Az IoT után a Vodafone elhozza az EoT-t

forrás: Prím Online, 2022. március 3. 20:16

Új globális platformot indított a Vodafone, amely a csatlakoztatott eszközök világát új szintre emeli, lehetővé téve, hogy a felhasználók biztonságosan kereskedjenek egymással. Az IoT – az eszközök hálózata – után az EoT (Economy of Things) néven létrejött új globális platform a kereskedelemért és a gazdasági kapcsolatokért felel majd. Az EoT lehetővé teszi például elektromos járművek számára, hogy töltőpontokkal és sok más egyéb eszközzel közvetlenül kommunikálva, biztonságos kereskedelmet folytassanak egymással a felhasználó nevében a Mastercard és az Energy Web rendszerein keresztül.

A Vodafone új globális platformot indított, amely a csatlakoztatott eszközök világát új szintre emeli és lehetővé teszi, hogy az eszközök a felhasználók nevében biztonságosan kereskedjenek egymással. Az új, Digital Asset Broker (DAB) elnevezésű felület a világ egyik legnagyobb, több mint 140 millió csatlakozással rendelkező IoT hálózata által kínált funkciókra épít, amelyeket a Vodafone ügyfelei az EoT segítségével hatékonyabban tudnak kihasználni. A fejlesztésnek köszönhetően a vállalkozások még több iparágban lesznek képesek a fizikai árucikkeket olyan, kereskedésre alkalmas digitális eszközökké alakítani, amelyek a platformon keresztül forradalmian új és a korábbiaktól eltérő online piacokon versenyezhetnek.

 

Napjainkban a legtöbb csatlakoztatott eszköz és szenzor az interneten keresztül gyűjti össze és továbbítja az információkat. A Vodafone új EoT platformja túlmutat ezen. Lehetővé teszi, hogy ellenőrzött, összekapcsolt eszközök, járművek, intelligens utcabútorok és gépek zökkenőmentesen, biztonságosan, emberi beavatkozás nélkül, azonban teljes tulajdonosi kontroll mellett bonyolíthassanak le tranzakciókat.

 

 

A Vodafone platformjának új üzleti lehetőségei közé tartozik az autóbérlés lehetősége, alkalmi fizetéssel vagy előfizetéses alapon, a szórakoztató jellegű információs tartalmakat vásárolni képes családi autó, a csoportos fizetési megbízás alapján számlázó ‘okos’ mérőórák és ipari riasztóberendezések, továbbá az orvosi felszerelések és egyéb áruk hitelesítése, a hamisítványok kiszűrése érdekében. A jövőben még arra is lehetőség nyílik, hogy a kávégépek automatikusan újratöltést rendeljenek, vagy hogy egy utcai lámpa forgalmi adatokat osszon meg más ‘okos’ városi objektumokkal.

 

Az előrejelzések szerint a csatlakoztatott eszközök száma 2025-re globálisan 30 milliárdra nőhet. Ahelyett, hogy a vállalkozásoknak saját, komplex rendszert kellene kiépíteniük, a Vodafone platformjára és széles globális elérhetőségére támaszkodva bármelyik eszközhöz egyedi digitális identitást tudnak rendelni. Ezt követően az eszköz a mobil SIM által biztosított pénztárca- és fizetési technológia segítségével biztonságosan tud kommunikálni és tranzakciókat bonyolítani más eszközökkel. A Vodafone globális IoT-platformján található eszközökön felül a vállalat 2022 folyamán számos más, harmadik féltől származó platformhoz és az azokhoz kapcsolódó eszközök ökoszisztémáihoz is biztonságos kapcsolatot biztosít majd számos iparágban, az autó- és energiaipartól kezdve a gyártáson át egészen a logisztikáig.

 

A platform biztonsági kérdéseit tekintve a DAB a legújabb blokklánc-technológiát alkalmazza. Ez azt jelenti, hogy a csatlakoztatott összes eszköz ellenőrzésen esik át és megbízható minősítést kap, majd ezt követően automatikusan lehetővé válik számukra a kereskedelem, biztonságos, titkosított kapcsolatokon át, egyetlen ponton keresztül biztosítva a megbízható eszközök számára akár több rendszerrel való egyidejű kommunikációt. Ennek eredményeképpen a vállalatok olyan új termékeket tudnak bevezetni, amelyekről gyorsan megállapítható, hogy biztonságosan lehet-e velük kereskedni, és függetlenül attól, hogy az eszközök fizikailag hol találhatók, készen állnak a valós idejű pénzügyi tranzakciókra.

 

 

“A Vodafone legújabb EoT platformja a korábbi IoT platformra épít és a kereskedelem hálózatát fogja elhozni. Legújabb platformunk a dolgok gazdaságát’ fogja előmozdítani, ahol mindennapi tárgyak és eszközök a nevünkben tárgyalhatnak, vásárolhatnak és értékesíthetnek szolgáltatásokat. Számos más vállalattal is aktív tárgyalásokat folytatunk, amelyek célja, hogy gyorsan bővítsük partnerségeinket, és globálisan is kiterjesszük ökoszisztémáinkat, egyéb funkciókkal és fizetési rendszerekkel kiegészítve.”  – mondta a bevezetés kapcsán Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletág vezérigazgató-helyettese. 

 

A szolgáltatás a napokban lépett éles üzembe egy kísérletben, melynek során egy hálózatra kapcsolt elektromos jármű önállóan és biztonságosan kommunikált egy, az Egyesült Királyságban, Newbury-ben található töltőponttal. A Mastercard segítségével és az energiahálózatok széndioxid-mentesítésével foglalkozó, Energy Web elnevezésű nonprofit szervezettel való együttműködésnek köszönhetően az autósok valós idejű információkat kapnak a legközelebbi szabad töltőpont állapotáról és kompatibilitásáról, valamint egyszerűen engedélyezhetik a jármű feltöltését. A Vodafone úgy véli, hogy a platform megszünteti a ‘távolságtól való félelmet’, az akkumulátorok lemerülése miatti aggódást, és lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy tudatosan válasszanak megújuló energiára fókuszáló áramszolgáltatókat.

 

„A villamosenergiára történő átállás a globális széndioxid-mentesítési erőfeszítések fontos részét képezi. Jelenleg azonban az elektromos járművek vezetői nem tudják biztosítani, hogy a járműveik töltéséhez használt összes villamosenergia megújuló forrásokból származzon. A zöld energiamegoldásokhoz való hozzáférés demokratizálódásával azonban ez sürgetővé vált. Megoldásunk segítségével bármely utcai elektromos töltő esetében biztosítani tudjuk a magánszemélyeknek és a vállalatoknak a tiszta energia felhasználását, ami jelentős könnyebbséget jelent majd az elektromos járművek használóinak, valamint az elektromos flottával rendelkező vállalatok számára.” – mondta el Jesse Morris, az Energy Web Foundation vezérigazgatója.

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01