Az e-kereskedelmi cégek is megérezték az ukrajnai háború kitörését
Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.
A kereskedők 76 százaléka az ellátási láncban semmilyen fennakadást nem tapasztalt. 42 százalékuk azonban úgy nyilatkozott, hogy amennyiben a válság elhúzódik, felmerülhetnek fennakadások egyes termékek beszerzésekben. Az egyik fő közvetlen probléma jelenleg a forint árfolyamának gyengülése az euróhoz és a dollárhoz képest: 83 százaléknyian úgy nyilatkoztak, hogy ez a hirtelen elmozdulás negatívan érinti a működésüket, 57 százalékuk ezt a hatást jelentősnek értékelte.
A válaszadók szerint a visszaesés fő oka a vásárlók óvatosabbá válása. Bár a hónapvégi időszakokban mindig észlelhető valamekkora visszaesés, a kereskedők szerint most inkább a kivárás, illetve a takarékoskodás iránt igény tartja vissza a vásárlók egy részét.
„A közeljövő gazdasági fejleményeit tekintve igen eltérők az e-kereskedelmi cégek várakozásai – mondta Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője. – 51 százalékuk további visszaesésre számít, 49 százalékuk pedig a jelenlegi helyzet stagnálására, amelyből a konfliktus valamilyen rendeződését követően várható visszatérés a korábbi szintekre.”
Kapcsolódó cikkek
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- ORFK-val közös edukációs kampány indult a felhasználók adatainak védelmében
- Öt magyar a régió meghatározó e-kereskedői között
- Új kihívást talált a TV2 és a Book24 korábbi vezérigazgatója
- Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
- Nő az online vásárlás iránti bizalom
- 2022 is az e-kereskedelem éve lesz
- Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája
- Támogatói szerepkörbe került az e-kereskedelem egyik fő képviselője
- Az online gyógyszerforgalmazás mellett szállt síkra az Ecommerce Hungary
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.