Rövidesen visszaköltözhetnek az alkalmazottak a céges asztalukhoz
Néhány nappal ezelőtt még a koronavírus-járványtól volt hangos a média, ezt egy csapásra lesöpörte az asztalról az orosz-ukrán háború. A téma sajnálatos aktualitása mellett fontos szerepet játszik ebben a változásban az is, hogy a koronavírus miatti óvintézkedések egyre enyhébbek. Azok, akik az elmúlt hónapokat, éveket home office-ban töltötték, idén nyárra visszatérhetnek az irodákba, legalábbis ez a terv több nagyvállalatnál.
Az irodai munka volt az első, amire lecsapott a covid. A megrendelések úgy megcsappantak az irodaszereket forgalmazó webáruházakban, hogy az állandó megbízások jelentős részét egyik napról a másikra mondták vissza a partnerek. Amikor egy 600 fős irodából mindenkit haza küldenek otthonról dolgozni, ott az irodaszerek lesznek az elsők, amin spórolni kezd a cég – avat be a részletekbe Otterbein Norbert, a több mint 20 éves Bécsi Irodaker Kft. cégvezetője.
A hazai e-commerce piac alapjaiban tekintve nagy nyertese volt a pandémiának, kivéve, ha olyan termékek forgalmazásáról van szó, amely erősen kapcsolódik a cégek, vállalkozások mindennapi tevékenységeihez. Ma Magyarországon rugalmasnak, emberközpontúnak és elérhetőnek kell lennie egy kisebb webshopnak, ha nem akarja, hogy a nagytőkés, összeolvadó óriásshopok lesöpörjék a színtérről. Ez nem egy okos túlélési stratégia, hanem olyan üzletvezetési politika, amit a B2B szektorban és a B2C szektorban is elvárnak az megrendelők egy webáruháztól.
A covid egyre erősödő hullámai felforgatták az irodai működést és az irodaszerekre fókuszáló vállalkozások életét. Ennek úgy tűnik, most vége és javulni látszik a helyzet, habár a nem rég végbement, brutális papír áremelkedés nem segítette a folyamatot – avat be a részletekbe Otterbein Norbert. Úgy tűnik, hogy a tavaszi, nyár eleji hónapokra egyre több nagyvállalat tervezi, hogy ismét megnyitja irodáit a dolgozók előtt.
Kapcsolódó cikkek
- A pandémia után is elvárás marad a home office
- Ettől az 5 dologtól jobban érezzük magunkat munka közben
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- Nem mozdulnak a tech szakemberek a home office-ból
- Ezek a világjárvány hosszútávú hatásai a fogyasztókra
- Irodai munka ülve vagy állva? Melyik jobb nekünk?
- Roland Berger: A fenntartható intelligens irodáké a jövő
- A home office átka – ezért megterhelő az összezártság még a legnagyobb szerelemben is
- Az agyamra mész! – legidegesítőbb szokások az irodában
- Holtfáradt HR-eseknek kellene a Covid-stresszes munkavállalókat motiválni
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.