A Dell beszüntette e-piacterét
Wollák Viktória, 2001. február 7. 15:42
A Dell beszüntette B2B marketplace-ének működését, alig négy hónappal a hivatalos megnyitás után. A Dell Marketplace lehetővé tette, hogy a vásárlók az általuk kiválasztott forgalmazótól rendeljenek számítógépeket, notebook-okat, szervereket és más kapcsolodó termékeket.
A cég vezetése szerint az e-piacterek technológiai összetevői sikeresek voltak, a felhasználók habozása miatt voltak kénytelenek a szolgáltatást beszüntetni.
A Dell három szolgáltatóval a Pitney Bowes-zal, a Motorolával és a 3M-mel szerződött, melynek keretében közvetlenül kínálhatták saját termékeiket a vásárlóknak az e-piactéren.
A Dell bevételei nem üzleti megoldások eladásából, hanem a forgalmazóknak kiszámlázott megrendelések utáni jutalékból és a hostolási díjakból származtak.
A Dell három szolgáltatóval a Pitney Bowes-zal, a Motorolával és a 3M-mel szerződött, melynek keretében közvetlenül kínálhatták saját termékeiket a vásárlóknak az e-piactéren.
A Dell bevételei nem üzleti megoldások eladásából, hanem a forgalmazóknak kiszámlázott megrendelések utáni jutalékból és a hostolási díjakból származtak.
A gazdasági növekedés lassulása ellenére az elektronikus piacterek a következõ években is rohamosan fejlõdnek majd. A Jupiter Research szerint 2005-re csupán az Egyesült Államokban 2,1 milliárd dollárról 80,9 milliárd dollárra növekszik a B2B piacterekre költött összeg.
Kapcsolódó cikkek
- eBay: 50%-kal nagyobb profit egyre kevesebb aukció mellett
- Apple MacBook Pro-k tizedáron, tévedésből
- Beszerzés - nyíltan
- Az EBay-en árulják a Rednex svéd rockbandát
- Hol kezdődik az online vásárlás?
- Módosítanák az e-kereskedelemmel kapcsolatos törvényeket
- Törvénymódosítás az e-kereskedelemről és a spamről
- Állítólag 5 millió e-mail tűnt el a Fehér Ház hivatalos levelezéséből
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
- Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia