponzorációjának. Az Ipsos kutatásából kiderült, hogy a vállalat szponzorációs együttműködései 11 százalékos ismertségnövekedést hoztak a brandnek a Kínán kívüli országokban és Európában. Míg az Egyesült Királyságban 64 százalékkal, Olaszországban 82 százalékkal, a német és a francia piacokon több mint 90 százalékkal több készüléket értékesített a vállalat 2021-ben. A külföldi piacok forgalmainak aránya pedig meghaladta a cég teljes bevételének 42 százalékát.
Népszerűek az XXL kijelzők
Simon Anikó szerint a márka nevét a hazai boltokban is egyre inkább keresik, különösen a tavaly bevezetett, óriás kijelzős lézertévék óta, amelyek világszerte népszerűek. A Hisense marketingvezetője hozzátette, hogy ugyan a hazai tévépiac eladásai 16,2 százalékkal visszaestek 2021-ben, forgalomban mégis 2,8 százalékos emelkedést tapasztaltak a gyártók. Ez egyrészt a nagyméretű kijelzők (65 col és afeletti méretek) népszerűségével magyarázható, ugyanakkor az alkatrészek, valamint a logisztikai költségek dinamikus növekedése is jelentősen hozzájárult a készülékárak emelkedéséhez. A vállalat tavaly 318 százalékkal növelte az árbevételét itthon, piaci részesedése pedig 3,9 százalékos volt. Simon Anikó szerint idehaza a legnagyobb sikert a QLED- és az OLED-készülékek megjelenése hozta a vállalatnak.
A Hisense, amely a világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata jelenleg 55 tengerentúli irodával, 20 K+F központtal és 29 ipari övezettel, valamint gyártási központtal rendelkezik világszerte. A cég 2022-re további növekedést jósol az értékesítésében: az éves tervezett árbevétel a terveik szerint 21,66 százalékkal nő majd 2021-hez képest.
__________________
* A vállalat a kínai és nemzetközi piacokon tévé- valamint audiovizuális portfoliója mellett a háztartásigép-üzletágban is képviselteti magát.
Kapcsolódó cikkek
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Megújult az Euronics webshopja
- Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric
- Ismét a világ legmegbecsültebb vállalatai között a Schneider Electric
- Továbbra is piacvezető IoT-ban a Vodafone
- Országos kutatás készült a magyarok televíziózási szokásairól
- Új kommunikációs igazgatóval és csapattal erősít a Schneider Electric
- ABB - 2021. IV. negyedévi eredmények
- Globális belső kampánnyal ünnepel a negyvenéves Leax
- Új országos HR vezető a Continental élén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.